Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät kaikonneet odotusuutisen jälkeen :(

Vierailija
05.01.2007 |

Onko muille käynyt näin? Lapsettomat ystävät ovat kaikonneet odotuksen julkistamisen jälkeen. Keksivät vaikka mitä tekosyitä, ettei tarvitse tavata. Paras kaverini on käynyt meillä kerran sen jälkeen kun kerroin, että vauva on tulossa (kesällä sai jo tietää). Nyt perui tapaamisemme, joka oli suunniteltu loppiaiseksi. Aiemmin nähtiin joka viikko (asutaan 4km toisistamme, autot on).

Itselle ei vielä ole tullut esteitä, mutta kaverit keksivät näitä minunkin puolesta.

- Eihän sinulle voi soittaa enää illalla, kaverini sanoi.

- Miksi muka ei voi? kysyin. Ja sain kuulla, että minusta kun on tulossa äiti, niin minun on totuteltava lapsiperheen aikatauluihin!

Itse sanoin, että kyllä minä nyt vielä jaksan yhdeksältä olla hereillä, niin kaveri tähän, että " ai jaa, kyllä minä olen aina luullut, että odottava äiti tarvitsee lepoa! En minä ainakaan häiritse soittelemalla sinulle."

Millaista mahtaa elämä olla sitten kun niitä lapsia on, kun jo odotusvaiheessa ystävät näin hylkivät! Vauva syntyy muutaman viikon päästä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?



Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa karkotettua helposti, jos ei puhu kuin omasta raskaudestaan ja tulevasta vauvasta. Itsekin olen äiti, mutta rajansa kaikella...

Vierailija
2/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat oikeita ystäviä ja yleensä niitä syntyy synnärillä ja myöhemmin lasten kanssa liikkuessa.



Ehkä näillä " kadonneilla" ystävilläsi on hoitoja takana ilman tulosta ja eivät kestä tilannetta.



Ystävyys oikea sellainen on sitä että tuetaan myötä- ja vastamäessä vaikka olisi mikä tilanne.



Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkiä omaan napaan tuijottajia

Vierailija
4/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko 2 tai 3 olivat oikeassa tai sitten olet niin nuori, että ystäväsi ovat ihan pihalla koko hommasta.

Vierailija
5/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtanut kysästä niiltä sun kavereilta, että mitä heidän elämälleen kuuluu!!



Monesti silloin kukaan ei enää jaksa kuunnella sitä toista, koska elämä pyörii vain ja ainoastaa sen oman navan ympärillä :o

Vierailija
6/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoituksella en puhunut siitä raskaudestani näiden tiettyjen ihmisten seurassa, koska tiesin etteivät jaksaisi kuunnella. Mua ei silti enää pyydetty kahville, vaikka viikoittain oli ollut tapana käydä. Puhelutkin vähenivät totaalisesti.



Sain kuulla oikein päivittelyjä siitä, miten olin joskus valvonut myöhään ja sitten nukkunut kahteentoista aamulla vapaapäivänäni. Lapsettomalta ystävältäni. Eihän äiti ihminen näin voi tehdä.....



Nyt kun mulla on lapsi niin yksi lapseton ystävä yrittää keksiä koko ajan teennäisiä puheenaiheita vaan lapsesta. Ei edes ole tästä oikeesti kiinnostunut, ei puhu koskaan lapselle. (4v)

Mä yritän puhua ihan kaikista maailman muista asioista sille, kuin vain lapsesta, mut ilmeisesti olen hänelle nykyään vain äiti-ihminen, joka ei tajua muusta maailmanmenosta mitään.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elivät vielä itse sellaista sinkkumenovaihetta, ja mun lisääntymiseni sai heidät tuntemaan itsensä vanhoiksi. Kuulin myös tuon perustelun, että ei mulle voi soittaa, kun olen niin vauvahommissa kiinni (kun vauva oli n. kaksikuinen, ja nukkui suurimman osan ajasta...).



Toisaalta moni nuorempi kaveri oli ihan ihmeissään, kun en muuttunut ihmisenä lapsen saatuani, ilmeisesti kuvittelivat, että musta tulee sen myötä kauhea tantta. Toisaalta monen on vaikea ymmärtää, että vaikka kaveri ei ihmisenä muutu, hänen elämänsä muuttuu, kun siihen tulee uusi iso osa-alue lisää.



Ap, olen pahoillani, jos kaikki ystäväsi sattuvat olemaan näitä ahdistuneita tapauksia, siihen ei auta juuri muu kuin odottaa, että kasvavat aikuisiksi, tai hankkia uusia ystäviä. :/

Vierailija
8/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no paha sanoa, mikä juuri on ap:n kavereiden syy tuollaiseen, mutta minä muistan kun meidän piireistämme ensimmäinen tuli raskaaksi. Joskus muiden kavereiden kanssa pohdimme viitsisimmekö soittaa hänelle ja kutusa mihinkään, jos ei jaksakaan ja vain velvollisuudesta tulisi jne :D Se siis vain oli niin vieras juttu, että emme " uskaltaneet" samallailla pitää yhteyttä.

Meillä kuitenkin ystävyys säilyi erinomaisesti ja tapailimme normaalisti alkujännityksen jäkeen :)



Ehkä ystäväsi tosiaan ovat vain pihalla, eivätkä tiedä miten suhtautua? Toisaalta kuitenkin tuntuu, hassulta, että itse olet ehdottanut tapaamisia ja he peruneet. Kenties heillä on jokin mielikuva siitä, että nyt kun olet raskaana niin et enää tahdo tehdä muuta kuin " olla raskaana" . Pöh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän