Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vesirokolle olla immuuni? Tarhassa pyrinyt rokko kaksi kk ja kaikki muut ryhmän

Vierailija
05.02.2007 |

lapset sairastaneet, meidän lapsi vaan ei. Olis nyt sen saanut että alta pois..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapseni sai rokon vasta 9 vuotispäivien kynnyksellä.

Vierailija
2/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan ollut. Kävin testissä, koska pelkäsin saavani sen joskus aikuisena lapseltani. Aikuiselle se voi olla todella raju. Testin mukaan en voi sitä saada. Joko olen immuuni tai sitten olen sairastanut sen joskus niin lievänä että on jäänyt huomaamatta. Sekin on mahdollista. Ei tule näppyjäkään, vain esim kuumetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla mullakin koulussa kaverit rinnalla sairastivat, minä en sitä koskaan ole saanut. En ole sairastanut myöskään parvorokkoa enkä mitään muutakaan rokkoa.



Asia tarkistettiin raskausaikana vasta-ainetesteillä. Sitten jouduinkin jännittämään raskausajan mahdollisia tartuntoja, kumpikin näistä vaurioittaa sikiöä tuona aikana sairastattaessa. Nyt minut on rokotettu vesirokkoa vastaan, etten saa sitä lapsiltani aikuisiällä.

Vierailija
4/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako terveyskeskuksesta lähetettä, vaikka ei olisi raskaana tai muuta erityistä syytä? Vai kannattaisko ottaa rokote vaan ilman muuta, jos ei aikuinen ole sairastanut, kun lapsen kautta sen luultavasti tulee saamaan muuten?

Vierailija
5/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini hankki lapselleen tartunnan sukulaislapsilta. Tuloksena kolmen päivän kuume ja neljä näppyä, joita ei olisi huomannut ellei olisi niitä hakemalla hakenut. Ei olisi tajunnut sen olevan vesirokkoa, jos ei olisi tartuntaa hakenut. Kuumettakaan ei vesirokossa välttämättä tule.

Vierailija
6/6 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata, rokote on todella kallis. Jos et vaikka tarvitsekaan menee rahat hukkaan. Olisko rokote ollut jotain 2kertaa 80euron piikki...