Kotihoidontuesta, osaako joku kertoa?
Hoidan kotona kahta lasta, 1v. ja just 3v täyttänyt. Nuoremmasta saan kotihoidontukea, hoitolisää ja kuntalisää. JOS vien esikoisen hoitoon päiväkotiin ja hoidan pienempää kotona, saanko silti kotihoidontuen, hoitolisän ja kuntalisän?
En haluaisi vielä viedä pienempää hoitoon, mutta omaa opiskelua tahtoisin edistää. Tämä taas onnistuisi siten, että isompi menee hoitoon, ja pienempi ulkoilee aamupäivisin sisareni kanssa plus nukkuu päiväunet (mitä isompi ei enää tee), ja näin ollen saisin kotona aikaa tehdä omia opintojani eteen päin. Mutta saanko siis edelleenkin kotihoidontukea??? Pelkälle opintotuelle ja opintolainalle en uskalla tiputtautua, kun raha riittää nykyäänkin just ja just nippa nappa. :P
Kommentit (3)
Kyllä esikoinenkin voisi ulkoilla sisareni kanssa, mutta esikoinen ei nuku päiväunia. Jos ja kun mies veisi esikoisen hoitoon klo 7.30, kuopus heräisi klo 8-9 ja lähtisi ulos klo 9.30-10.00 ja tulisi sisälle klo 12, olisin ehtinyt opiskella 3-4 tuntia. Sitten ruokailu, ja päiväunet klo 13-15, ja kas, taas olisin ehtinyt opiskella kaksi tuntia, eli " työpäivälleni" saisin näin mittaa kuutisen tuntia parhaimmillaan.
Jos vilkas esikoinen olisi kotona, jäisi " työtunnit" 3-4 tuntiin, eikä se oikein riitä.
Ap.
niin vie mieluummin sellaiseen, niin et menetä sisarlisää.
Miksi hänet täytyy hoitoon viedä? Niin ja joudutko itse viemään, siihenkin kuluu tehokasta aikaa...