Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehyn joukkoirtisanoutumiset kääntyvät itseään vastaan:kansan tuki katoaa!

Vierailija
16.10.2007 |

Näin antoi näkemyksensä lakimies YLE:n aamutv:ssä, katsoiko kukaan ?



Mikäli joukkoirtisanoutumiseen mennään ja kaikkein heikompien kuten avuttomien lasten jne. hoitopuolen henkilöstö irtisanoutuu tietäen seuraukset (kuukaudessa ei saada koulutettua ammattiväkeä) niin hoitoväki saa kansan vihat ja Tehyn työtaistelutoimi menettää ison osan tehostaan.



Työtaistelutoimien on AINA saatava kansalaisten enmmistön tuki ja se menetetään jos viattomien henkiä alkaa mennä ja ihmisiä vammautuu peruuttamattomasti.



Näinhän alkaa jo ihmisten mieliala olla, kyllä me haluamme hoitajille palkankorotuksia . mutta joko on tietty raja ylitetty vai ylitetäänkö se viimeistään 19.11. ?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin vain, että ketä kiinnostaa, kun ne joutuu kuitenkin työtä tekemään. Eihän heille jää vaihtoehtoja.



Toivon kovasti, että nuo irtisanomiset eivät toteudu. Tämä ehkä toivottavasti saa meidät kuitenkin kiinnittämään enemmän huomiota hoitoalan työvoimapulaan. Jos te olette sitä mieltä, että mitään ei saisi tehdä asialle nyt niin koska sitten? Kuinka pitkälle odotetaan? Muutaman vuoden päästä suuri osa hoitajista jää eläkkeelle ja jos siihen mennessä ei olla ensimmäistä askelta otettu niin mitenköhän asiat saadaa silloin korjaantumaan ilman, että se vaatisi valtavaa panostusta?

Vierailija
2/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten käy muiden kuntapalveluiden? Nyt jo kouluja lakkautetaan, päiväkotiryhmät pursuilevat lapsista ja ryhmäkoot ovat ylisuuria. 24% korotukset Tehyläisten palkkoihin tietäisivät säästöjä myös terveydenhuollon ulkopuolelle. Nyt jo esim. Varkauden kaupunki on lakkauttamassa aluesairaalaa ja lomauttamassa työntekijänsä kaikilta aloilta. Ei kuntien talous kestä tällaista ja valtiokaan ei auta...Hoitajat ansaitsevat korotuksen, mutta miksi meidän muiden pienipalkkaisten ja KORKEASTI KOULUTETTUJEN pitää siitä kärsiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tehyn toimet menevät nyt niin överiksi, että en halua tuollaista vastuuttomuutta olla palkitsemassa minkäänlaisilla palkankorotuksilla.

Vierailija
4/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan olla.



Kai tämä sama asenne teillä on muihinkin asioihin? Eikö olisi aika tekopyhää toivoa parannusta koulujärjestelmään sillä sekin raha olisi pois jostain muualta? Muistakaan toki pitää sama asenne myös omaa alaanne kohtaan.

Vierailija
5/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat EIVÄT peräänny enää eli tervetuloa virolaiset hoono Suomi vaan tänne meille ... he jymmärtävät hyvin mitä heille valitetaan, paskasta kun puhutaan, luulevat et ruoasta =)

Vierailija
6/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin olisin heti suoralta kädeltä tukenut hoitajille suunnattavaa kohtuullista palkankorotusta, mutta nyt on ymmärrys loppunut.



Toivottavasti ette saa senttiäkään sen 12,7% yli.



KAIKKI, joiden kanssa olen asiasta jutellut ovat samaa mieltä kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eivät saa yhtään enempää! Ei ole mitään väliä vaikka ala olisi valtavissa ongelmissa jo muutaman vuoden päästä, kunhan ne hoitajat eivät saa korotuksia! Oli hinta mikä hyvänsä, hoitajille ei lisää saa antaa!

Vierailija
8/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisi samantien oikeastaan evätä sen 12%:kin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin ei kohdistuisi kaikkein heikoimpiin potilaisiin.





Tehy teki mokan, olisi pitänyt mennä lakkoon, ja pelotella irtisanomisilla. Nyt kun suoran irtisanomisten seurauksista puhutaan, kansan tuki kaikkoaa _todella_ nopeasti.







Avainosaajia ei kouluteta 4 viikossa, eli vastuu potilasturvallisuudesta on Tehyllä, ei kunnilla.

Vierailija
10/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko olisi saattanut kestää kauan ja tullut liian kalliiksi. Siksi yritetään hoitaa homma mahdollisimman pikaisesti. Ei väliä paljonko tulee ruumiita siinä sivussa. Vastenmielistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokenut lakimies. Ja puolueettoman kannan esitti.



Puki selvästi sanoiksi sen mitä minä ja lähipiirini olemme viime päivät pohtineet: joukkoirtisanoutumiset alkavat kääntyä Tehyä vastaan. Tavallisen kansan tuki hoitoalaa kohtaan murenee! Ja nimenomaaan tavallisten ihmiste henkistä tukea Tehy tarvitsisi! Ei se tällä keinolla onnistu.

Vierailija
12/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Tehy uhkaili lakolla niin täällä jo silloin sanottiin, että he eivät antaitse mitään ja että lakolla ei ole väliä suojelutyön takia. Eihän heitä suostuttu ottamaan vakavasti, joten mitä vaihtoehtoja jää, jos he haluavat taistella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette tarvii kuten täällä on kautta aikojen saatu lukea niin miksi irtisanoutuminen edes koskettaa. Jos tarvitsette niin kannattaisko maksaa työnteosta kunnon palkkaa.

Vierailija
14/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aliarvio, tosin hoitsuilta ei voi muuta odottaakkaan kuin oman navan tuijotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni edelleen LIIAN PIENI!!! Itse en tuolla 24% korotuksellakaan palaa sairanahotiajaksi.

Vierailija
16/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole tarpeellisia.

Vierailija
17/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Aikaisemmin olisin heti suoralta kädeltä tukenut hoitajille suunnattavaa kohtuullista palkankorotusta, mutta nyt on ymmärrys loppunut.

Toivottavasti ette saa senttiäkään sen 12,7% yli.

KAIKKI, joiden kanssa olen asiasta jutellut ovat samaa mieltä kanssani.

Jos kyse olisi kohtuullisesta palkkakuopan korjaamisesta järkevin keinoin asia olisi täysin eri. Nyt kansan selät alkavat kääntymään hoitajia kohden, vaatimukset ja uhkailu alkavat olla liikaa!!!

Vierailija
18/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä käsitä, että vaikka niitä korotuksia pyytäisi joku toinen ala niin aina ollaan valittamassa, että entäpä me?



Jos opiskelijat pyytävät suurempaa opintotukea niin kotihoidontuella olevat alkavat kysymään entäpä me? Jos joku haluaa korottaa minimiäitiyspäivärahaa niin toinen haluaa parantaa työttömyysturvaa.



Se sama oikeutus, jolla sinä hyväksyisit palkankorotuksen omalle alallesi tai mille tahansa muulle alalle, on olemassa myös esim. sairaanhoitajilla. Samat perustelut pätevät moneen muuhunkin alaan, mutta niitä ei olla kyseenalaistamassa, vielä. Täällä voidaan sanoa, että esim. palomiehet tarvitsevat palkankorotuksen. Jos palomiehet olisivat kuitenkin nyt menossa lakkoon tms. niin täällä olisi taatusti joku kysymässä entä poliisit ja entä lastentarhanopettajat?

Vierailija
19/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ja monille muille sairaanhoitajille se on ihan sama.

Jos ei palkka nouse, emme aio palata hoitotyöhön.

Siinä sitten mietitte, että kukaa hoitaa vanhempanne ja perheenne kun apua tarvitsette. 10 vuodessa 1/3 hoitajista jää eläkkeelle eikä uusia ole tulossa alalle lähellekään yhtä paljon. Hoitajapula tulee siis vuosien varrella vain pahenemaan ja samaan aikaan vanhusten määrä kasvaa.



Kansa saa itse valita.

Vierailija
20/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minulle ja monille muille sairaanhoitajille se on ihan sama.

Jos ei palkka nouse, emme aio palata hoitotyöhön.

Siinä sitten mietitte, että kukaa hoitaa vanhempanne ja perheenne kun apua tarvitsette. 10 vuodessa 1/3 hoitajista jää eläkkeelle eikä uusia ole tulossa alalle lähellekään yhtä paljon. Hoitajapula tulee siis vuosien varrella vain pahenemaan ja samaan aikaan vanhusten määrä kasvaa.

Kansa saa itse valita.

Ei niitä hoitajia teille sen kummemmin riitä :-)))) Ja tekin vanhenette!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä