sopiiko kantorinkka 5-6kk vanhalle?
olemme saaneet tuttavilta lahjaksi kantorinkan, mutta en löydä mistään suosituksia creek vekara nimiselle kanttorinkalle.
voiko vauva, joka ei vielä istu, mutta kannattelee päätään olla kantorinkassa esim. lentoasemalla, pienillä kävelylenkeillä jne.
Kommentit (2)
Suosittaisin omasta kokemuksesta et odotatte että vauvan/lapsen selkä on tarpeeksi kehittynyt kantorinkassa istumaan, itse köytin kantoreppua sujuvasti pitkilläkin reissuilla, kunnes lapsi oli 9kk ja alkoi istua ja kontata... elikkä kovin pienen kanssa mä ainakin kannoin (kokeilin erilaisia rinkkojakin kyllä..osa on varsin pienille nykyäön suunnattukin..) mut mun mielestä etupuolelle tuleva vauvan kantoreppu on kuitenkin paras metsävaellukskllekin.. tarkottaen et itse en suunnannut tuntureille tai yhtä höpymyistä pidemmälle alle 8kk-9kk vanhan kanssa... mut nää on niin lapsi/vauvakohtaisia juttuja et milloin ne kehittyy...
Periaatteessa vauva _voi_ olla siinä, mutta ei kyllä kannata. Asento on noin pienelle varsin huono ja hutera ja jos puolivuotias ei ole tottunut olemaan kannettavana, niin rinkassa voi olla jopa pelottavaa kun on niin korkealla ja "irrallaan" kantajasta.
Kannattaa lainata/ vuokrata ihan kunnollinen kantoreppu. Manduca, Patapum, Tula, Ergo tms. Kantoliinalainaamoja on jo vähän jokapuolella Suomea, joten melkein mistä vaan kyllä löytää.