Tietääkö kukaan MIKSI kaikki Disneyperheet on yksinhuoltaja perheitä?!
Vieläpä niin, että isä on aina se yksinhuoltaja tai mies? Hessulla on esim poika, mutta Hessun vaimoa en ole koskaan nähnyt. Akun veljenpoikien äiti? Missä?? Miksi ei ole naisia yksinhuoltajina??
Kommentit (8)
näissä sarjakuvissa jostain syystä on täysin poikkeava yhteiskuntamalli. Isät hoivaavat, huoltavat, lapset ottavat hurjasti samalla vastuuta ja ovat sankarillisia seikkailijoita. Naisilla on todella syrjäänvetäytyvä rooli ja ovat taustalla tai seuraavat poikia kiltisti. Jotenkin miehet on omineet kaikki roolit itselleen. Mietin miltä pohjalta tällainen kuva nousee, mitä tekijät ajattelee luodessaan tätä maailmaa.
ap
Tuhkimon äiti oli kuollut, Jasminen äidistä en tiedä, Pienen merenneidon äitiä ei ole näkynyt, Belle asui isänsä kanssa...Kaikki ne oli ainakin äidittömiä! Tosiaan, en ole ennen ajatellut.
Äidit kun lopettaisivat moiset hömpötykset seinään. ;) Ja pitäisivät asiat ja lapset järjestyksessä, rakastaivsivat pois kaikki murheet ja antaisivat ruokaa 5 kertaa päivässä.
Vierailija:
Äidit kun lopettaisivat moiset hömpötykset seinään. ;) Ja pitäisivät asiat ja lapset järjestyksessä, rakastaivsivat pois kaikki murheet ja antaisivat ruokaa 5 kertaa päivässä.
siitä että isänkin kanssa voi olla mukavaa. Ennen vanhaanhan vain äidit pitivät kodista huolta.
On Milla Magiaa, Mummo Ankkaa ja Iinestä (Iineshän pyörittää miehiä 6-0 ja on tomera täti kuten Mummokin). Leenu, Liinu ja Tiinu peittoavat veljenpojat aina jne.
Täytyy myös ottaa huomioon, että kyseessä on alunperin useita vuosikymnmeniä vanha sarjakuva ja naiset sankereina ovat olleet harvinaisempi näky silloin.
Täytyy myös ottaa huomioon, että kyseessä on alunperin useita vuosikymnmeniä vanha sarjakuva ja naiset sankereina ovat olleet harvinaisempi näky silloin.
[/quote]
Ennen hahmojensa luontia Hra Disney/hänen piirtäjänsä/käsikirjoittajansa eivät ole olleet konsultoimatta aivan niitä asiantuntevimpia lähteitä
yksi ui kolikoissa. Siksi, että se on sarjakuva.