Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut pelottamaan toi Finnair

Vierailija
20.04.2013 |

pari vuotta sitte Finnairin kone alkoi tekemään nousua rullaustieltä, missä liikkuu muita lentokoneita ja maakulkuneuvoja, jokainen lentäjä erottaa rullaustien ja kiitotien maalausten ja valojen perusteella. Tämä on aivan käsittämätön munaus. Onneksi lennonjohtaja keskeytti nuosukiidon käskemällä Finnairin pysähtymään välittömästi, Finnairin kone oli tehnyt nousukiitoa jo noin 1500 metriä ja nopeutta oli n. 200 km/h. oli sattuman kauppaa ettei kone osunut mihinkään.

Nyt Finnairin pilotit meinasivat ajaa päin toista konetta, koneet olivat vain 30 metrin päässä toisistaan, onneksi toinen kone totteli törmäyksenestolaitteen varoitusta ja onnettomuus vältettiin, Finnairin pilotit eivät totelleet tuota automaattista väistämisohjetta, vaikka jokainen lentäjä tietää, että sitä pitää aina totella, vaikka lonnonjohtaja sanoisi päinvastaista. Tässäkin on sellainen tapaus mitä ei voi ymmärtää, kuinka ammattilentäjä saattaa tehdä tällaista.

Valitettavasti täytyy todeta, että Finnairin turvallisuustaso on laskenut merkittävästi. 

Itselläni on myös lentäjän kuolutus, enkä vaan ymmärrä tällaisia mokia ammattilaiselta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042016926336_uu.shtml

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan lentelet muilla yhtiöillä, on jopa halvempaa kuin Finnairilla. Mihin konetyyppiin sinulla on koulutus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:22"]

Sitten vaan lentelet muilla yhtiöillä, on jopa halvempaa kuin Finnairilla. Mihin konetyyppiin sinulla on koulutus?

[/quote]

mulla on mittarilento kelpuutus ja ammattilentäjän teoriat suorituttu, mulla tyyppikuolutus muutanaan konetyyppiin. en lennä enään, mutta en haluaisi nähdä suomalaisia kuolevan. eikä mulla ole mitään Finnairia vastaan, kaikki nämä ongelmat johtuu johdon kyvyttömyydestä pyörittää lentoyhtiötä kunnolla.

 

Vierailija
4/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että turkkilaiset meinasivat laskeutua isolla matkustajakoneella Malmille. Että osaa ne muutkin...

Vierailija
5/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:34"]

Muistelen, että turkkilaiset meinasivat laskeutua isolla matkustajakoneella Malmille. Että osaa ne muutkin...

[/quote]

joo, meinasvat laskeutua sellaiselle käytöstä poistetulle hyvin lyhyelle pätkälle, turkin lentoturvallisuus onkin vähän sitä sun tätä, kun finnair on aina ollut huipputurvallinen

 

Vierailija
6/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja amispojat, ne lentokoneasentajat niitä koneita vään fixailee kun tulee vikoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

finnairilla on nyt aika vanhoja käyettynä ostettuja koneita kaukolentoliikenteessä, ei ole mielestäni hyvä juttu sekään. 

Vierailija
8/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi ikinä lukea lehdestä että 300 suomalaista kuollut, olis kyllä kauheeta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain päivänä rytisee, se on varma. Tarvitaan iso ja vakava onnettomuus, että lähdetään parempaan suuntaan.

Vierailija
10/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:50"]

pari vuotta sitte Finnairin kone alkoi tekemään nousua rullaustieltä, missä liikkuu muita lentokoneita ja maakulkuneuvoja, jokainen lentäjä erottaa rullaustien ja kiitotien maalausten ja valojen perusteella. Tämä on aivan käsittämätön munaus. Onneksi lennonjohtaja keskeytti nuosukiidon käskemällä Finnairin pysähtymään välittömästi, Finnairin kone oli tehnyt nousukiitoa jo noin 1500 metriä ja nopeutta oli n. 200 km/h. oli sattuman kauppaa ettei kone osunut mihinkään.

Nyt Finnairin pilotit meinasivat ajaa päin toista konetta, koneet olivat vain 30 metrin päässä toisistaan, onneksi toinen kone totteli törmäyksenestolaitteen varoitusta ja onnettomuus vältettiin, Finnairin pilotit eivät totelleet tuota automaattista väistämisohjetta, vaikka jokainen lentäjä tietää, että sitä pitää aina totella, vaikka lonnonjohtaja sanoisi päinvastaista. Tässäkin on sellainen tapaus mitä ei voi ymmärtää, kuinka ammattilentäjä saattaa tehdä tällaista.

Valitettavasti täytyy todeta, että Finnairin turvallisuustaso on laskenut merkittävästi. 

Itselläni on myös lentäjän kuolutus, enkä vaan ymmärrä tällaisia mokia ammattilaiselta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042016926336_uu.shtml

[/quote]tIETENKIN SE TOINEN TOTTELI KUN SILLE OLI ILMOITETTU ETÄT SE ÄÄLIÖ ON VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.

Vierailija
12/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä uskon, että finnair on turvallinen, mutta toisaalta onnettomuuden todennäköisyys kasvaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:21"]

minä uskon, että finnair on turvallinen, mutta toisaalta onnettomuuden todennäköisyys kasvaa koko ajan.

[/quote]

tämä ei todellakaan ole mikään uskon asia, lue toi ap:n aloitus

 

Vierailija
14/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokorkeudessa oli 30 metrin ero, ei suinkaan koneiden välillä. Luulisi jopa teoreettisen mittarilentäjän ymmärtävän näiden kahden eron. 

Finnairin johdossa ja toimintatavoissa on mätää, mutta miten nämä kaksi ylläkuvattua tapausta on johdon syitä? Miten johto vaikutti siihen että lentäjä lähti Hong Kongissa rullaustieltä tai ei totellut väistökäskyä Teneriffalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...nuosukiidon... lonnonjohtaja...lentäjän kuolutus..."

Kirjoitustaitoa ei sitten lentäjiltä vaadita? No, se ei liene työssä olennaisin taito.

Toivottavasti jonain päivänä ei kuitenkaan rytise!

Vierailija
16/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli miten oli, Finnairin lennoilla tapahtuu pahoja virheitä, ei varmaan ole huono jos asiaan puututtaisiin, niin kuin talvivaaran asioihinkin.

http://www.turvallisuustutkinta.fi/Etusivu/1290609240897

Vierailija
17/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]

Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.

[/quote]

itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin

 

Vierailija
18/23 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos on turvallisin tulevaisuudessakin

Vierailija
19/23 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]

Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.

[/quote]

itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin

 

[/quote]Itseasiassa on.

Vierailija
20/23 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]

Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.

[/quote]

 

mutta ei ehkä tulevaisuudessa kun korjauspuoli heitetään pihalle. Jatkuvasti on yt:t ja ne ei lopu ennenkuin viimeinenkin mies on saatu mekaniikasta pihalle. (mutta saadaanhan johdolle hyvät optiot ja bonukset)

itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin

 

[/quote]Itseasiassa on.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi