Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi vain, mutta MITÄ JÄRKEÄ on yhteiskunnan varoin suorittaa lapsettomuushoitoja ihmisille,

Vierailija
10.07.2007 |

joilla on jo kolme, neljä tai jopa useampi lapsi??

Silloin ei enää " lapsettomuuden tuska" voi olla niin kauhea koettelemus, kun lapsia jo liuta kotona..

Jos tuska edelleen niin suuri, että pakko ehdoin tahdoin vielä lisääntyä, niin sitten saisi alkaa höllentämään oman kukkaron nyörejä. Verovaroille muutakin käyttöä varmaan olisi.



Tarkennan vielä, ennen kuin kimppuuni käydään, että OIKEASTI lapsettomat saakoon hoitonsa, mutta joku raja pitäisi vetää. Useamman lapsen vanhemmat eivät ole lapsettomia!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki seuraavat omasta pussista.

Vierailija
2/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta on jo nyt pulaa. Saatika tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jo liuta lapsia..?

Vierailija
4/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa tulee priorisoida hoitoja ja antaa hoitoja niitä tarvitseville. Etenkin julkisen puolen rajalliset resurssit pitäisi kohdentaa oikein. Ehkä se kaksi lasta olisi hyvä lukumäärä julkisella puolella. Yksityiselle voisi mennä, jos haluaa lisää lapsia (tosin yksityiselläkin puolella saa Kela-korvauksia).



Onhan lapsettomuushoidoissa ikärajakin eli yli 40-vuotiaille ei enää korvata hoitoja. Miksei sitten lasten lukumäärärajakin?

Vierailija
5/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


jos on jo liuta lapsia..?

Vierailija
6/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4D-ultria, jotta vanhemmat saavat nähdä pikkuisensa ja saavat selville sukupuolen. Täytyyhän yhteiskunnan tukea sitä, että vanhemmat tietävät etukäteen minkä värisiä vaatteita lapselle ostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen kustantamille hoidoille. piste.

Vierailija
8/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


4D-ultria, jotta vanhemmat saavat nähdä pikkuisensa ja saavat selville sukupuolen. Täytyyhän yhteiskunnan tukea sitä, että vanhemmat tietävät etukäteen minkä värisiä vaatteita lapselle ostavat.

ellei 4D-ultraan ole jokin pätevä syy (sukupuolen selvittäminen ei tätä ole). Asiasta oli mielipidekirjoittelua HS:ssa, kun joku tuohtunut isä kritisoi, että heidän kunnassaan ei tarjottu 4D-ultraa kaikille. Tähän vastattiin, että kunta tarjoaa oman harkintansa mukaan lääketieteellisin perustein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


4D-ultria, jotta vanhemmat saavat nähdä pikkuisensa ja saavat selville sukupuolen. Täytyyhän yhteiskunnan tukea sitä, että vanhemmat tietävät etukäteen minkä värisiä vaatteita lapselle ostavat.

Vierailija
10/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkihan tietävät, mistä Kelan rahat tulevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole kyse hyvin vakavista epämuodostumista, joiden leikkaukseen pitää valmistautua heti synnytyksen yhteydessä



ne kurkistuskäynnit tehdään yksityisellä puolella

Vierailija
12/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja kaikkihan tietävät, mistä Kelan rahat tulevat?

Mutta Kelan korvaukset ovat aika vähäisiä nykylääkäreiden taksoilla. Tosin voidaan kysyä, pitäisikö tällaisia huviultria ollenkaan korvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ellei ole kyse hyvin vakavista epämuodostumista, joiden leikkaukseen pitää valmistautua heti synnytyksen yhteydessä

ne kurkistuskäynnit tehdään yksityisellä puolella

Vierailija
14/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis kolme vuotta sitten oli neljä biologista lasta, joista kaksi oli saanut alkunsa hormooneilla. No mulla kroonisella vauvakuumeilijalla hirveä vauvakuume ja vuoden yrittämisen jälkeen menin omalääkärille pyytämään reseptiä tuohon samaan hormooniin jota olin syönyt aikaisemminkin. Mulla siis hyvin epäsäännöllinen kierto 30-90vrk.



No enpä saanut reseptiä vaan lähetteen naistenklinikalle lapsettomuushoitoihin. No saatiin tuo viiden vauva ja sen jälkeen itseasiassa vielä kuudeskin. Joten minä olen tyytyväinen kun saatiin julkista hoitoa ja toisaalta mulla kyllä kyse ihan sairaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten suomessa on 200 000-300 000 työtöntä tällä hetkellä?

Vierailija
16/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Meillä siis kolme vuotta sitten oli neljä biologista lasta, joista kaksi oli saanut alkunsa hormooneilla. No mulla kroonisella vauvakuumeilijalla hirveä vauvakuume ja vuoden yrittämisen jälkeen menin omalääkärille pyytämään reseptiä tuohon samaan hormooniin jota olin syönyt aikaisemminkin. Mulla siis hyvin epäsäännöllinen kierto 30-90vrk.

No enpä saanut reseptiä vaan lähetteen naistenklinikalle lapsettomuushoitoihin. No saatiin tuo viiden vauva ja sen jälkeen itseasiassa vielä kuudeskin. Joten minä olen tyytyväinen kun saatiin julkista hoitoa ja toisaalta mulla kyllä kyse ihan sairaudesta.

Vierailija
17/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän nyt tuo vähän aiheen vierestä.

Vierailija
18/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta parit jotka eivät pääse toteuttamaan omin avuin biologista lisääntymisviettiään.



Ihan kun tälle pallolle OIKEASTI kaivattais lisää suomalaisia tuhlaamaan luonnonvaroja (yksi suomalainen vastaa jotain 100 000 afrikkalaista ympäristön kuormittavuudeltaan).

Vierailija
19/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa työttömistä on kyllä työhön kykenemättömiäkin. Eli kyllä me vaan tarvitaan veronmaksajia. Toisaalta miksi lapsettomuushoitoja pitäisi maksaa kenellekään?

Vierailija
20/35 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Toisaalta miksi lapsettomuushoitoja pitäisi maksaa kenellekään?

jossa hoidetaan ihmisten sairauksia julkisin varoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi