Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yt-neuvottelut ja luvallinen poissaolo?

Vierailija
19.09.2011 |

Eli miehen työnantaja ilmoitti keväällä yt-neuvotteluista. Miehelle on periaatteessa luvattu, että työsuhde jatkuu. Paikkaa ei ole vielä osoitettu.



Nyt olin hämmästynyt kun herran tilinauhassa lukee syyskuulle luvallinen poissaolo 22pv eli minun silmissäni hänellä ei ole enää työssäoloveloitetta. Eikä tuosta kusipäästä enää muuta saa irti kuin, että mikään ei ole muuttunut. Kunnon riita saatiin aikaan aiheesta. Juu olen tiennyt, että firmassa on yt-neuvottelut mutta en, että se koskee nyt oikeasti häntäkin. Mitäpä tuosta pikkuseikasta mainitsemaan.



Mies on ollut pitkään talossa ja hänellä on lain mukaan 4kk irtisamonisaika. Väittää ainakin,että ei olisi saanut mitään kirjallista ilmoitusta irtisanomisesta. Oli vähän aikaa sitten talon sisällä haastattelussa (paikassa joka hänelle on muka luvattu). Voidaanko tämä loppuvuosi jo laskea irtisanomisajaksi vai alkaako vasta kun siitä saa virallisen ilmoituksen? Kuulemma tuo luvallinen poissaolo on vain sitä, että kun nyt ei ole tekemistä.



Miten joku voi olla noin sinisilmäinen.Juu ja kyseessä on Nokia, joka ei todellakaan ole tunnettu reiluudestaan....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö eli joku liitosta tai luottamusmies. Kysy häneltä.

Vierailija
2/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä irtisanomisilmoituksesta alkaa irtisanomisaika. Työvelvoite voi tosin loppua jo aiemminkin, kuten ilmeisesti miehesi tapauksessa on käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laihat voivat olla lupaukset uudesta paikasta talon sisällä. Taitaa olla pelkkää lohtupuhetta. Totuushan on, että Nokian on pakko vähentää väkeä ja väki ei vähene sitä toisille osastoille siirtämällä.



Onko miehelläsi sellaista osaamista, jolle on nykypäivänä tarvetta? Nokialla on paljon porukkaa työssä keskijohdosssa, jonka osaamistaso suhteessa nykypäivän vaatimuksiin on vanhentunutta.

Vierailija
4/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait kyseessä ole lomautus?

Vierailija
5/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada...



Olen itsekin ollut 9vuotta ao puljussa töissä mutta otin paketin pari vuotta sitten....



jotenkin meni vaan luotto tuohon mieheen kun asiasta ei mitään maininnut...Nokialla vaan lupaukset on yhtä tyhjän kanssa on nyt jo pariin otteeseen muuttunut tää lupaus uudesta paikasta..



no ehkä tuo lappu tulee sitten alkuvuonna

Vierailija
6/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nykyinen duuni tulee loppumaan ja ilmeisesti nyt hänellä ei ole enää siinä työvelvoitetta. Hän voi hakea muita paikkoja, mutta jos ei tule valituksi niin sitten se irtisanominen tulee. Kyllä siitä on hänelle ilmoitettu henkilökohtaisesti, ellei ole pitänyt käsiä korvilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on rankattu siihen listaan, joka pelastetaan yt:ssä...eli jos nokia maailmaa tunnette niin on exceptional, noissa arvioissa.



lisäksi keväällä mm annettiin optioita ja osakkeita (vaikka yt-neuvottelut jo käynnissä)



itse en vaan osaa olla niin luottavainen...eipä se tarvitse kuin esimiehen muuttua (joka on luvannut samaa omille vanhoille alaisilleen)



ja tuo paikka minkä haastettelussa kävi on nimenomaan uudelle esimiehelle, jonka pitää haastateöa 10 yt-kandia



ap

Vierailija
8/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nykyinen duuni tulee loppumaan ja ilmeisesti nyt hänellä ei ole enää siinä työvelvoitetta. Hän voi hakea muita paikkoja, mutta jos ei tule valituksi niin sitten se irtisanominen tulee. Kyllä siitä on hänelle ilmoitettu henkilökohtaisesti, ellei ole pitänyt käsiä korvilla.

mutta ei vaan katso tarpeelliseksi mainita minulle työvelvoitteen loppumisesta...arvaas onko meillä vähän riidelty tänään....

tuo paikka minkä haastattelussa oli ilmoitettiin tyyliin hae tätä....eli sitä ei tarvinnut itse edes löytää job marketista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sillä ei ole enää työvelvoitetta (= työt loppumassa) tai sitten on pitänyt jotain omia lomia sinulle kertomatta.

mies on rankattu siihen listaan, joka pelastetaan yt:ssä...eli jos nokia maailmaa tunnette niin on exceptional, noissa arvioissa. lisäksi keväällä mm annettiin optioita ja osakkeita (vaikka yt-neuvottelut jo käynnissä)

Vierailija
10/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian palkkalistoilla, työvelvoite on voinut päättyä jo aikaisemmin, jonkinmoinen ennakkolappu on silloin tullut.



Mitään muuta en ihmettele kuin sitä, että jos miehellä ei työvelvoitetta, niin missä hän on päivänsä viettänyt, saahan sitä toki työssäkin käydä vaikkei pakko olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olin hämmästynyt kun herran tilinauhassa lukee syyskuulle luvallinen poissaolo 22pv eli minun silmissäni hänellä ei ole enää työssäoloveloitetta. Eikä tuosta kusipäästä enää muuta saa irti kuin, että mikään ei ole muuttunut.

Jos tilinauhassa on, että luvallinen poissaolo niin onko mies kuitenkin lähtenyt nyt syyskuussa aina töihin? Vai onko ollut kotona. Kai sekin jotain tilanteesta kertoo?

Vierailija
12/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupailee uutta paikkaa, jotta porukka kävisi vielä viimeiseen asti töissä?



Eipä olisi ensimmäinen kerta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etätöitä, muutama palaveri ollut.



ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän