Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kahvihetki voi maksaa 150 markkaa?

Vierailija
29.12.2014 |

Siis onko tässä eurossa enää mitään järkeä: Näin kaupan kassalla lahjkortteja, joilla saa "kahvihetken kahdelle". Hinta järkyttävä 25 € eli 150 markkaa!!!

Vielä markka-aikaan tuolla rahalla sai ravintolassa ruoat ja kahvin, nykyään vain sen kahvin!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä että minne kahvipaikkaan niitä lahjakortteja oikein myydään? Viimeksi kun kävin kahvilla niin kahvi taisi olla 1,8e ja siihen ruisleipä päälle, hinta jotain 3e.

Vierailija
2/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän päiväkahviseura maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahotonta meininkiä!

Vierailija
4/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha enää verrata johonkin markkoihin, johan tässä on rahanarvossakin tapahtunut muutosta sitten markka-ajan.

Vierailija
5/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:06"]Ihan pakko kysyä että minne kahvipaikkaan niitä lahjakortteja oikein myydään? Viimeksi kun kävin kahvilla niin kahvi taisi olla 1,8e ja siihen ruisleipä päälle, hinta jotain 3e.
[/quote] minä olen ainakin saanut Jyväskylän Wilhelmiinaan. 27 euroa maksoin muuten joulu alla neljän ihmisen kahvituksista.

Vierailija
6/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:06"]

Ihan pakko kysyä että minne kahvipaikkaan niitä lahjakortteja oikein myydään? Viimeksi kun kävin kahvilla niin kahvi taisi olla 1,8e ja siihen ruisleipä päälle, hinta jotain 3e.

[/quote]

En ole ap, mutta tässä linkissä lueteltu kahvilat ja mitä kortilla saa.

 

http://www.gift4you.fi/tuoteryhmat/ruoka/kahvihetki/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi hintaan kuuluu myös aikamatkailu markka-aikaan. 

Vierailija
8/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuttomat hinnat, jos 2 kahvia ja 2 leivosta maksaa yhteensä 25 euroa! =O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän 25 euroa ei ole 150 markkaa, vaan ainoastaan noin 125 markkaa. Siis jos kyse on viimeisistä eli vuoden 2001 markoista. Eikö jo voitaisi lopettaa kuudella kertominen ja jakaminen? Samalla voitaisiin lopettaa vanhojen markkahintojen muisteleminen raskaasti alakanttiin. Moni nyt haikailee, miten vuonna 2001 sai Espoosta komean omakotitalon miljoonalla markalla. Ei saanut, sillä sai Kivenlahdesta 4h-k kerrostaloasunnon. Voitaisiin myös vertailla markka-ajan ja tämän päivän tuloja, vaikka tietenkään joidenkin mielestä palkat eivät ole nousseet yhtään sitten vuoden 2001.

Vierailija
10/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markka-ajasta on 15 vuotta!!!!!

80-luvun alussa nallekarkki maksoi kiskalla pennin... kaksikymmentä vuotta myöhemmin 10 penniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sinä markkamuuntelija olwt? Oletko muutenkin menneessä elävä? Kiinnistavaa, jännää suorastaan. Sen sijaan, että olisit ihmetellyt kallista kahvihetkeä(mitä se nyt sitten sisältääkään, tuskin pelkän kahvin ja pullan), aloit ihmettelemään samaa markoissa? Hullua enää verrata. Palkat, etuudet, hinnat ja ihan kaikki ovat muuttuneet. Just googlasin, että 2002 tuli käteiseurot. Inflaatita en googlannut, mutta sen tiedän, että paljon on muuttunut tässä ajassa. Olen samaa mieltä, että kallis kahvihetki- lahjakortti oli. Hemmottelu maksaa. Älä itse osta. Jeitä kahvit kotona, tai käy markettikahveilla, 1,20-1,40 ja pulla parisen euroa. Kahdelle tämäkin kustantaa sen 7 €.

Vierailija
12/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanarvo toki on muuttunut, mutta palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa hintojen nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hintoihin on tullut euron myötä paljon ilmaa. Mielestäni Suomeen pitäisi myös ehdottomasti saada sentit ja kaksisenttiset käyttöön. Citymarketin kahviossa kahvi muuten maksoi taannoin 40 snt, kun se keskustan kahviloissa maksaa 2,30 eurosta ylöspäin.

Vierailija
14/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:24"]

Kyllähän hintoihin on tullut euron myötä paljon ilmaa. Mielestäni Suomeen pitäisi myös ehdottomasti saada sentit ja kaksisenttiset käyttöön. Citymarketin kahviossa kahvi muuten maksoi taannoin 40 snt, kun se keskustan kahviloissa maksaa 2,30 eurosta ylöspäin.

[/quote]

Kerro, mitä hyötyä ja kenelle olisi 1 ja 2 sentin kolikoiden käyttöön ottamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:18"]

Rahanarvo toki on muuttunut, mutta palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa hintojen nousuun.

[/quote]

Viime ja tätä vuotta lukuun ottamatta suomalaisten ostovoima on noussut koko euroajan. Ensi vuosi näyttää kehnolta, mutta sitä tuskin enää muut kuin Pipsa ja Pepe Persula laskevat euron syyksi.

Vierailija
16/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:24"]

Kyllähän hintoihin on tullut euron myötä paljon ilmaa. Mielestäni Suomeen pitäisi myös ehdottomasti saada sentit ja kaksisenttiset käyttöön. Citymarketin kahviossa kahvi muuten maksoi taannoin 40 snt, kun se keskustan kahviloissa maksaa 2,30 eurosta ylöspäin.

[/quote]

Kerro, mitä hyötyä ja kenelle olisi 1 ja 2 sentin kolikoiden käyttöön ottamisesta.
[/quote]

Käteismaksajille.

Vierailija
17/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:24"]

Kyllähän hintoihin on tullut euron myötä paljon ilmaa. Mielestäni Suomeen pitäisi myös ehdottomasti saada sentit ja kaksisenttiset käyttöön. Citymarketin kahviossa kahvi muuten maksoi taannoin 40 snt, kun se keskustan kahviloissa maksaa 2,30 eurosta ylöspäin.

[/quote]

Citymarketissa sitä kahvia myydään oheistuotteena, josta ei tarvitse saada sen kummoisempaa katetta. Kahvilassa kahvi on se tuote, josta on otettava kaikkein suurin kate, koska sillä kustannetaan liiketilan vuokra, sähkö ja vesi, työntekijöiden palkat sivukuluineen, markkinointi ja aivan kaikki muu. Jos aikoo pärjätä ravintola-alalla, raaka-aineiden osuus tuotteen alvittomasta hinnasta saisi olla maksimissaan 30 prosenttia, ja juomissa on oltava vielä suurempi kate.

Vierailija
18/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:18"]

Rahanarvo toki on muuttunut, mutta palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa hintojen nousuun.

[/quote]

Viime ja tätä vuotta lukuun ottamatta suomalaisten ostovoima on noussut koko euroajan. Ensi vuosi näyttää kehnolta, mutta sitä tuskin enää muut kuin Pipsa ja Pepe Persula laskevat euron syyksi.
[/quote]Se itseasiassa on euron syy, mitä suurimmassa määrin.

Vierailija
19/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:18"]

Rahanarvo toki on muuttunut, mutta palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa hintojen nousuun.

[/quote]

Viime ja tätä vuotta lukuun ottamatta suomalaisten ostovoima on noussut koko euroajan. Ensi vuosi näyttää kehnolta, mutta sitä tuskin enää muut kuin Pipsa ja Pepe Persula laskevat euron syyksi.
[/quote] jep, rikkaat rikastuu ja muut köyhtyy

Vierailija
20/73 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:24"] Kyllähän hintoihin on tullut euron myötä paljon ilmaa. Mielestäni Suomeen pitäisi myös ehdottomasti saada sentit ja kaksisenttiset käyttöön. Citymarketin kahviossa kahvi muuten maksoi taannoin 40 snt, kun se keskustan kahviloissa maksaa 2,30 eurosta ylöspäin. [/quote] Kerro, mitä hyötyä ja kenelle olisi 1 ja 2 sentin kolikoiden käyttöön ottamisesta. [/quote] Käteismaksajille.

[/quote]

Käteismaksajalle ja kaikille muille, senttien pyörittäminen ympäri Suomen tulisi maksamaan aika paljon. Kaikki ne kulut perittäisi mutkien jälkeen kuluttajilta. Kaikesta käteisestä menee maksuja, toki korttijärjestelmistäkin menee. Sanokaas pankki-ihmiset, eikös käteinen kuitenkin se kalliimpi ole? Eikös sen pyöristyssäännön pitäisi ajan myötä tasoittaa ne senttierot? Kortilla ostajahan tosiaan maksaa sentilleen aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi