Olenko mä ainoa jota ahdistaa tuo Saddamin hirttotuomio?
siis en mitenkään puolustele häntä ja hänen tekojaan, mutta jotenkin kuolemantuomio ahdistaa...
Kommentit (12)
Miten " laillisesti" toisen ihmisen tappaminen on sen oikeutetumpaa kuin Saddamin teot. Varsinkin kun jokainen tietää mitä Saddamin tappamisesta seuraa. Kuolemantuomiot todistavat vain ihmisen välinpitämättömyyttä ihmisyydestä.
Ei kukaan sivistynyt ihminen voi kannattaa kuolemantuomiota.
Vierailija:
Ei kukaan sivistynyt ihminen voi kannattaa kuolemantuomiota.
Kun kyseessä on Saddam, jota ei hyvällä tahdollakaan voi ihmiseksi kutsua, niin ei heilauta! Oikeastaan saman narun toiseen päähän vois laittaa Bush Jr:n ja katsoa kumpi kituu kauemmin!
Vierailija:
siis en mitenkään puolustele häntä ja hänen tekojaan, mutta jotenkin kuolemantuomio ahdistaa...
kuin minun ajatuksia
mun mielestä on jokseenkin lyhytnäköistä havitella jotain kostoa ja oikein tarjoamalla tarjota marttyyri semmoiselle porukalle jota ei oikeasti kannattaisi lietsoa yhtään enempää.
elinikäinen vankeus olisi mun mielestä paljon turvallisempi, vakaampi ja " aikuisempi" vaihtoehto, mutta ei kai se jenkeille sovi. kristityt fundamentalistit kaipaavat näitä veriuhreja, saapahan katsoa miten tämän kanssa käy :/
se on vain kostoa. Ahdistavaa että vielä 2000-luvulla tapahtuu näin.
Sellaisella ihmisellä ei yksinkertaisesti ole mitään virkaa täällä joka tappaa ja raiskaa muita enkä usko että pahasti sairas ihminen voi koskaan siitä parantua. En koe olevani sivistymätön vaikka ajattelen näin.
Toisaalta Saddam saattoi joidenkin piirien mielestä olla elävänä liian vaarallinen (keulakuvamielessä). Toisaalta taas kuolleena hänestä tehdään toisissa piireissä marttyyri. Suo siellä, vetelä täällä, hankala tapaus kaiken kaikkeaan. Jenkit tekivät virheen kun menivät Irakiin ja nyt heidän täytyy keksiä miten päästä ongelmasta eroon edes jotenkuten kunniallisesti.
silloin tällöin laskea julkisuuteen pari valittua valokuvaa kuihtuneesta vanhasta miehestä, mahdollisimman pöllähtäneen ja säikyn näköisenä..
mutta ei kun on pakko tarjota saddamillekin se helpompi vaihtoehto ja saddamin kannattajille uljas marttyyri ja mainio syy koston kierteeseen. hyvää meininkiä.
Jotenkin nuo kuolemantuomiot ahdistaa aina tavallaan.