Mikä on lapsesi huonoin koenumero nyt käytävällä luokalla?
Kommentit (81)
Ensin oli kyllä 8- mutta tarkkasilmäinen äiti huomasi että yhdestä tehtävästä oli jäänyt pisteet antamatta ja nousi tuohon
Viides luokka. Joutui sattuneista syistä olemaan usealta tunnilta pois.
Eikö vitosella anneta jo numeroita kokeista?
Kerrotaan aina kuin monta pistettä ja maksimi. Ei numeroita kokeissa, ei numeroita todistuksessa.( vielä)
1. 2p alle täydet, matikan koe ja ekaluokkalainen
2. joku kasilla alkava, muistaakseni matikasta, kuudesluokkalainen
3. joku kutosella alkava, muistaakseni historiasta, kasiluokkalainen
Näin kun katsoo, laskee kuin lehmän häntä lasten kasvaessa.... onneksi tuo kutonen oli ainoa laatuaan. :)
seuraavat kolme olikin sitten 10. Meni vähän puihin koetilanteessa, reppana.
6 luokka ja huonoin numero 6, mutta kaikki on suhteellista. Teimme joukko valituksen opettajasta aiemmista häröilyistä ja johan alkoi numerot tippua:( Ei se koe ollut sen arvoinen, vaan opettaja sanoi että otti kovemman arvostelun pisteet 36/50.
Mitä tuohon nyt sanoa, ei mitään.
Ihan tasaista settiä ollut koko vuosi...
Enkku 5½, historia 5-, musiikki 6...
En nyt kaikkia edes muista. Kerran sai enkun sanakokeesta kympin.
Lapset ainoat kyvyt ja lahjat painottuu musiikkiin, mutta musiikin koe ei ollut soittoa eikä laulua.
täällä tosiaan ole muita, joidenka lasten suorituskyky on heikko? Tuntuu ettei ikinä tule minkäänlaisissa keskusteluissa ilmi, että jonkun lapsi on melko surkea koulussa.
Eikö siitä vaan puhuta? Ei minulle ainakaan ole siitä ongelmaa.. Tiedän että kotona on tehty se mitä ollaan voitu ja geeniperimä on kohtalainen. Mutkun ei onnistu, ei onnistu.
Joku äidinkielen testi, kolmasluokkalainen.
Tämä on kiva ketju. Alkaa jo ahdistaa tämä äitien ja lasten kilpajuoksu paremmuudesta. Tällaista lisää!
PS. Onneksi oman lapsen kohdalla ei ole ollut vielä mitään numeroita. Opettaja vain kertoi keskustelussa, että ihan hyvin menee, ainakin matikassa ja äikässä.
Toivoo ekaluokkalaisen pojan äiti (itse ollut keskisarjaa ala-asteella mutta hyvä lukiossa)
Ihan tasaista settiä ollut koko vuosi...
Enkku 5½, historia 5-, musiikki 6...
En nyt kaikkia edes muista. Kerran sai enkun sanakokeesta kympin.
Lapset ainoat kyvyt ja lahjat painottuu musiikkiin, mutta musiikin koe ei ollut soittoa eikä laulua.
Hmm... Jäin miettimään, että olettehan keskustelleet tukiopetuksen tarpeesta. Siitä voisi olla hyötyä jatkoa ajatellen. Yläkoulun puolella kun opiskelutahti ei ainakaan helpotu.
Hienoa, että on löytynyt aine, jossa hän selkeästi on lahjakas! Ja kyllä se enkun sanakoenumerokin kertoo, että lahjakkuutta voisi olla periaatteessa, mutta miksi itse kokeen numero oli kuitenkin heikko?
Vaikkakin meidän poika saa oikeasti niitä kaseja ja ysejä aina, tekemättä valitettavasti oikeastaan mitään, toosi laiska tapaus. Mutta joskus olen kysynytkin että miten täällä voikin olla kaikki ihan hirveän hyviä? Kymppejä vaan satelee.
Toisaalta kun kysytään, että mitä huonoa on kokenut elämässään, niin tulee kymmeniä vastauksia kaikenmaailman mt -ongelmista, tosi surkeasta lapsuudesta, yh:sta, riehuvista lapsista, hullusta miehestä, alkoholismista, köyhyydestä. Niin niitä katsoen kaikilla kuitenkin tuntuu lapset olevan lahjakkaita, onneksi;)
matikasta joku vitonen ja kolmas luokka
Ihan tasaista settiä ollut koko vuosi... Enkku 5½, historia 5-, musiikki 6... En nyt kaikkia edes muista. Kerran sai enkun sanakokeesta kympin. Lapset ainoat kyvyt ja lahjat painottuu musiikkiin, mutta musiikin koe ei ollut soittoa eikä laulua.
Hmm... Jäin miettimään, että olettehan keskustelleet tukiopetuksen tarpeesta. Siitä voisi olla hyötyä jatkoa ajatellen. Yläkoulun puolella kun opiskelutahti ei ainakaan helpotu. Hienoa, että on löytynyt aine, jossa hän selkeästi on lahjakas! Ja kyllä se enkun sanakoenumerokin kertoo, että lahjakkuutta voisi olla periaatteessa, mutta miksi itse kokeen numero oli kuitenkin heikko?
sitä lasta tukiopetettukin, on jopa useasti pyytänyt opettajalta itsenäisesti tukiopetusta. Lapsi ei osaa tehdä ensimmäistäkään lausetta englanniksi. Pystyy käsittelemään sen parisenkymmentä ulkoa opittua sanaa, unohtaa ne hetkessä ja isossa kokeessa pitäisi hahmottaa ne kaikki unohdetut ja kerratut sanat ja lauseenkin tekeminen olisi plussaa.
Menee kyllä mielellään kouluun ja tykkää olla siellä, mut päähän ei jää mitään! Onneksi on tosiaan musiikki, että pystyy aiheesta kehumaankin :-)
Hienoa, että olette olleet aktiivisia ton tukiopetuksen suhteen! Varmaan samalla on katsottu oppimisvaikeusasiat? Tuo sanojen hyvin ulko-oppiminen mutta isompien kokonaisuuksien hahmottaminen voisi viitata johonkin oppimisen vaikeuteen. Jonkinlainen työmuistin kapeuskin voisi äkkipäätään tulla mieleen.
Aiheesta kehuminen onkin tärkeää! Hieno juttu on myös se, että hän menee mieluusti kouluun. Sosiaalinen puoli siis lienee hänellä kunnossa ja kavereita riittää.
Tsemppiä teille alakoulun vikaan lukukauteen ja tulevaan yläkouluaikaan!
Ysillä, tuli aineesta jossa on ollut sijaisia jatkuvasti koko yläasteen ajan.
Ei kai minun lapseni suorituskyky sentään noin huono ole, verrattuna muihin aineisiin ja siksi aiheesta on keskusteteltu aika perusteellisesti.
Viides luokka. Joutui sattuneista syistä olemaan usealta tunnilta pois.