Millaisella rytmillä pieniä nukutetaan päiväkodissa?
Eli nukutetaanko 1v2kk-1v5kk ikäistä lasta päiväkodissa lapsentahtisesti vai ryhmän mukana? Mihin kellon aikoihin lounas ja uni sijoittuvat?
Kommentit (5)
Toisissa onnistuu kahdet päiväunetkin, toisissa taas ei. Kuten edellinen vastaaja kertoi, ruoka on yleensä yhdentoista maissa ja sen jälkeen mennään nukkumaan noin puoli kahdestatoista eteenpäin.
sai nukkua kahdet unet. Ekat joskus klo 10 ja tokat myöhemmin.
lapsi nukkuisi ne yhdet päikkärit lounaan (klo 11) jälkeen.
Mutta omani oli reilu vuoden kun aloitti päiväkodissa. Meni aamuisin aamupalalle päiväkotiin (klo 8). Nukkui lyhyet unet sisällä klo 9-10 välillä. Sitten kävi ulkoilemassa. Nukkui pitkät päikkärit lounaan jälkeen.
Lapsi taisi olla 1,5v, kun jätti ne lyhyet unet pois ja siirtyi "normaalirytmiin".
ja siitä unille 12 mennessä, kahteen saavat nukkua.