Keksin herkullisen "italialaisen" leipäkonereseptin:
5dl vettä
7dl vehnäjauhoja
1dl vehnäleseitä
1,5tl leivinjauhetta
1tl suolaa
2rkl juoksevaa Flora Culinessea
1dl siemeniä (auringonkukan, pinjan ja kurpitsan)
1dl juustolastuja (sellaisia salaattin tarkoitettuja, onkohan jotakin parmesanin tapaista
mustia oliivirenkaita
valkosipulirouhetta
oreganoa
Tuli niin taivaallisen hyvää, että voisi tarjoilla vieraillekin! Kokeilkaapa itse vaikka sämpylätaikinaa samalla idealla.
Kommentit (4)
Ei leivinjauhetta vaan kuivahiivaa! Jos leivotte käsin, hiivaa saa olla enemmänkin!!!!
ap
olisikohan 1kg tuolle ohjeelle sopiva?
Olen muuntanut jauhojen määrän summamutikassa deseiksi, kun keittiövaaka on rikki.
Laitoin myös enemmän tuota kuivahiivaa kuin ohjeissa yleensä (1tl) ja kohosi paljon paremmin.
Pitääkin kokeilla :)