Tekeekö joku makkaraperunat itse?
Öö sen saa grilliltä valmiina kaikilla mausteilla?
Kommentit (20)
Just tänään ostin _Cittarista_ 1 kg ranskiksia 1,39€ ja 400 g uunilenkkiä 0,99€. Sipulia ja majoneesia löytyikin jo kotoa. Tuosta syödään miehen kanssa parina päivänä iltaruoka. Että joo, ei käydä grilliltä hakemassa näillä hinnoilla.
Itse aina teen joko ranskalaisista tai keitetyistä perunoista. Uunilenkkiä viipaloi sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut paitsi kädettömät hinttilapset joiden perseestä valuu visvaa liiallisen saunakiulun perseeseensurvomisen vuoksi..
Mit vit????
Vierailija kirjoitti:
Itse aina teen joko ranskalaisista tai keitetyistä perunoista. Uunilenkkiä viipaloi sekaan.
Keitetyillä/paistetuilla se on pyttipannu. Sipulit sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut paitsi kädettömät hinttilapset joiden perseestä valuu visvaa liiallisen saunakiulun perseeseensurvomisen vuoksi..
No nyt on makkaraperunaa gourmetmuodossa? Oisko lipsunu nyrkillinen lääkkeitä tähän satsiin...
Tukiloiset vinkuu että ei ole varaa ruokaan, tuet on liian pienet, ja sitten ostavat kaiken valmiina, kun eihän kukaan nyt ITSE ala mitään tekemään, hyi.
Harvemmin tulee nykyisin tehtyä. Friteerauskeittimen öljyn hinta pompsahti pilviin. Jotkut tekee kuulemma airfryerissä, samat varmaan tekee karjalanpaistia joistakin iduista.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin tulee nykyisin tehtyä. Friteerauskeittimen öljyn hinta pompsahti pilviin. Jotkut tekee kuulemma airfryerissä, samat varmaan tekee karjalanpaistia joistakin iduista.
Ihan uunissa vaan. Jos haluaa rasvagurmeen, niin voita kuumaan wokkipannuun ja uunista sinne satsi pyöriteltäväksi.
Ap, tottahan tekee itse. Useampikin perhe.
Muuta ei tarvita, kuin paistaa keitetyt perunat, ja heittää sekaan, kaikkea mitä jääkaapista löytyy: lenkkiä tai muuta makkaraa. Jotain muuta lihanpalaisia. Semmosta sipulia kun sattuu löytymään. Mausteita.
Ja kun annos on paistin pannussa valmis, kipataan se lautasille ja päälle pikkasen sinappia ja enemmän ketsuppia.
Tää on tuhansien baari-iltojen jälkkeinen, herkku ja halpa yöpala.
Vierailija kirjoitti:
Muuta ei tarvita, kuin paistaa keitetyt perunat, ja heittää sekaan, kaikkea mitä jääkaapista löytyy: lenkkiä tai muuta makkaraa. Jotain muuta lihanpalaisia. Semmosta sipulia kun sattuu löytymään. Mausteita.
Ja kun annos on paistin pannussa valmis, kipataan se lautasille ja päälle pikkasen sinappia ja enemmän ketsuppia.
Ja tämäkin viritys on pyttipannu.
Uunissa ja ranuilla on makkaraperunat. Tai rasvakeittimessä. Tai airfryierilla.
Mutta ranskanperunat.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään ostin _Cittarista_ 1 kg ranskiksia 1,39€ ja 400 g uunilenkkiä 0,99€. Sipulia ja majoneesia löytyikin jo kotoa. Tuosta syödään miehen kanssa parina päivänä iltaruoka. Että joo, ei käydä grilliltä hakemassa näillä hinnoilla.
Ei makkara pottuhin mitään ranskiksia tarvita. Eikä ne edes kuulu siihen.
Annokseen kuuluu voissa paistetut perunakuutiot.
. Ei upporasvassa paistetut ranskanperunat.
Tää annos on tuttu myös Ruotsissa.
Airfryerilla tulee aivan ykkösluokan makkaraperunat! Hakkaa grillien lötköt ylikalliit viritykset mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makkara pottuhin mitään ranskiksia tarvita. Eikä ne edes kuulu siihen.
Annokseen kuuluu voissa paistetut perunakuutiot.
. Ei upporasvassa paistetut ranskanperunat.
Tää annos on tuttu myös Ruotsissa.
Näin on. Ja se on Pytt i panna. Tästä tulee meidän Pyttipannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uunissa vaan. Jos haluaa rasvagurmeen, niin voita kuumaan wokkipannuun ja uunista sinne satsi pyöriteltäväksi.
Ei pyttipannua uunissa tehdä. Eikä makkarapottuja.
Pointti on siinä, ettö potut paistetaan voissa, ettö kunnon juoppo nälkä lähtee, tuolla rasvalla.
Niin illalla ryypiskelyn jälkeen.
Tai aamulla, krapula nälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämäkin viritys on pyttipannu.
Uunissa ja ranuilla on makkaraperunat. Tai rasvakeittimessä. Tai airfryierilla.
Mutta ranskanperunat.
Not ranskikset. Eivät kuulu joukkoon.
Grillilllä makkaraperunat on makkaraperunat ja pyttipannu on pyttipannu.
Kestäähän se perunoiden valmistus vähän pidempään jos itse haluaa tehdä, eikä onnistu kuin kuin vasta keväällä voi perunat istuttaa penkkiin. Miten kauan makkaran valmistus kestääkään en ala edes miettimään.
Öööö,ööö sekoileeöööö taitaa olla avuton öööpersu öö
Juu, joku 12e yhen hengen kippo. Kotona koko fukin pelti kolmelle maksaa kilon ranuja ja 2 lenkkiä = 3e by lidl
Satsia kun pyörittelee vielä voissa iiiiisossa wokkipannussa lopuksi, niin namu!