Monenko aikaa saa leikata ruohoa pihalla mielestäsi?
Monesta moneen mielestäsi on sopivaa leikata ruohoa asutusalueella? Monelta voi aamulla aloittaa ja monelta illalla saa vielä leikata?
Kommentit (26)
Ainakin arkisin 8-21 sopii hyvin ja viikonloppuisin mielestäni 9-21 on hyvä nyrkkisääntö. Kyllä omassa pihassa pitää saada elää - jos ei naapuri kestä melua niin ostakoot korvatulpat tai menkööt aikaisemmin nukkumaan.
07.00-22.00 arkisin. Viikonloppuna alottaisin pari tuntii myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:12"]
Entä sisällä?
[/quote]
Millaisessa talossa on ruohoa sisällä? Muuta kuin rairuohoa tai höpöheinää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:11"]
Minä aloitin moottorisahauksen 10.30 lauantaina ja naapuri huusi naama punaisena, että hän soittaa poliisit, kun ei saa nukkua..
[/quote]
Olisikin soittanut. Sitten olisit haastanut sen idiootin oikeuteen ja kerännyt hyvät rahat.
Viikonloppuisin aamuyhdeksänkin on liian aikainen, mieluiten vasta kymmeneltä tai peräti yhdeltätoista. Ja voisi vakavasti harkita, eikö mitenkään ehdi ajaa ruohoa arkena, että sunnuntaina ei tarvitsisi kuunnella koneiden sinfoniaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:11"]
Minä aloitin moottorisahauksen 10.30 lauantaina ja naapuri huusi naama punaisena, että hän soittaa poliisit, kun ei saa nukkua..
[/quote]
Olisikin soittanut. Sitten olisit haastanut sen idiootin oikeuteen ja kerännyt hyvät rahat.
[/quote]
Haastanut mistä? Mäkin olisin soittanut.
Meillä naapuri aloitti tänään lauantaina kuudelta aamulla hiomaan parkettiaan
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:18"]
Viikonloppuisin aamuyhdeksänkin on liian aikainen, mieluiten vasta kymmeneltä tai peräti yhdeltätoista. Ja voisi vakavasti harkita, eikö mitenkään ehdi ajaa ruohoa arkena, että sunnuntaina ei tarvitsisi kuunnella koneiden sinfoniaa.
[/quote]
No eikä ole. Aamullahan se on paras ajaa ruoho, kun on vielä viileämpää, ei jaksa lykkiä hiki hatussa puolen päivän aikaan.
Ma-pe 10-19, la 11-20, su ei ollenkaan tai 14-16.
Vuorotyöläisenä toivoisin ettei mitään meteliä pidettäisi 7.15-16 niinä päivinä kun olen aamulla tullut yövuorosta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:24"]
Ma-pe 10-19, la 11-20, su ei ollenkaan tai 14-16. Vuorotyöläisenä toivoisin ettei mitään meteliä pidettäisi 7.15-16 niinä päivinä kun olen aamulla tullut yövuorosta.
[/quote]
Muu maailma ei voi pysähtyä sinun työvuorojesi takia. Korvatulpat on keksitty.
No mulla ei häiritse. Ei koiranhaukunnat eikä muukaan. Jos väsyttää niin nukun. Ehkä kuitenkin joku klo 24-6 aika olisi hyvä hiljentyä.
Meidän talon seinät eivät ole paperia, en siis herää jos naapuri ajaa ruohoa.
Viikonloppuna 11-21, arkena 10-21.
Kyllähän nyt sunnuntaina saa leikata ja rempata, sanotaanko että jostakin aamukymmenestä. Sama lauantaina. Tai sunnuntaina voisi kyllä odottaa vielä puoli tuntia tai tunninkin. Arkena tuntia aiemmin eli kun muut on jo lähteneet töihin.
On hyvä ottaa huomioon että viikonloppuna nukutaan vähän pitempään kun on univelkoja mutta mitään naapureiden krapuloita ei tarvitse huomioida. Herättäväthän hekin naapuruston bileillään tai taksin ovien paukutuksellaan ja riitelyllään tai kiimallaan puoli viideltä.
No vaikka keskellä yötä, riippuu vähän, millä leikkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:11"]
Minä aloitin moottorisahauksen 10.30 lauantaina ja naapuri huusi naama punaisena, että hän soittaa poliisit, kun ei saa nukkua..
Sehän soittikin, mutta poliisit ei viitsinyt vaivutua paikalle, vaan soittitivat minulle, ja kysyivät, että mikä se tilanne siellä on. Sanoin, että sahaan puita omassa pihassa, ei täällä sen kummempaa tilannetta ole.
Sanoin vielä, että jos 10.30 on aamulla liian aikaista sahata puita, niin mites minä niitä puita sahaan, jos naapurilla on seuraavana yönä yövuoro ja haluaa nukkua päivällä? Sanoin, että en piruuttani naapuria halua häiritä, mutta tämä on sllainen homma, josta tulee ääntä, mutta se on kuitenkin tehtävä.
Poliisi totesi, että eiköhän tämä ole tässä, älä loukkaa itseäsi sen sahan kanssa.
[/quote]
Olisikin soittanut. Sitten olisit haastanut sen idiootin oikeuteen ja kerännyt hyvät rahat.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:18"]
Viikonloppuisin aamuyhdeksänkin on liian aikainen, mieluiten vasta kymmeneltä tai peräti yhdeltätoista. Ja voisi vakavasti harkita, eikö mitenkään ehdi ajaa ruohoa arkena, että sunnuntaina ei tarvitsisi kuunnella koneiden sinfoniaa.
[/quote]Meillä joku naapuri teki kovaäänistä remonttia monta päivää ja koneiden meteli jatkui puoli 2 asti aamuyöllä. Itse siis asumme lähellä kerrostalossa ja kuului meille aivan selvästi, ihmettelin lähinaapureita, miten jaksoivat kuunnella sitä. Mietin onko okt-alueilla minkäänlaisia sääntöjä.
Sama kai toi on millon ajaa. Tuntuu et yläkerras ajellaa joka yö mamman yli kasvanutta pusikkoa...
Riippuu varmaan vähän tarpeesta...
Jos ei ole mitään aikataulutettuja juttuja niin en aloita nurmen liekkuuta ennen klo 10 ja lopetan vimeistään klo 20.
Mutta jos on ollut jotku juhlat tms, niin olen kyllä voinut leikata aikasemmin tai myöhemmin.
Entä sisällä?