Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys...

Vierailija
18.08.2006 |

mutta uskallanko raskaana ollessani syödä allerkialääkettä? syön Heinixiä. Ensimmäisä odotan 7.viikolla...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään allergialääkkeitä saa ottaa. Valitettavasti...



T: itsekin allergikko

Vierailija
2/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei ole haittaa, mutta allergialääkkeistä ja raskaudesta yhdessä on niin vähän tietoa, että mieluiten suositellaan välttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun oli pakko n.rv 10 tienoilla, viikon ajan suunnilleen, mut lääkäri sanoi et tuskin siitä mitään vauvalle tulee.



Soita neuvolaan ja kysy mitä sinun tapauksessasi olis hyvä tehä.



Yleisesi ottaen kaikkia lääkkeitä tulisi välttää raskauden aikana, jos ei ole ihan välttämätöntä niitä syödä.

Vierailija
4/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zyrtec on ' sallittu' raskauden aikana, noilla edellä mainituilla suosituksilla siis.



*3*

Vierailija
5/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo eilen ottamaan yhden kun ahdisti niin... En kai nyt vahingoittanut vauvaani?!

Vierailija
6/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se todennäköisyys ole aika pieni.



Itseä kyllä suoraansanottuna vituttaa ettei ole allergialääkettä jota raskaana/imettäessä voisi ottaa. Sekö sitten on hyvä, että äiti/odottaja makaa sängyssä silmät kiinni muurautuneena, tolkuttoman väsyneenä, ei maista eikä haista mitään ja on aivan umpitukossa...



Astmalääkkeitä kyllä saa ottaa, eli jos ahdistaa niin niitä.



*2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jutella lääkärin kanssa, koska ei sekään ole hyvä, jos kovin ahdistaa. Ehkä se voisi antaa jotain muuta turvallista lääkettä.

Vierailija
8/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä Zyrteciä saa ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi sieltä täti, että mielummin ottaa allergialääkkeen kun kärsii vahvoista oireista, enemmän oireista on haittaa vauvalle. Sanoin eilen ottaneeni ja terkka rauhoitteli, että jos ei tarvitse usein ottaa, niin sitten ei ole isoa haittaa. Mutta kehoitti ottamaan vain jos todella tarvitsen. Ja nyt en kyllä ota vaikka mikä tulisi, niin paljon pelästyin!!

ap

Vierailija
10/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tarkkaa ettei mitään allergialääkkeitä raskausaikana, muunmuassa äitini on kärsinyt tästä. Nykyisin kyllä suositellaan vaikeisiin oireisiin juuri tuota edellä mainittua lääkettä, jonka ei ole todettu aiheuttavan mitään sikiövaurioita.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nenäsumutteita ja silmätippoja. Astma on ehdottomasti hoidettava, hoitamattomasta astmasta kärsii myös sikiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä