Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yhtään sosiaalityön maisteria paikalla?

Vierailija
26.09.2011 |

Onko opiskelupaikka vaikea saada ja miten olet ja mihin tehtävään työllistynyt? Onnistuukohan opiskelu työn ohella?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sosionomeilla ei ole asiaa sosiaalityöntekijän virkaan.

Vierailija
2/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tosielämässä nää sosionoooomit kyllä tekee sosiaalityöntekijän sijaisuuksia, ihan pokkana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tosielämässä nää sosionoooomit kyllä tekee sosiaalityöntekijän sijaisuuksia, ihan pokkana...

Vierailija
4/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minkälaisiin toimenkuviin sos.työn maisterit työllistyvät?

Vierailija
5/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityön maisterit toimivat useimmiten sosiaalityöntekijöinä. He voivat myös pyrkiä esimerkiksi sosiaalitoimen johtajiksi.



Itse opiskelen sosionomiksi ja mikäli tahtoisin työskennellä sosiaalivirastossa (en itse sinne suuntaudu) niin työskentelisin sosiaaliohjaajan nimityksellä käytännössä aivan samoissa töissä kuin sosiaalityöntekijäkin, mutta sosionomin koulutuksella ei ole esimerkiksi huostaanottopäätöksenteko-oikeutta, vaan se vahvistetaan aina erikseen sosiaalityöntekijällä.



Minusta kuitenkin maisterintutkinto kannattaisi hyödyntää tähtäämällä vähän korkeamman tason töihin, sillä loppujen lopuksi lähes samaa voi tehdä tällä "vähempivaivaisella" tutkinnolla.



Lisäksi jatkuvasti käydään kehityskeskusteluja siitä, että sosionomista seuraava YAMK-tutkinto tulee vastaamaan sosiaalityön maisterin tutkintoa, jolloin oikeuden tulee olemaan täysin samat.

Vierailija
6/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat suorittaa työs ohessa? :) En usko että onnistuu, ellei työsi ole osa-aikaista ja joustavaa niin, että sinulle jää päivittäin aikaa osallistua luennoille ja keskittyä opintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä ehkä työn ohessa :) Tai toki ottaisin rinnalle jonkun osa-aikatyön. Mulla vaan on jo 2 tutkintoa alla, en ehkä täyspainoista opiskelijaelämää jaksa enää oikein viettää. Tutkinto plakkariin ja uusiin hommiin, näin ajattelin:)

Vierailija
8/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sos.työtä pääaineena opiskelleesta tulee joko VTM tai YTM eli valtiotieteen tai yhteiskuntatieteen maisteri yliopistosta riippuen. Työttömänä ei tällä tutkinnolla tarvitse olla päivääkään ja työt voi itse valita. Pätevistä sosiaalityöntekijöistä on huutava pula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sos.työtä pääaineena opiskelleesta tulee joko VTM tai YTM eli valtiotieteen tai yhteiskuntatieteen maisteri yliopistosta riippuen. Työttömänä ei tällä tutkinnolla tarvitse olla päivääkään ja työt voi itse valita. Pätevistä sosiaalityöntekijöistä on huutava pula.

Itse opiskelin ensin sosionomiksi, ja lastensuojelu vei ns. mukanaan, mutta minua ärsytti, kun en ollut "virallinen" sosiaalityöntekijä, enkä voinut haaveillakaan vakivirasta, niin opiskelin sitten vähän lisää. Nyt sos.työntekijänä vakituisena, päämääränä kylläkin tulevaisuudessa edetä ylempiin virkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi