Eikö opettajankoulutuslaitokset osaa hommaansa, kun ammattikasvattajat
saavat aina niin tuta näillä keskutelupalstoilla ja heidän ammatitaito arvioidaan usein aivan surkeaksi. Pitäisi lähettää tavallisia äitejä tekemään kasvatus- ja opetustyötä, he kun näyttävät tämänkin palstan valossa tietävät kaiken lapseen, kasvatukseen ja oppimiseen liittyvistä asioista.
Miten on mahdollista, että OKL:n käytyään naisesta tulee kaikesta tietämätön pässi?
Kommentit (25)
opettajanopinnoissani ei ainakaan sitä kerrota, että miten luokassa saa pidettyä kurin, tai mitä pitää tehdä häiriköiville oppilaille. Pitää sitten itse keksiä joku systeemi.
se kasvatus ole ensisijaisesti kodin homma!!! Jos kotona kasvatusasiat päin mäntyä, niin ei siinä opettajalle ole juuri mitään tehtävissä!!! Koulu kodin tukena, niinhän se menee, kasvatusvastuu vanhemmille!! Yläasteella monet oppilaat haistattaa opettajalle päin naamaa, siinä näkee mitä ne saa kotona vanhemmilleen puhua!! Aivan turha koulua tai opettajakoulutusta syyttää, jos sun muksu on huonosti kasvatettu, kahto peiliin!!
pyydän OPSit vanhemmilta (oppiaine/perhe). Opettajaksi tulee sitten aina yksi äideistä ja itse toimin kouluavustajana. Vanhemmat saavat itse antaa todistusarvosanat lapselleen, etten tule antaneeksi vääriä numeroita. Palkinnoksi minä vien kaikki Linnanmäelle.
Ne jotka ei osaa edes opettaa, opettaa opettamista.
ja lääkärit vuorovaikutuskursseilla
yleensähän työt tekevät ne innoikkaimmat ja omasta mielestään osaavimmat, miksei sitten koulussakin. Eihän nämä kympin tytöt mitään osaa kun ovat saaneet numerotkin vain ahkeruudella, eivät älykkyydellä ja ymmärryksellä kuten vastaavat kympin pojat. Kyllä kouluihin pitää saada näitä vitosen tyttöjä ja poikia enemmän opettamaan, niin opetuksen taso nousee!
Onko sinulla muuten 5 pätevyyttä huvitustoiminnan organisoimiseen, vai pitäisiköhän sinun pyytää joku siihenkin tuomaan tukea, ettet vahingossa vie lapsosia vääriin laitteisiin?
ap
osaan opettaa sitä. Muita eväitä on kohtuullisen vähän, varsinkin kun on kyse ihan kunnolla ongelmaisesta lapsesta.
Onneksi niitä tosi ongelmaisia on meidän koulussamme noin yksi sadasta, joten yleensä oppitunnit sujuvat mukavasti, ja järkipuhe auttaa. Enkä noin hankalaa kuin tuo lehtijutun kuvattu oppilas ole ikinä edes tavannut, vaikka olen valmistunut jo 12 vuotta sitten. Kyllä jos parinkin aikuisen kanssa jotain juttua setvitään, niin ovat hyvin nöyrää tyttöä ja poikaa siinä vaiheessa.
kyllä olla vähän parempi käsitys siitä, miten koulusta tehdään niille heikoille ja kouluvastaisille oppilaille parempi paikka kuin kympin tytöillä, jotka ovat jo ala-asteella kirjoittaneet ystäväkirjaan, että haluan opettajaksi koska koulussa on niin kivaa, lempiaineeni on matikka ja suurin idolini on ope.
kyllä olla vähän parempi käsitys siitä, miten koulusta tehdään niille heikoille ja kouluvastaisille oppilaille parempi paikka kuin kympin tytöillä, jotka ovat jo ala-asteella kirjoittaneet ystäväkirjaan, että haluan opettajaksi koska koulussa on niin kivaa, lempiaineeni on matikka ja suurin idolini on ope.
No mä en ollut mikään kympin tyttö vaan keskitasoa, ja yliopistossa aloin inhota koko opiskelua, eikä minulla silti ole käsitystä, miten joku idiootti häirikkö saadaan opiskelemaan, jos se ei itse halua. Syytän vanhempia.
itse mitä opettaa. Kun koulu ei ole pelkästään heikoille, vaan niillekin, jotka jatkavat sitten vaikka yliopistoon. Eivätkä he ole yhtään vähemmän tärkeitä, kuin ne heikoimmat.
kyllä olla vähän parempi käsitys siitä, miten koulusta tehdään niille heikoille ja kouluvastaisille oppilaille parempi paikka kuin kympin tytöillä, jotka ovat jo ala-asteella kirjoittaneet ystäväkirjaan, että haluan opettajaksi koska koulussa on niin kivaa, lempiaineeni on matikka ja suurin idolini on ope.
opetushallitukseen, niin saataisiin välineitä tehdä koulusta parempi paikka viitosen oppilaille. Käsittääkseni opettajat eivät voi yksin muuttaa koulun käytänteitä (kuten opetussuunnitelmaa, vaikka se joustava onkin) ja muuttaa tuntijakoa yms. Kyllä OKL:sissa, tutkimukseen perustuvan opetuksen järjestäjinä on tietoa erilaisista oppimistyyleistä yms, mutta jos resurssit eivät anna realistisia mahdollisuuksia sellaisia käyttää (ja oppilaita on luokassa aivan liikaa, joilla monilla on vielä eriasteisia "erityisyyksiä"), niin eihän sitä ihmeisiin pysty kukaan.
jatkavat sitten vaikka yliopistoon, vaikka ne muut eivät ole yhtään vähemmän tärkeitä.
itse mitä opettaa. Kun koulu ei ole pelkästään heikoille, vaan niillekin, jotka jatkavat sitten vaikka yliopistoon. Eivätkä he ole yhtään vähemmän tärkeitä, kuin ne heikoimmat.
Millaista tietoa ja työskentelymuotoja koulussa pitäisi olla?
Onko koulu nyt liian yksipuolinen?
Miten pudokkaat saisi pidettyä mukana, jos ei ole mahdollisuus opetuksen eriyttämiseen tasokurssien avulla? Pitääkö opetusta eriyttää oppilaiden kyvykkyyden mukaan, ja mitä vaikutuksia sillä on oppilaille?
Mitä muutoksia koulussa sitten pitää tehdä - en usko, että vitosen tytöt ovat mikään ratkaisu. Mitä hyvää näillä vitosen tytöillä on tarjottavana opetuksen ja koulun arjen kehittämiseksi?
Niin mutta tällä hetkellä ongelma on sem että koulu on pelkästään niille, jotka jatkavat sitten vaikka yliopistoon, vaikka ne muut eivät ole yhtään vähemmän tärkeitä.
itse mitä opettaa. Kun koulu ei ole pelkästään heikoille, vaan niillekin, jotka jatkavat sitten vaikka yliopistoon. Eivätkä he ole yhtään vähemmän tärkeitä, kuin ne heikoimmat.
Eriarvoisuutta tulee olemaan aina, vaikka siitä kuinka yritetään pois. Erilaisia opetus- ja oppimismetodeja on myös niin monia kuin on opettajia ja oppilaitakin. On siis lähes mahdotonta opettaa kaikkia oppilaita "juuri hänelle sopivalla tavalla", varsinkin kun luokkakoot ovat mitä ovat.
Koulun ja kodin välistä yhteistyötä tulisi kehittää ja lujittaa, jotta kasvattavat osapuolet pystyisivät toimimaan yhdessä. Ei tarvitsisi miettiä, kenellä se kasvatusvastuu on.
mieltä että ope on homo/huora ja koulu on paskaa?
Hyvät lähtökohdat yhteistyölle...
voidaan tai pitäisi muotoilla että se menisi vitosen tytöille paremmin päähän ja mikä heitä motivoisi. Ne koulu on kivaa ja helppoo en oo ikinä lukenut läksyjä mutta saan aina kymppejä -tyypit eivät sitä osaa, koska he oppivat opetuksesta huolimatta, ei sen ansiosta.
Suurin osa ei kuitenkaan näin ajattele, mutta vaistoavat open negatiivisen syyttelevän asenteen ja saattavat alkaa ajatella opesta negatiivisemmin.
mieltä että ope on homo/huora ja koulu on paskaa?
Hyvät lähtökohdat yhteistyölle...
Eikä aina niille keskiverroillekaan. Parhaamme yritämme niillä resursseilla, joita meillä on, ja yleensä niin oppilaat kuin vanhemmatkin sen ymmärtävät.
Valitettavasti on ihmisiä, joiden kanssa kommunikointi on vaikeaa. Näitä on kaikissa ikäryhmissä, ja varmasti kaikki ihmiset, jotka ovat tekemisissä missä tahansa ihmisten kanssa, sen hyvin tietävät. Murrosikäinenkin voi oireilla tosi pahasti, ja jos persoonallisuus on ihan hajalla, ei siinä open vuorovaikutustaidot enää pahemmin auta. Normaalin murkun kanssa kyllä pärjää.
oireilee vakavamminkin. Joka luokalla on siten nuoria, jotka tarvitsisivat erityistukea, eikä opettajalla ole välineitä ja osaamista toimia psykiatrina.
kurssia lisää. Ongelmia aiheuttavat ne vanhemmat, jotka eivät kykene kumpaankaan.
Ope