Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulttuurisetelit ja elokuvissa käynti?

Vierailija
03.02.2013 |

Otin nyt ensimmäistä kertaa työnantajan tarjoamia kulttuuriseteleitä. Miten olette toimineet näiden kanssa elokuviin mennessä?



Ilmeisesti työpaikoilla on eri käytäntöjä siitä miten ja kuinka paljon seteleitä saa, ja kuka niitä saa käyttää.

Meillä säännöt ovat seuraavat: seteleitä saa noin 20 vuodessa, niitä saa käyttää vain ja ainoastaan k.o työntekijä, jolle ne on annettu, ei siis edes oman perheen jäsenet. ts. Jos menemme elokuviin, minä voin maksaa lippuni setelillä, miesten ja lasten liput on maksettava rahalla. Jotkut ovat antaneet seteleitä lapsilleen, eikä ainkaan vielä kukaan ole perään kysellyt, mutta luvallista tämä ei ole.



Finnkinon sarjalippuja ei ilmeisesti saa seteleillä ostaa?

Netin lippukaupassa tulee ongelma, kun sielläkään ei voi seteleillä maksaa. Voin varata lipun ja maksaa sen seteleillä teatterin tiskillä, mutta silloin täytyy mennä teatterille harmittavan aikaisin tai varaus raukeaa.

Meiltä on teatterille matkaa, ei huvittaisi ottaa riskiä ettei varaa/osta lippua etukäteen mikäli näytös onkin jo täynnä. Tulee hukkareissu.



Miten te olette toimineet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain valita menetkö sinne tuntia aiemmin vai ostatteko vasta sieltä ne liput. Ja tosiaan vain itselle saa ostaa sen lipun, eikä sarjalippuja lainkaan.

Ei se tunti nyt mikään ihmeellinen odotusaika ole, käy vaikka kahvilla ja karkit ja popcornit ostamassa. Ei kannata tehdä tästä niin hankalaa :)

Vierailija
2/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottomuuteen liittyy se vaatimus että ne on henkilökohtaisia. Käytännössä kyseessä on petos jos myyt niitä tai annat niitä eteenpäin perheenjäsenille tai kavereille. Ei nyytä kyllä sen kummemmin valvota. Riippuu lipunmyyjästä onko hän kuinka tarkka vai antaako mennä.

Sarjalippuja leffaan niillä ei saa ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ostanut sarjalippujakin.


että niitä ei myydä.

Vierailija
4/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ostanut sarjalippijakin.

Ihan sama kun jotkut käyttävät liikuntaseteleitä hierojan maksamiseen kuntosalilla. Sääntöjen mukaan niillä voi maksaa kuntosalin muttei hierojaa. Valtaosa kuntosaleista noudattaa sääntöjä, osa ei välitä.

Vierailija
5/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkin sen käsitin.

Paitsi että mulle tunti tuntuu pitkältä ajalta odottaa, mutta ei kai muuta mahdollisuutta ole.



Finnkino voisi kehittää tuohon jonkun systeemin, esim setelien arvon voisi ladata nettiin, omall profiilisivulle. Ja joku sellainen lippumalli, joka olisi sitten henkilökohtainen, mitä näillä voisi netistä ostaa.

Ihmettelin ettei tällaista jo ole, kun luulen että ihan viimeisten joukossa aloin näihin seteleihin tutustumaan. Nehän on olleet käytössä jo niin kauan.

Vierailija
6/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkin sen käsitin.

Paitsi että mulle tunti tuntuu pitkältä ajalta odottaa, mutta ei kai muuta mahdollisuutta ole.

Finnkino voisi kehittää tuohon jonkun systeemin, esim setelien arvon voisi ladata nettiin, omall profiilisivulle. Ja joku sellainen lippumalli, joka olisi sitten henkilökohtainen, mitä näillä voisi netistä ostaa.

Ihmettelin ettei tällaista jo ole, kun luulen että ihan viimeisten joukossa aloin näihin seteleihin tutustumaan. Nehän on olleet käytössä jo niin kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanut maksaa leffalippuja ollenkaan.

Tuli käytyä teatterissa useammankin kerran. Nyt on voinut pari vuotta maksaa leffaliputkin kulttuuriseteleillä.

Vierailija
8/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aluksi "vaan" liikuntaseteleitä. Nyt on näitä kulttuuriseteleitä, mitkä käy myös liikuntapaikkoihin.