Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat äitiysrahan kuluneen 6 kk perusteella

Vierailija
17.09.2011 |

milloin olet saanut päätöksen kotiin?



Jäin juuri äitiyslomalle ja päätöksen äitiysavustuksesta sain ajat sitten. Samalla lomakkeella hain äitiysrahaa ja työnantajan vastuulle jäi toimittaa se Y21-lomake (vai mikä se olikaan) Kelaan kun mahdollista. Ilmeisesti toimittavat sen vasta nyt..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi samalla lailla, mutta en hätäillyt kun sain vielä äitiysvapaan alettua kolme kuukautta palkkaa. Juuri ennen vauvan syntymää kävin Kelassa kysymässä asiasta ja selvisi, että hakemus oli jäänyt odottavien tilaan. Juurikin muka siitä syystä, että se työnantajan lomake puuttui. Itse tiesin kyllä, että se oli lähetetty, koska itselläni oli siitä kopio.



Löytyihän ne tarvittavat liitteet sitten kuitenkin koneelta muutaman puhelun jälkeen ja päätös tuli n. viikossa, kun sen oli saanut ylipäätään käsiteltäväksi.

Vierailija
2/4 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä, että ihan kuin esikoisen kohdalla olisin saanut äitiysavustuksen kanssa samaan aikaan myös jonkun esipäätöksen äitiysrahasta, jossa todettiin, että olette hakenut äitiysrahaa ja odotamme vielä työnantajan selvitystä tms. Nyt siis äitiysrahasta ei ole tullut mitään mainintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi samalla lailla, mutta en hätäillyt kun sain vielä äitiysvapaan alettua kolme kuukautta palkkaa. Juuri ennen vauvan syntymää kävin Kelassa kysymässä asiasta ja selvisi, että hakemus oli jäänyt odottavien tilaan. Juurikin muka siitä syystä, että se työnantajan lomake puuttui. Itse tiesin kyllä, että se oli lähetetty, koska itselläni oli siitä kopio.

Ok, pitääpä maanantaina soitella asiasta. Mietin, että milloinkahan työnantaja on voinut toimittaa lomakkeen, koska se kulunut 6 kk loppui virallisesti vasta eilen, vai mitenhän se lasketaan. Onkohan edellisen täyden kuun loppuun?

No, onneksi minäkin saan palkkaa 3 kk.

Löytyihän ne tarvittavat liitteet sitten kuitenkin koneelta muutaman puhelun jälkeen ja päätös tuli n. viikossa, kun sen oli saanut ylipäätään käsiteltäväksi.

Vierailija
4/4 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on ihan tavallista että Kela hukkaa työnantajan todistuksen kun se tulee eri postissa.... meilläkin käynyt niin (isän työpaikan kanssa, isyysrahan määrittämistä varten).



Kelan sivuilta löytyy "lapsiperheiden palveluiden neuvontanumero" heti siitä etusivulta, soita sinne. Ei ole pitkä jonotusaika, ja kertovat heti mistä mättää ja onko päätös tulossa. Soitan sinne usein monenlaisissa asioissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi