Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asussa eskariin?

Vierailija
31.07.2011 |

Pidetäänkö pojalla collece housuja vai farkkuja? Onko eskarilaisesi siististi puettu vaiko tyyliä "ei muuta väliä kuin että vaatteet on ehjät ja puhtaat" ?



Joko eskarissa osataan arvostella vaatteiden, repun, kynien mukaan vai ovatko lapset vielä tietämättömiä merkeistä tai siitä mikä on siistiä?



Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista edes on.

Vierailija
2/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitellaan pukeutumaan koulua varten?



itse ole sitä mieltä että esim. verskahousuilla ei ole asiaa kouluun jollei ole kyse liikunnasta. Koulussa tulee olla siistit vaatteet, farkut, kangashousut tms. ei mitään lökäpöksyjä.



Eli aloitanko jo eskariin tämänkaltaisen siistin pukeutumisen vai vieläkö menevät siellä pääasiassa verkoilla/collece housuilla tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme eskarissa pojilla oli sekä collareita, verkkareita että farkkuja. Enimmäkseen niitä collareita tms.



Merkit eivät vielä olleet tärkeitä. Hienoimpia olivat kuulemma ne kaikista halvimmat ja räikeimmät hirviöverkkarit ja t-paidat.

Vierailija
4/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen (poika) menee nyt eskariin. Linja on kyllä enemmänkin verkkari ja college kuin farkut. MUTTA eskari on päiväkodin yhteydessä ja kaikki muutkin ovat samanlaisessa varustuksessa. Asia olisi kyllä toinen, jos eskari olisi koulun yhteydessä. Silloin varmasi linjana olisi farkut tms.

Vierailija
5/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä koululaisia ja eskareita mitenkään erottanut vaatteista. Ihan samanlaista verkkarikansaa oli koulussakin (näin joka päivä koska eskarit ja koululaiset olivat samassa ip-kerhossa).

Vierailija
6/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmathan niille opettaa merkkitietoisuuden jos sellaista edes on.

Ystäväni ja hänen miehensä eivät todellakaan harrasta mitään merkkivaatteita ja -tavaroita, mutta niin vaan heidän kouluun menevä poikansa itki, miten hän ei koskaan saa mitään "aitoa" (tarkoitti siis jotain lippiksiä ja kenkiä tmv.). Ihan eskarissa on nämä "aitoudet" oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn...

Vierailija
8/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että ne saa eskarin puolesta. Ei tietenkään reppua, mutta mitä lapsi sillä tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: missä kaupungissa eskarit ja koululaiset ovat samassa ip:ssä?

mutta meidänkin kyläkoulussa kaikki eskarit ja koululaiset on samassa ip-kerhossa. Pieni kaupunkin Etelä-Pohjanmaalla.

Vierailija
10/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaiset pukeutuvat hyvin eri tavoin. Joku on aina siisti ja huoliteltu farkuissa ja mekoissa. Toiset ovat aluspitkiksissä. Monesti tytöiltä saattaa unohtua hame esim. ulkoilun jälkeen ja kehoitan heitä pukemaan hameen, etteivät ole pelkissä sukkahousuissa. Lasta tämä ei tunnu haittaavan. JOskuso olen vasta ruokalassa huomannut, että joku tallustelee pelkissä sukkiksissa. Eivät lapset kauheasti leikeissään välitä mitä toisilla ja itsellä on päällä eikä ainakaan meillä ole koskaan ketään kiusattu minkään vaatekappaleen takia.

t: eskarinope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin repun ihan vaihtovaatteita varten.Myös penaalin jos sattuu tarvimaan.Kumpparit ja sadevaatteet jätän paikan päälle olemaan sadekelien varalle ja tossut.Verkkari,farkut,kangashousut kaikki mielestäni käy.Ton ikänen kun osaa vessakäynnin jälkeen jo laittaa pöksyt kuin pöksyt.Tarralenkkarit ostin myös säänkestävät.Ei kai ton ikäset vielä merkkejä tajuu.Ostan värejä mistä pitää.Kuhan ehjät ja puhtaat.Välikausipuku täytyy vielä ostaa.

Vierailija
12/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pukeudutaan kuten aiemminkin tarhapäivään. Eipä tuolla reppua tarvitse kuin joilla retkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen ja toivottavasti myös alakoululainen urheilee joka päivä välitunneilla.

Vierailija
14/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: missä kaupungissa eskarit ja koululaiset ovat samassa ip:ssä?

mutta meidänkin kyläkoulussa kaikki eskarit ja koululaiset on samassa ip-kerhossa. Pieni kaupunkin Etelä-Pohjanmaalla.


Myös meidän kaupungissa Pirkanmaalla. Kaikki eskarit ovat koulujen yhteydessä ja ap ja ip-kerhot ovat yhteiset koululaisten kanssa. Yli 50 lasta tuossa meidänkin koulussa temmeltää ip-kerhossa.

Reppu on välttämätön ja penaali myös. Ihan samoin kuin koulussa. Eipä täällä ole eskarin ja ekaluokan välissä mitään ihmeempää eroa. Samat luokkakaverit, samat opet (luokanopettaja, musiikinopettaja, et:n ope, luonnontiedon ope ja erityisope), sama koulunkäynninohjaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle ulkoleikit maistuu, niin vaatteiden on ennenkaikkea oltava sekä koulussa että eskarissa sellaiset, että ulkona on hyvä liikkua säällä kuin säällä, ja sisävaatteet suunnitellaan niin, että kokonaisuus toimii ja lapsen on helppo pukea. Päiväkodissa on kätevämpää, kun aikuiset auttavat ja varavaatteille on paremmat tilat. Ekaluokkalaisen pihalla viipottajan asustus on jo haastellisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi