Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortin joskus tehneet, joilla on nyt lapsia!

Vierailija
06.09.2014 |

Aloitukseni ei ole millään muotoa arvosteleva tai negatiivinen, ihan mielenkiinnosta kysyn. Abortin syyllä ei nyt ole merkitystä.

Jos olette tehneet abortin ennen kuin tarkoituksella hankitte lapsia, onko suhtautuminen tekemäänne aborttiin muuttunut lasten saamisen myötä? Tarkoitan siis, että tuntuuko esikoinen esikoiselta ja ajatteletteko miltä lasten isosisarus näyttäisi? Kaduttaako se?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö abortti siis olla tehtynä ennen lapsia?

Vierailija
2/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei kaduta, päinvastoin, ajattelen, että mulla ei näitä toivottuja olisi, ilman aborttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:31"]

Pitääkö abortti siis olla tehtynä ennen lapsia?

[/quote]

Kyllä.

Ap

Vierailija
4/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, esikoinen tuntuu 100% esikoiselta, raskausaikanakin joskus hämmennyin kun ultrissa yms puhuttiin toisesta raskaudesta. Päätöstäni en kadu, se oli tilanteeseen ainoa oikea ratkaisu. En koskaan mieti, millainen isosisarus olisi koska sillä ei ole varsinaisesti merkitystä enää. Aborttia en enää tekisi, mutta ei siksi että olisi jäänyt traumat tms vaan siksi, että nyt tilanne on täysin eri :)

Vierailija
5/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Olen edelleen ihan tyytyväinen ratkaisuuni. Ja kuten edellä sanottiin, mulla tuskin olisi nykyisiä lapsiani ilman aiempaa aborttia. Elämä olisi mennyt ihan toisin.

Vierailija
6/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, silloin ei todellakaan ollut oikea aika eivätkä olosuhteet lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti oli vain tapahtuma muiden joukossa ja tulee harvoin edes mieleen.

Vierailija
8/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitenniin tuntuuko esikoinen esikoiselta? Miltäs se sitten tuntuisi? Tuntuuko niillä, jotka eivät ole aborttia tehneet esikoinen joltain muulta kuin esikoiselta? Jos hait tällä sitä, että se abortoitu sikiö olisi "esikoinen" niin ei, ei sitä kyllä minään esikoisena ajattele sellaista alkiota. Suhtautumiseni aborttiin ei edelleenkään ole muuttunut. Mielestäni abortti aikaisilla viikoilla on ihan ok, mutta kannattaisin kyllä sitä että abortti kiellettäisi esimerkiksi rv10 jälkeen kokonaan (paitsi jos sikiö niin pahasti kehitysvammainen ettei kunnollisia elinedellytyksiä olisi). Itse tein abortin nuorempana, kun olisi vaan ollut ihan liian aikaista vauvalle ja oikeaoppisesti käytetty ehkäisy petti. Myöhemmin olen saanu saman miehen kanssa kaksi lasta, ja varmaan muutaman vuoden päästä teemme vielä yhden tai kaksi. En kadu aborttiani, sillä jos en sitä olisi tehnyt, niin hyvin suurella todennäköisyydellä minulla ei olisi esim. koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen tekemääni aborttiin ei ole muuttunut. Ja varsinkin nyt kun tiedän mitä elämä lapsen kanssa on, olen entistä varmempi että päätös oli aikoinaan oikea.

Vierailija
10/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:39"]

Siis mitenniin tuntuuko esikoinen esikoiselta? Miltäs se sitten tuntuisi? Tuntuuko niillä, jotka eivät ole aborttia tehneet esikoinen joltain muulta kuin esikoiselta? Jos hait tällä sitä, että se abortoitu sikiö olisi "esikoinen" niin ei, ei sitä kyllä minään esikoisena ajattele sellaista alkiota. Suhtautumiseni aborttiin ei edelleenkään ole muuttunut. Mielestäni abortti aikaisilla viikoilla on ihan ok, mutta kannattaisin kyllä sitä että abortti kiellettäisi esimerkiksi rv10 jälkeen kokonaan (paitsi jos sikiö niin pahasti kehitysvammainen ettei kunnollisia elinedellytyksiä olisi). Itse tein abortin nuorempana, kun olisi vaan ollut ihan liian aikaista vauvalle ja oikeaoppisesti käytetty ehkäisy petti. Myöhemmin olen saanu saman miehen kanssa kaksi lasta, ja varmaan muutaman vuoden päästä teemme vielä yhden tai kaksi. En kadu aborttiani, sillä jos en sitä olisi tehnyt, niin hyvin suurella todennäköisyydellä minulla ei olisi esim. koulutusta.

[/quote]

Älähän nyt kiihdy. En tarkoittanut, että abortoitu alkio/sikiö on esikoinen, vaan sitä, että tuntuuko se teistä itsestänne siltä? En nyt oikein osaa muotoilla kysymystäni ehkä oikein.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Ratkaisu oli silloin täysin oikea eikä kummittele mielessäni koskaan. Ainoastaan aborttikeskustelut tuovat asian mieleen, koska olen vastustajien mielestä huono ihminen.

Vierailija
12/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:34"]

Kyllä, esikoinen tuntuu 100% esikoiselta, raskausaikanakin joskus hämmennyin kun ultrissa yms puhuttiin toisesta raskaudesta. Päätöstäni en kadu, se oli tilanteeseen ainoa oikea ratkaisu. En koskaan mieti, millainen isosisarus olisi koska sillä ei ole varsinaisesti merkitystä enää. Aborttia en enää tekisi, mutta ei siksi että olisi jäänyt traumat tms vaan siksi, että nyt tilanne on täysin eri :)

[/quote]

Minä en neuvolassa esikoista odottaessa edes maininnut että olen joskus tehnyt abortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ennen ja jälkeen esikoisen abortin, enkä ole kumpaakaan koskaan katunut, vaan tein oikean ja järkevän päätöksen, vaikka tietysti se sydämestä otti. Sain keskenmenon ennen nuorimmaisia (kaksoset) ja kyllä se keskenmeno oli paljon pahempi paikka kuin abortit, koska se kesken mennyt lapsi oli toivottu. Minun kaikki lapseni ovat olleet hyvin toivottuja, ja heidän eteensä teen kaikkeni.

Eli kyllä tuntuu esikoinen esikoiselta, eikä ole abortti muuttanut mitään.