Tiikerikakku ohjeessa sanotaan että vatkaa voi ja sokeri. Pitääkö tuo voi olla sulatettua?
Missään ohjeessa ei kerrota että onko se voi sulaa vai kovaa voita!!! AAAAARG!
Kommentit (4)
Voin pitää olla pehmeää, huoneenlämpöistä suunnilleen. Tai voi jääkaappikovastakin vatkata kun paloittelee sen ensin pikkupaloiksi mutta helpompaa kun antaa ensin pehmetä huoneenlämmössä.
Sitten vatkataan sokerin kanssa kunnes on sellasta vaaleaa " vaahtoa" .
Tosiaan on muitakin vaihtoehtoja kuin sula ja kova! Koitapa vatkata kovaa voita niin hermot menee. Mun äiti opetti mulle jo kun olin pieni että leivonnassa käytetään aina huoneenlämpöisiä aineksia.
niin leikkaa se yhtä suuriksi paloiksi, käytä mikrossa. Ihan muutamia sekuntteja kerrallaan. Se ei saa sulaa, vaan olla semmoista pehmeää. Kananmunat myös olisi hyvä olla huoneenlämpöisiä. Ne voi lämmittää vesihauteessa.
Jos tarvitsee sulattaa, se kyllä mainitaan. Ja sulaneen voin kanssa ei tuo kakku edes onnistu!