Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

häälahja hyväntekeväisyyteen? Mitä mieltä?

Vierailija
23.07.2015 |

Olemme olleet yhdessä puolet elämästämme, koti on valmis ja mökki kuosissa. Olemme keskivertoa paremmin toimeentulevia, joten rahan pyytäminen matkaa varten tuntuisi ainakin minusta kiusalliselta ja tavallaan turhalta. Mitä jos valitsisimme hyväntekeväisyyskohteen ja laittaisimme tilinumeron sinne? Miten tämän voisi esittää kutsussa? Mitä hyväntekeväisyyskohteita ehdotatte? Vai onko idea kuollut jo syntyessään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuollut idea vaan ihan hyvä mielestäni. Onko teillä jotain mikä tuntuisi omalta kohteelta? Pari tai kolme vaihtoehtoa voi olla myös hyvä ajatus niin antaja saisi itse päättää mitä tukisi.

Vierailija
2/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensairaala tuli ekaks mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea, mutta voi kertoa että puolet ei laita mitään vaikka niin väittäisivätkin.

Vierailija
4/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teille tärkeä ja personoituva asia, niin että vieraat kokisivat antamansa lahjan myös teihin kohdistuvaksi. Hieno idea!

Vierailija
5/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:16"]

Ihan kiva idea, mutta voi kertoa että puolet ei laita mitään vaikka niin väittäisivätkin.

[/quote]

Se ei ole keneltäkään silloin pois.

Emme välttämättä haluaisi laittaa näihin suuriin kohteisiin kuin lastensairaala, lastenklinikat (olemme lahjoittajia), wwf, seurakunnat ym. Mielummin jotain pienempiä kohteita: reumaliitto/lastenreuma, nuorten mielenterveystyö, sydänlapset, pediatrian tutkimustyö, lasten kuvataideterapia tms.

Ihmset tosin luultavasti mielummin antavat lastensairaalalle kuin pienemmille.

Vierailija
6/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kutsussa esitetään tällainen toive? t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että moni ei anna mitään. niinhän se menee, että sanovat antavansa. muuten kyllä ihan kiva ideaö

Vierailija
8/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Ota selvää lähikaupunkien tuen tarvitsijoita ja lahjoita niin että raha jää suomeen. Köyhät, sairaat, alkoholistit tms. Hoitolat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ehdottaa, niin tukekaa Suomessa olevia kaikkia niitä syrjäytyneitä, työttömiä, mieleterveysongelmista kärsiviä nuoria. Suomen mielenterveyshuolto on aivan järkyttävän huono ja nuorisotyöntekijöitä/etsivänuorisotyö yms. tarvittaisiin lisää, että he kykenisivät löytämään nämä nuoret, jotka eivät itse osaa pyytää apua.

Vierailija
10/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-liitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:32"]Mä luulen, että moni ei anna mitään. niinhän se menee, että sanovat antavansa. muuten kyllä ihan kiva ideaö
[/quote]

Voihan sen tehdä niin, että laittaa oman tilinumeron ja ilmoittaa kutsussa, että kaikki lahjorahat laitetaan hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
12/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kutsuun että häissä on paikanpäällä lipas johon voi laittaa halutessaan rahaa valitsemansa summan, keräätte sillä enemmän kuin tilinumeron ilmoittamalla. Jos siis teille jokin kohde on niin tärkeä että haluatte kerätä mahdollisimman paljon heille rahaa, harva kehtaa olla laittamatta mitään muiden nähden mutta tilille on helppo olla laittamatta mitään kun muut eivät saa tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöille saa lahjoitustiliin laitettua viitteen 'matti ja maija' tms eli ne on niin kuin teidän nimissä lahjoitettu. Jos haluatte antaa jollekin pienemmälle taholle, jolla ei tällaista lahjoitustiliä ole niin kannattaa kysyä sieltä miten homma hoituisi kätevästi. Tai sitten säästöpossu hääpaikalle ja ilmoitus, että rahat menee xx:n hyväksi.

Vierailija
14/14 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena on niin hassua, että ihmiset antavat mielummin rahaa kun sukulaistyttö ja -poika lähtee Kreetalle löhömään tai ostavat puutarhakalusteita. Mutta kun olisi mahdollista antaa terveyttä, harrastuksia ja muuta apua lapsille, nuorille, sotaveteraaneille ja sairastuneille niin lompakot napsahtaa kiinni. Blääh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän