Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Yle näyttää Tätserin hautajaiset

Vierailija
17.04.2013 |

Eikö tuo tunneta yhtenä pahimmista riistäjistä

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on merkkitapaus merkittävässä valtiossa. Ja tuollaiset heitot "riistäjästä" ovat tietenkin pelkkää vasuripropagandaa. MT voitti kolmet vaalit putkeen ja oli kotimaassaan sekä äärettömän ihailtu että äärettömän vihattu. Eniten häntä vihattiin sen takia, että hän otti ay-mafialta pois sen kaappaaman vallan ja antoi sen takaisin parlamentille. Se ei tovereita oikein miellyttänyt.

Vierailija
2/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai "milksnatcherin" perintö on kiistanalainen, mutta se ei merkitse sitä, etteikö hän olisi merkittävä historiallinen henkilö. Kakkonen puhuu potaskaa, kyllä Thatcher oli jopa monen oikeistolaisen mielestä ääriliberaali poliittisesti eli pyrki vähentämään kaikin tavoin valtion roolia hyvinvoinnin ja sosiaalisen turvaverkon ylläpitäjänä. Riistäjä siis mikä riistäjä, mutta sellaisena merkittävä ja uraa uurtanut.

Lisäksi tilaisuus on iso poliittinen ja seurapiirievenemangi. Näkyy olevan vieraana iso joukko maailman johtajia ja brittiläisen kulttuurielämän tähtiä.

Mieluummin tällainen televisioitavaksi kuin kuninkaallisten huuhaa-juhlat!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Elisabeth on osallistunut kahteen maansa valtiomiehen hautajaisiin Winston Churchillin ja nyt Margaret Thatcherin. Elisabet kyllä ei koskaan ollut samalla aallonpituudella rautarouvan kanssa sisäpiirissä liikkuneiden huhujen mukaan, vaikka MT ihaili Ellua aivan avoimesti.. Ellu ei voinut sietää Maggien politiikkaa, oli enemmän tavallisen kansan puolella mm. kaivosmiesten.

Vierailija
4/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärä yleensäkään näitä häiden ja hautajaisten televisiointia. Hirveestihän noita katsotaan, itse en kuulu siihen porukkaan. Vaikkapa kaikki kuninkaalliset "kissanristiäiset". Ihan sama Suomessa vaikka pressojen hautajaiset. En vaan ymmärrä. Kai sitä annetaan, mitä "kansa" haluaa...

Vierailija
5/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:31"]

Eikö tuo tunneta yhtenä pahimmista riistäjistä

[/quote]

Tyypillinen laiskan sossuvaltion elätin kommentti.

Rautarouva sai paljon aikaan -sinunlaisiisi hän laittoi liikettä!

 

Vierailija
6/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se on niin, että monelle nämä aikansa merkkihenkilöt merkitsevät hyvin vahvasti tiettyä, elettyä aikakautta. Monelle, joka eli parasta nuoruuttaan ja aikuisuuttaan samaan aikaan Rautarouvan kanssa, tulee tämän poismenon kautta mieleen vahvasti tuon elämänjakson tapahtumat, kun lähes päivittäin katsonut uutisista ja sanomalehdistä juttua tähän henkilöön liittyen. Ja onhan poliittisesti tapahtunut MT aikana paljon asioita, joiden vaikutukset on nähtävissä vielä tänäkin päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

Vierailija
8/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:51"]

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

[/quote]

 

Blaatiblaatiblaa-blaa.

Kyllä kuule Maggien linjasta ollaan Britanniassakin montaa mieltä, joten onko puolet briteistäkin sitten "tovereita", hä?

Sulla on "kiva" tapa lytätä kanssasi eri mieltä olevia, tiedätkös. Että kommariperkeleitä, jos ovat eri mieltä!

Kyllä esim. jopa itse ihan oikeistolainen Erkki Toivanen kutsui Thatcheriä "jyrkän linjan oikeistolaiseksi", eli se sun teeseistäsi...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:43"]

En ymmärä yleensäkään näitä häiden ja hautajaisten televisiointia. Hirveestihän noita katsotaan, itse en kuulu siihen porukkaan. Vaikkapa kaikki kuninkaalliset "kissanristiäiset". Ihan sama Suomessa vaikka pressojen hautajaiset. En vaan ymmärrä. Kai sitä annetaan, mitä "kansa" haluaa...

[/quote]

Televisiossa tulee paljonkin sellaista, jota minä en katso, mutta ei minun makuni olekaan mikään laki. Osa katsojista tuollaisia seuraa, vaikka minä (tai sinä) en olekaan siitä kiinnostunut, ja silloin se on ihan ok. Häppeninki siinä missä jokin muukin.

J-P Rantanen ja Pertti Salolainen kävivät tuossa lävitse kumminkin aika mukavasti Britannian lähihistoriaa ja hautajaisvieraiden taustoja, sivistävää sekin.

 

Vierailija
10/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thatcher ei olisi pissinytkään Suomeen päin. Hän vihasi ulkomaalaisia ja tiedettiin avoimesti rasistiseksi. Oli muutenkin harvinaisen laskelmoiva ja kylmä ihminen. Hitlerkin oli merkittävä historian hahmo, mutta tuskin hänen hautajaisiaan olisi televisioitu vaikka olosuhteet olisivat sen sallineetkin.

 

RIP silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:31"]

Eikö tuo tunneta yhtenä pahimmista riistäjistä

[/quote]

päin vastoin, hän nosti englannin talouden nousuun. mitä riistäjiin tulee, on meillä niidenkin hautajaisia näytetty töllössä, kuten Brezhnevin, hän oli julma diktaattori joka piti kansaansa vankina ja orjina.

 

Vierailija
12/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin talous on ihan kuralla. Nimenomaan Milk Snatcherin aloittaman kehityksen ansiosta. Toki pankkiirit ovat vuosikymmenien aikana rikastuneet silmittömästi, minkä vuoksi tuokin noita vietti viimeiset kuukautensa Ritzissä Barclayn veljesten vieraana. Normaalivieraalta majailu maksaa 3600 puntaa yö, joten Maggie veti vielä tänäkin vuonna 360,000 punnan lahjukset palveluksistaan ökyrikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:51"]

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

[/quote]

yle oli Thatcherinkin vuosina neuvostokontrollin alla, suurin osa tuon aikaisista suomalaisista ovat totaalisen aivopestyjä, heillä on ainutlaatuinen suomalainen käsitys maailman tapahtumista ja ihmisistä.

 

Vierailija
14/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:51"]

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

[/quote]

 

Blaatiblaatiblaa-blaa.

Kyllä kuule Maggien linjasta ollaan Britanniassakin montaa mieltä, joten onko puolet briteistäkin sitten "tovereita", hä?

Sulla on "kiva" tapa lytätä kanssasi eri mieltä olevia, tiedätkös. Että kommariperkeleitä, jos ovat eri mieltä!

Kyllä esim. jopa itse ihan oikeistolainen Erkki Toivanen kutsui Thatcheriä "jyrkän linjan oikeistolaiseksi", eli se sun teeseistäsi...

 

[/quote]

Tietysti hän oli oikeistolainen ja tietysti hänestä oltiin kotimaassaankin jyrkästi kahta eri mieltä. Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että YLEn kirjeenvaihtajat Lausti ja Lennon asettuivat täysin journalismin periaatteiden vastaisesti 100 % vastapuolen kannalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:31"]

Eikö tuo tunneta yhtenä pahimmista riistäjistä

[/quote]

päin vastoin, hän nosti englannin talouden nousuun. mitä riistäjiin tulee, on meillä niidenkin hautajaisia näytetty töllössä, kuten Brezhnevin, hän oli julma diktaattori joka piti kansaansa vankina ja orjina.

 

[/quote]

Enpä usko, että on näytetty. Uutisoitu toki, mutta ei varmaankaan televisioitu kokonaan.

Vierailija
16/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:51"]

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

[/quote]

 

Blaatiblaatiblaa-blaa.

Kyllä kuule Maggien linjasta ollaan Britanniassakin montaa mieltä, joten onko puolet briteistäkin sitten "tovereita", hä?

Sulla on "kiva" tapa lytätä kanssasi eri mieltä olevia, tiedätkös. Että kommariperkeleitä, jos ovat eri mieltä!

Kyllä esim. jopa itse ihan oikeistolainen Erkki Toivanen kutsui Thatcheriä "jyrkän linjan oikeistolaiseksi", eli se sun teeseistäsi...

 

[/quote]

Tietysti hän oli oikeistolainen ja tietysti hänestä oltiin kotimaassaankin jyrkästi kahta eri mieltä. Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että YLEn kirjeenvaihtajat Lausti ja Lennon asettuivat täysin journalismin periaatteiden vastaisesti 100 % vastapuolen kannalle.

[/quote]

Höpsis. Lennonkaan ole ikinä ollut Ylen kirjeenvaihtajana, vaan avustajana. Oisko pitänyt sitten julistaa vastaavasti, että Erkki Toivanen oli täysin journalismin periaatteiden vastaisesti liberaalioikeistolaisten poliitikkojen kannalla?

 

Vierailija
17/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin siksi, että voi poksautella samppanjapulloja niitä katsoessaan.

Vierailija
18/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Jacksonin hautajaisten televisioinnin olisin ymmärtänyt, mutta Thatcher nyt ei mitenkään voi merkitä suomalaiselle yhtään mitään. Thatcher olisi lisäksi vihannut Suomea, koska mehän ollaan täälllä hänen vihaamiaan kommunisteja ja pankkejakin valvoo joku!

Vierailija
19/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:51"]

Suomalaisten negatiivinen kuva Thatcherista perustuu osittain Yleisradion toimintaan. YLEllä oli Thatcherin vuosina Lontoossa kaksi toverikirjeenvaihtajaa, jotka eivät vain värittäneet juttujaan vaan välillä ihan suoraan valehtelivat. YLEn suosikkipoliitikkoja maailmalla olivat Brezhnev, Castro ja Honecker - nuo todelliset kansan ystävät.

[/quote]

 

Blaatiblaatiblaa-blaa.

Kyllä kuule Maggien linjasta ollaan Britanniassakin montaa mieltä, joten onko puolet briteistäkin sitten "tovereita", hä?

Sulla on "kiva" tapa lytätä kanssasi eri mieltä olevia, tiedätkös. Että kommariperkeleitä, jos ovat eri mieltä!

Kyllä esim. jopa itse ihan oikeistolainen Erkki Toivanen kutsui Thatcheriä "jyrkän linjan oikeistolaiseksi", eli se sun teeseistäsi...

 

[/quote]

Tietysti hän oli oikeistolainen ja tietysti hänestä oltiin kotimaassaankin jyrkästi kahta eri mieltä. Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että YLEn kirjeenvaihtajat Lausti ja Lennon asettuivat täysin journalismin periaatteiden vastaisesti 100 % vastapuolen kannalle.

[/quote]

Kuule, hyvien journalistien työhön ja rooliin KUULUU olla vallan vahtikoiria. Thatcherin aikana antaa ääni myös opposition kritiikille. Kyllä se Thatcherin oikeistohallituksenkin ääni kuului sieltä ihan hyvin.

PS: Lennon ei ollut Ylen kirjeenvaihtaja. Lausti oli sitä 80-luvulla eli juurikin Thatcherin aikana. En menisi sanomaan valtion tiedonjulkistamispalkinnollakin palkittua journalistia epäeettiseksi.

Vierailija
20/27 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:34"]

Michael Jacksonin hautajaisten televisioinnin olisin ymmärtänyt, mutta Thatcher nyt ei mitenkään voi merkitä suomalaiselle yhtään mitään. Thatcher olisi lisäksi vihannut Suomea, koska mehän ollaan täälllä hänen vihaamiaan kommunisteja ja pankkejakin valvoo joku!

[/quote]

Hä? Älä "teini" puhu soopaa. Mulle ainakin merkitsi paljonkin, kun aikuistuin Maggien valtakaudella ja muistan hänen uransa oikein hyvin. Sen sijaan joku Jackson on täyttä höttä ja evvk minulle.

Merkitys kv-politiikkaan oli Maggiella merkittävä, vaikka olisikin persoonastaan ja poliittisista linjauksistaan eri mieltä.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän