Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävät myyjät esim veromodassa ja vilassa

Vierailija
10.10.2013 |

Mikä ihme siinä on että vä'hintään niistä yksi ottaa sinut silmätikukseen ja vaikka et loisi mitään katsekontaktia heihin ja näytät siltä, että haluat rauhassa katsella, niin pitää silti mukamas ohi mennessään tokaista että "toi on siis niin ihana huivi!111"

 

käyt katselemassa jotain muuta liikkeessä katsomasi huivi kädessä ja yli-innokas myyjä huutaa sinulle liikkeen toisesta päästä melkein kun kävelet vähän takaisin päin, että "NO OLIKS SE HYVÄ???" olet niin omissa ajatuksisssasi ettet heti tajua, että myyjä huusi sen sinulle.

 

ARGH haluan katsella vaatteita rauhassa enkä harrastaa turhaa small talkkia turhien pissisten kanssa.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, heidän toimenkuvaan kuuluu MYYDÄ sulle tavaraa. Jos eivät myy, se on kenkää sitten.

Vierailija
2/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse shoppailen aina kuulokkeet näkyvästi korvilla, ja saan olla rauhassa. Syyni tosin on myymälöiden paska musiikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole törmännyt tuollaiseen, että "vainotaan". Usein kyllä myyjät kyselevät tarviiko apua jne. Se on minusta jotenkin erikoista, koska useinhan tuollaisissa liikkeissä käy paljon teinejä/nuoria naisia, jotka tosiaan vain kiertelevät eivätkä välttämättä aio ostaa yhtään mitään. Minustakin on kiva välillä ihan vain marhata kaupoissa tai kuluttaa aikaa kun odotan bussia tms, en tosiaan silloin kaipaa apua. Sen apukysymyksen jälkeen kiertely muuttuu jotenkin kiusalliseksi, koska nämä Vero modat ym ovat usein aika pieniä. Tuntuu, että myyjä koko ajan seuraa katseellaan.

Vierailija
4/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä putiikissa myyjä tuli tempaisemaan verhon auki kaverin pukukopista (kaveri siellä housuja sovitteli) ja rääkäisi, että: "NO MITENKÄS NE ISTUU SULLE? ONKO HYVÄT?". Oltiin ihan että wtf, eikö täällä saa enää edes rauhassa vaatteita sovittaa.

Vierailija
5/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:17"]

Voi kuule, heidän toimenkuvaan kuuluu MYYDÄ sulle tavaraa. Jos eivät myy, se on kenkää sitten.

[/quote]

 

Meinaat että vaatekaupoissa seurataan, kuka myyjä myy miten paljon? Juu-u.

 

Vierailija
6/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:17"]

Voi kuule, heidän toimenkuvaan kuuluu MYYDÄ sulle tavaraa. Jos eivät myy, se on kenkää sitten.

[/quote]

 

tuskin tarvitsee olla niin tungetteleva. huudella liikkeen toisesta päästä jne...typerää touhua. esim henkkamaukassa kukaan ei edes moikkaa sinua. niillä kaikilla tuntuu olevan niin kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:19"]

Yhdessä putiikissa myyjä tuli tempaisemaan verhon auki kaverin pukukopista (kaveri siellä housuja sovitteli) ja rääkäisi, että: "NO MITENKÄS NE ISTUU SULLE? ONKO HYVÄT?". Oltiin ihan että wtf, eikö täällä saa enää edes rauhassa vaatteita sovittaa.

[/quote]Niitten kuuluu tulla huutelemaan sovituskoppiinkin. Toi ei nyt ollut kovin fiksusti tehty, jos verhoakin roplasi mutta pakko mikä pakko käydä kyselemässä kuitenkin. Entisenä mysteryshoppaajana tiedän :)

Vierailija
8/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:19"]

Yhdessä putiikissa myyjä tuli tempaisemaan verhon auki kaverin pukukopista (kaveri siellä housuja sovitteli) ja rääkäisi, että: "NO MITENKÄS NE ISTUU SULLE? ONKO HYVÄT?". Oltiin ihan että wtf, eikö täällä saa enää edes rauhassa vaatteita sovittaa.

[/quote]

 

Minusta tuo on ihan ok, jos on nimenomaan pyytänyt myyjältä apua ja saattaa kaivata eri kokoa tms. Mutta jos ihan "tavallinen" asiakas noukkii itse vaatteita sovitukseen, niin sitten aika ylilyövää...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:17"]

Voi kuule, heidän toimenkuvaan kuuluu MYYDÄ sulle tavaraa. Jos eivät myy, se on kenkää sitten.

[/quote] Kyllä meillä seurattiin, toisessa erikoisliikkeessä. Laskettiin joka päivä paljollako olit myynyt + lisämyynnit päälle. Ei kaupoissa työskentely enää ole mitään "hengailua" vaan ihan totista totta ja myymistä!

 

Meinaat että vaatekaupoissa seurataan, kuka myyjä myy miten paljon? Juu-u.

 

[/quote]

Vierailija
10/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:19"]

Yhdessä putiikissa myyjä tuli tempaisemaan verhon auki kaverin pukukopista (kaveri siellä housuja sovitteli) ja rääkäisi, että: "NO MITENKÄS NE ISTUU SULLE? ONKO HYVÄT?". Oltiin ihan että wtf, eikö täällä saa enää edes rauhassa vaatteita sovittaa.

[/quote]

 

Minusta tuo on ihan ok, jos on nimenomaan pyytänyt myyjältä apua ja saattaa kaivata eri kokoa tms. Mutta jos ihan "tavallinen" asiakas noukkii itse vaatteita sovitukseen, niin sitten aika ylilyövää...

 

[/quote]

 

No tässä tapauksessa tosiaan kaveri oli ihan itse valkannut ne sovitettavat ryysyt eikä ollut kysynyt myyjältä apua. Ja vaikka olisikin kysynyt, niin on se nyt dorkaa myyjältä tulla repimään verhoa auki kesken kaiken kun toinen siellä riisuutuu. Mieluummin kysyy siellä verhon toisella puolella ja jättää verhon rauhaan, kyllä se sitten aukeaa jos asikas niin haluaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se krääsä-liike Glitterikin on niin rasittava paikka, myyjä tuijottaa taukoamatta. Seuraavaksi en vastaa enää kellekkään myyjälle jos kysyvät jotain :D

Vierailija
12/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero modassa minusta vielä ovat han ok mutta Vilassa joskus aivan kamalaa tyrkytystä ja ahdistelua! Myyjä saattaa vaikka omatoimisesti mitään kysymättä tuoda sovituskopeille kasan "ihania uutuusjuttuja!!!" kokeiltavaksi. Vaivaannuttavaa.

 

Tavallinen palvelualttius on tietty hyvä juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:17"]

Voi kuule, heidän toimenkuvaan kuuluu MYYDÄ sulle tavaraa. Jos eivät myy, se on kenkää sitten.

[/quote] Kyllä meillä seurattiin, toisessa erikoisliikkeessä. Laskettiin joka päivä paljollako olit myynyt + lisämyynnit päälle. Ei kaupoissa työskentely enää ole mitään "hengailua" vaan ihan totista totta ja myymistä!

 

Meinaat että vaatekaupoissa seurataan, kuka myyjä myy miten paljon? Juu-u.

 

[/quote]

[/quote]

 

Totta hitossa seurataan, etenkin ketjuliikkeissä! Kaupan alalla on myytävästä tavarasta riippumatta tulostavoitteet jotka pitää sillä myynnillä saavuttaa, se "pissaliisa" ei pidä työpaikkaansa sillä että purkaa kuormat ja välillä käväisee kassan takana jos joku sattuu maksuhalukkuutta osoittamaan...

Kaikkien kannattaisi edes kerran elämässään piipahtaa palvelualalla niin saattaisi suvaitsevaisuus, ymmärrys ja oma käytös kohentua

 

Vierailija
14/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, no myyjät yrittävät olla ystävällisiä ja palvella asiakasta.

 

Kumma kun jos itselle on osunut kohdalle vain myyjiä, jotka kysyvät tarvitsenko apua tms. ja riittää kun sanoo että: "Ei kiitos, kunhan katselen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettiin siskon kanssa Vero Modassa tollaisille myyjille. Mihin tahansa koskettiin tai sovitettiin niin ne oli ihan upeita. Joopa joo. Ne parat vaan tekee niin koska käsketään ja se tekee tosta vieläkin teennäisempää.

Vierailija
16/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mistään "ehkäpä he juuri minua juuri silloin kiusaavat" tilanteista. Myyjille on määrätty tietty toimintamalli, johon kuuluu että kaikki tervehtivät, kysytään tarvitseeko apua, kysytään kopissa miltä näyttää ja yritetään nähdä vaate asiakkaan päällä, että voidaan sanoa siitä jotain hyvää. Jos se ei istu, kehutaan väriä ja niin edelleen. Kassalla sitten tarjotaan tiettyjen tuotteiden kanssa vyötä, tiettyjen toppia tai muuta sellaista. Ja näitä jos ei noudata niin tulee sanomista. Eivät ne halua ketään kiusata, mutta ohjeistuksia on pakko noudattaa. Eli älkää myyjille kostako,  vaan rohkeasti palautetta sinne missä asiaan voi vaikuttaa!

Vierailija
17/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erittäin tarkasti seurataankin jokaisen myyjän keskimyyntiä, lisämyyntiä jne. Aika vaikea saada yleensä myytyä yhtään mitään juroille suomalaisille, jotka tulevat aina kauppaan 'vain katselemaan'. Mikä ihme siinä on, että muunmaalaiset osaavat vaatia palvelua ja apua liikkeissä asioidessaan, mutta meidän junttieinarit ei!

Vierailija
18/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erittäin tarkasti seurataankin jokaisen myyjän keskimyyntiä, lisämyyntiä jne. Aika vaikea saada yleensä myytyä yhtään mitään juroille suomalaisille, jotka tulevat aina kauppaan 'vain katselemaan'. Mikä ihme siinä on, että muunmaalaiset osaavat vaatia palvelua ja apua liikkeissä asioidessaan, mutta meidän junttieinarit ei!

Vierailija
19/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että myyvät tarkoituksella eikä siinä mitään, mutta kannattaa silti antaa asiakkaille rauha jos siltä vaikuttavat tai sanovat etteivät tarvitse apua. Olen parissa liikkeessä saanut niin överiä asiakaspalvelua ja agressiivista myyntiä etten oikeasti uskalla/halua enää mennä sinne. 

Vierailija
20/99 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta palvelualttius on HYVÄ asia. Esim. jos vaikka farkkuja, rintaliivejä tmv. sovittaa (varsinkin talvella) on todella ikävää kun huomaa että liian isot/pienet ovat, ja alkaa sitten pukemaan vaatetta päälle takkia ym. myöten, käsilaukku ja sovitettavat vaatteet mukaan ja liikkeeseen etsimään sitä oikeaa kokoa ja sitten takasin sovittamaan (ehkä jonotusta välissä) jne.

 

Mutta siitä en pidä, jos myyjä ei kerrasta ymmärrä ettei apua tarvita. On ok että tullessani liikkeeseen minua tervehditään, jossain vaiheessa kysytään "tarvitsenko apua" vastaan "ei kiitos" ja myyjä vastaa "tule vaan kysymään jos jotain tulee" minä "kiitos, kysyn jos tarvitsen apua". Jos tuon dialogin jälkeen heti kohta ollaan taas "kimpussa", menee ns. hermo.

 

Lisäksi inhoan lisämyyntiä, varsinkin Vila ja Suomalainen kirjakauppa tässä pahoja. AINA kun maksaa kassalla, niin tyrkytetään ties mitä "krääsää" kaupan päälle, se on inhottavaa. Tekisi mieli "protestoida" ja jättää ne ostoksen samantien siihen, en tee koska ymmärrä ette se myyjän vika ole. Kaikkien ärsyyntyneiden pitäisi laittaa ketjujen johdolle viestiä asiasta... Myyjä parka koittaa keksiä "mitä myyn lisää", jos ostan kummilapselle satukirjan tyrkytetään värikyniä, jos ostan vihon tarjotaan muistikorttia, jos ostan M. Y. Joensuun kirjan näytetään Lehtolaista samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme