Kumpi on parempi, kaksi vai kolme lasta?
Perusteluja! Itsellä kaksi lasta samaa sukupuolta ja kolmatta haaveilen. Pelkään että petyn jos sekin on samaa sukupuolta. Jos mulla olis kaksi lasta eri sukupuolta, jättäisin tähän. Älkää haukkuko, varmaan moni muukin ajattelee samalla lailla.
Kommentit (19)
Minulla oli kaksi tyttöä ja kaipasin poikaa. Ja onnekseni sainkin, sillä tosi rankkaa oli alkuaika kolmen pienen kanssa. Lohdutusta sain paljon, että oli poikavauva. Kolmas tyttö olisi varmasti ollut yhtä rakas, mutta poikavauva oli jotenkin bonusta, joka kultasi harmaan päivän.
Mieti monta kertaa kolmannen hankkimista! Hyviä puolia on se, että lapsi tulee jo valmiiseen lapsiperheeseen, eli kyllä sulta rutiinit sujuu. Kolme lasta on myös mielestäni rikkaus. Silloinkin, jos on " vain" samaa sukupuolta. Jos haluat poikaa, tähtää yhdyntä ovulaatiopäivään, meillä toimi...
Vaikka rahan ei saisinkaan antaa määrätä asiaa... :(
Mutta kahdelle on varaa antaa " enemmän" , matkustelu onnistuu paremmin, on varaa ostaa vaatteet uusina, ruokaan menee vähemmän rahaa, ei tarvitse tila-autoa, ja asunto voi olla pienempi jne.
Myös harrastukset nielevät ison määrän rahaa, kolmelle ei ehkä ole varaa maksaa niitä. Kaikki tietenkin riippuu tuloista, mutta meidän tuloilla kaksi maksimi. Nyt on varaa elää niinkuin haluamme, kolmen kanssa pitäisi alkaa pihistelemään ja luopumaan asioista (mm. matkustelu, joka ollut meille jo ennen lapsia todella tärkeää...)
mulla neljä lasta, 2 tyttöä ja 2 poikaa...maailman ihanin yhdistelmä!
ja joskus tuntuu, että haaveilen kolmannesta, mutta järkevästi ajateltuna tiedän, että ei kannata :) Olen " liian vanha" ja olen niin onnellinen siitä, että minulla on jo tyttö sekä poika, jotka alkavat olla sen verran isoja, että en varmaan vauva-arkea kuitenkaan oikeasti jaksaisi eli se on vain sellainen " haavekuva"
Ymmärrän tavallaan tuon sukupuoliasiankin, mutta päätöksesi ei varmaan siihen perustu. Itselläni on yksi molempia, mutta mietin melkein joka päivä miten ihana myös kolmas lapsi olisi. No katsotaan vaikka viiden vuoden päästä ;)
Jokatapauksessa molempia sukupuolia pitää olla. Ei vaan tyttöjä/poikia. Varsinkin poika pitää synnyttää. Ja ihan turha kenekään valittaa ja kysellä että millä vuosisadalla elämme? ihan tällä vuosisadalla ollaan, mutta tosi asia on se että, jokainen mies tahtoo pojan, jos muuta väittää niin valehtelee. Myöntäkää tää jo itsellenne!
Minulla ei ole mitään halua saada poikalapsia itselleni, vaikka he kovin suloisia ovatkin :) Ei siis sen takia etten heistä tykkäisi, vaan ei ole poikalapsen kaipuuta, vaikka lapsia voisi enemmänkin tulla :)
alkaa siihen rumbaan. meillä on ihanan rauhallista ja rahat riittää matkusteluun ja ravintoloissa syömiseen lähes aina kun huvittaa. lapselle voin myös ostaa kivoja vaatteita ja maksaa harrastuksia yms. koen että elämme kiinnostavampaa elämää kuin vaikka kolmen lapsen perhe jossa homma tuntuu olevan yhtä metakkaa ja penskojen kitinää.
Vierailija:
alkaa siihen rumbaan. meillä on ihanan rauhallista ja rahat riittää matkusteluun ja ravintoloissa syömiseen lähes aina kun huvittaa. lapselle voin myös ostaa kivoja vaatteita ja maksaa harrastuksia yms. koen että elämme kiinnostavampaa elämää kuin vaikka kolmen lapsen perhe jossa homma tuntuu olevan yhtä metakkaa ja penskojen kitinää.
Taatusti jokainen aikuinen ihminen, jolla on sisarus tai sisaruksia, on sitä mieltä että se on rikkaus. Ap:lle vastaisin että kaksi. Heistä on turvaa toisilleen ja kahden kanssa elämä vaan on käytännöllisempää. Siis omasta mielestäni, kokemusta ei ole kolmesta :)
Vierailija:
alkaa siihen rumbaan. meillä on ihanan rauhallista ja rahat riittää matkusteluun ja ravintoloissa syömiseen lähes aina kun huvittaa. lapselle voin myös ostaa kivoja vaatteita ja maksaa harrastuksia yms. koen että elämme kiinnostavampaa elämää kuin vaikka kolmen lapsen perhe jossa homma tuntuu olevan yhtä metakkaa ja penskojen kitinää.
valittivat, kun ei ollut sisarusta ja valittavat edelleen. Mitä väliä merkkivaatteilla lapsena, kun voisi olla paras kaveri omasta takaa kotona. Tosi pinnallista ajatella vaatteita tässä kysymyksessä. Taitaa äiti vain ajatella itseään. Helpointahan on olla kokonaan ilman lapsia...
mutta en ala omaa elämääni " pilaamaan" siksi että lapseni saisi sisaruksen.
sen parempi. Kolme on varmasti oikein hyvä määrä lapsia. Yli viisi lasta varmaan jo liian rankkaa äidille, jos apuvoimia ja tilaa ei ole tarpeeksi.
Päinvastoin, sitä ihanampaa se on, kun katsoo omia pikkuisiaan istumassa saman viltin alla :) Onhan toki se toinenkin puoli, mutta kerran he vain lapsia ovat!
Äidin pitää pitää seuraa koko ajan sukulaispojalle, kun pojalla ei ole sisaruksia. Meidän pojat taas leikkii keskenään ja voin rauhassa tehdä hommiani.
rumbaan mitä lapsen saaminen usein merkitsee, on allergioita, korvatulehduskierre, yrjötaudit, pottaopettelut, jne jne jne. ja nämä siinä tapauksessa että syntyvä lapsi on suhteellisen terve eikä esim vakavasti sairas tai vammainen. en vaan viitsi eikä mun ole onneksi pakko kun ehkäisy on keksitty.
Mulla itselläni on 2 veljeä. Miehellä ei ole sisaruksia ollenkaan. Monesti on sanonut että olisi mukavaa kun hänelläkin olisi sisaruksia. Mutta onneksi pääsee nauttimaan nyt minun kauttani " veljistä" .
Samoin on pari kaveria valitellut kun ei ole sisaruksia.
Tosin on mulla kaveri joka ei niitä ole koskaan kaivannutkaan, mutta sen hänen luonne onkin jo kamalan itsekäs ja omahyväinen.
jotenkin normaalia raskaampaa arkea..niin me ollaan ihmiset erilaisia :)
Vierailija:
rumbaan mitä lapsen saaminen usein merkitsee, on allergioita, korvatulehduskierre, yrjötaudit, pottaopettelut, jne jne jne. ja nämä siinä tapauksessa että syntyvä lapsi on suhteellisen terve eikä esim vakavasti sairas tai vammainen. en vaan viitsi eikä mun ole onneksi pakko kun ehkäisy on keksitty.
ei ma, mies halusi aina kolme lasta mutta mulla raskaudet aika lailla vaikeita, siksi en halua enää lasta.
ja kyllä näissä kahdessakin on kasvattamista kunnon ihmisiksi!!