Verotoimiston täti löi luurin mun korvaan!
Ihan uskomaton juttu. Minulle tuli aiheeton maksu verotoimistosta. Soitin numeroon, joka lomakkeessa oli ja puhelimeen vastannut vikisevä naisääni keskeytti kysymykseni kesken kaiken ja sanoi, ettei minulla ole valtuuksia hoitaa asiaani. Pyysin häntä kuuntelemaan kysymykseni loppuun, mutta hän vain intti, että hänellä ei ole mahdollisuutta antaa minulle minua koskevia tietoja, vaan minun pitäisi hankkia tähän valtuutus. Hermostuin ja kysyin: "Mikä helvetin valtuutus?". Tähänpä virkailija huusi: "Jaahas! Kuulemiin!" ja löi luurin korvaani. En voi käsittää!
Soitin toiseen palvelunumeroon verotoimistoon ja selitin asiani uudelleen. Tällä toisella virkailijalla ei ollut mitään ongelmia auttaa minua.
Ihme porukkaa!
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:40"]
Salassapitoasiaan liittyen, miksei veroasioita voisi selvittää puhelimessa, kun terveystiedoistakin voidaan keskustella? Esim. labratuloksien kysely. Ja e-reseptin uusimisesta tulee tekstiviesti puhelimeen, jos siihen on antanut (muistaakseni suullisen) luvan.
[/quote]
Labratuloksia tai mitään terveystietoja ei saisi antaa puhelimessa kenelle tahansa tiedustelijalle. Ellei ole erikseen soittoaika kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:40"]
"Myönnän, että minä en käyttäytynyt hyvin. Mutta onhan se kummallista, jos minulta evätään oikeus hoitaa omaa asiaani eikä edes kysymystäni kuulla loppuun, vaan virkailija alkaa ensin huutaa minulla päin, että en nyt tajua, ettei hän voi auttaa. Ja kyllä, myönnän provosoituneeni siitä. Olen kuvitellut, että Suomi on oikeusvaltio eikä verotoimiston diktatuuri."
Miksi sinä et sitten uskonut virkailijaa, joka selvästi sanoi sinulle "ettei hän voi auttaa sinua", vaan jatkoit kiroilua ja huutamista ja pyysit sanomaan asiasi loppuun. Soitan työni puolesta verotoimistoon useasti, enkä vastaavaa ole kokenut, mutta sen tiedän, että asiakaspalvelu on jakautunen eri osa alueihin eli yksi virkailija on erikoistunut verokortteihin, toinen pääomatuloihin, kolmas vap.eläkevak.maksuihin jne. eli virkailijalta voi hyvinkin olettaa, että " virkailija ei voi auuttaa", jos se ei kuulu hänen edes ammattiosaamiseen vaan toisen virkailijan tehtäviin. Asiakkaan tehtävä on valita oikea henkilö tai sitten kertoa asia keskukseen, joka yhdistää puhelin asianomaiselle virkailijalle.
[/quote]
Lue koko ketju, niin näet, kuinka väärässä olet.
Olen huomannut saman tuossa virastossa, ilmeisesti joillekin virkailijoille asiakaspalvelu on vieras käsite?
Mitäs menit kiroilemaan puhelimessa...oisin lyönyt myös luurin korvaasi. Lapsiltakin vaadin että pyydetään kauniisti esim.ruokaa, en anna ennen kuin pyytävät kauniisti. Ei näin:maitoo!!! vaan saisinko maitoa ja ehkä kiitos päälle.
"Mikä HELVETIN valtuutus?", kuulostaapa kohteliaalta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:16"]Mitäs menit kiroilemaan puhelimessa...oisin lyönyt myös luurin korvaasi. Lapsiltakin vaadin että pyydetään kauniisti esim.ruokaa, en anna ennen kuin pyytävät kauniisti. Ei näin:maitoo!!! vaan saisinko maitoa ja ehkä kiitos päälle.
[/quote]
Kiitos, sain hyvät naurut tästä.
Jos haluat normaalia asiakaspalvelua ja oletat, että joku haluaa keskustella kanssasi, älä kiroile. Itsekin löysin luurin korvaan, jos vastapuoli puhuisi päälle ja kiroilisi.
Meitä on ohjeistettu ylemmältä taholta, että jos asiakas käy agressiiviseksi, kiroilee, haukkuu tai käy henkilökohtaisuuksiin, puhelun saa katkaista ja sitä ennen asiakasta pyydetään soittamaan uudestaan, kunnes on rauhoittunut.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:39"] asiakasta pyydetään soittamaan uudestaan, kunnes on rauhoittunut.
[/quote]
Ja minä en jaksanut lukea jaaritustasi loppuun. Klick, Next.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:20"]
"Mikä HELVETIN valtuutus?", kuulostaapa kohteliaalta.
[/quote]
En väitäkään, että olisin ollut kohtelias tässä kohtaa. Mutta kyllä minusta on todella outoa, jos minulla itselläni ei ole olevinaan oikeutta hoitaa omaa asiaani. Verotoimisto vaatii minua maksamaan 1000 euroa ja täti sanoo, että minä tarvitsen siihen valtuutuksen. Hän ei kerro kysymyksestäni huolimatta, mistä valtuutuksesta hän puhuu eikä mistä minun sellainen pitää hankkia. Pyydän häntä kuuntelemaan asiani loppuun, mutta hän huutaa minulle että minun pitää kuunnella nyt, että hän ei voi ilman valtuutusta auttaa minua. Hän ei myöskään suostu kertomaan, mistä valtuutuksesta on kyse. Pidän inhimillisenä sitä, että tuossa tilanteessa suutun ja kysyn epäkorrektisti: "Mikä helvetin valtuutus?
Ja kun soitan vaihteeseen uudelleen, kaksi muuta ihmistä alkavat heti auttaa minua eikä kukaan puhu mistään valtuutuksista mitään.
Johtopäätös: hullu ämmä verotoimistossa.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:39"]
Meitä on ohjeistettu ylemmältä taholta, että jos asiakas käy agressiiviseksi, kiroilee, haukkuu tai käy henkilökohtaisuuksiin, puhelun saa katkaista ja sitä ennen asiakasta pyydetään soittamaan uudestaan, kunnes on rauhoittunut.
[/quote]
Onko teitä myös ohjeistettu lyömään luuri korvaan asiakkaalle, joka hoitaa omaa verotustaan puhelinpalvelussa ja sanomaan: "En voi auttaa sinua, kun sinulla ei ole valtuutta hoitaa omaa asiaasi." Kenellä se valtuus on, jos ei ihmisellä itsellään, jota veroratkaisut koskevat?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:57"]
Ja minä en jaksanut lukea jaaritustasi loppuun. Klick, Next.
[/quote]
Jaksoit kuitenkin vastata.
Verotoimistossa työskentelyä varten pitää käydä kahden viikon koulutusjakso AV:lla, jotta virkailijat osaavat palvella asiakkaita oikein :)
Ap, tee valitus.
Et käyttäytynyt hyvin kun kiroilit ja verotäti kuvittelee, että hänellä oli oikeus tuon takia lyödä luuri korvaan. Totuus kuitenkin on (jos puhuit totta), että hän provosoi sinut vihaiseksi sillä, ettei suostunut kuuntelemaan asiaasi eikä selvittämään järkevästi, miksi hän ei voinut sinua kuunnella. Kaikin puolin epäammattimaista käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:35"]
Ap, tee valitus.
Et käyttäytynyt hyvin kun kiroilit ja verotäti kuvittelee, että hänellä oli oikeus tuon takia lyödä luuri korvaan. Totuus kuitenkin on (jos puhuit totta), että hän provosoi sinut vihaiseksi sillä, ettei suostunut kuuntelemaan asiaasi eikä selvittämään järkevästi, miksi hän ei voinut sinua kuunnella. Kaikin puolin epäammattimaista käytöstä.
[/quote]
Tässä olet aivan oikeassa. Myönnän, että minä en käyttäytynyt hyvin. Mutta onhan se kummallista, jos minulta evätään oikeus hoitaa omaa asiaani eikä edes kysymystäni kuulla loppuun, vaan virkailija alkaa ensin huutaa minulla päin, että en nyt tajua, ettei hän voi auttaa. Ja kyllä, myönnän provosoituneeni siitä. Olen kuvitellut, että Suomi on oikeusvaltio eikä verotoimiston diktatuuri.
Ja semminkin, kun nämä seuraavat leidit osasivat auttaa minua varsin hyvin ja kuuntelivat asiani loppuun ja pahoittelivat, että kyseessä on verotoimiston virhe ja he korjaavat asian.
Tuli olo, että tämä eka virkailija ei kyllä ollut työkykyinen tehtäväänsä. Mutta syytön minä olen siihen, jos hänellä on henkilökohtaisia ongelmia.
ap
Salassapitoasiaan liittyen, miksei veroasioita voisi selvittää puhelimessa, kun terveystiedoistakin voidaan keskustella? Esim. labratuloksien kysely. Ja e-reseptin uusimisesta tulee tekstiviesti puhelimeen, jos siihen on antanut (muistaakseni suullisen) luvan.