Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaako lapsen isä joskus yösyötöt että sinä saisit nukkua rauhassa?

Vierailija
06.07.2007 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille joilla fysiikka antaa periksi moiselle : )

Vierailija
2/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä taas olen kahden muksun kanssa kotona, niin voin ottaa päiväunet, jos vauva sattuu nukkumaan samaan aikaan kun esikoisen päiväunet on.



ja mitkä yösyötöt kysymykseen vastaus kuuluu, että aika useat vauvat tarvitsevat maitoa yölläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosin joskus tarjoutunut syöttämään yöllä, mutta minä en pidä pumppaamisesta ja toisekseen herään joka tapauksessa jos vauva yöllä itkee enkä nukahda ennenkuin vauva hiljenee. Joten helpompi minun on itse syöttää, imetyshormonit auttaa jaksamaan. Ja voinhan ottaa päiväunet aina tarvittaessa, toisin kuin mies joka on töissä päivät.

Vierailija
4/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 1kk ikäinen kun tavattiin miehen kanssa. Monesti hän heräsi yöllä syöttämään, että minä saisin nukuttua edes vähän. Lapsi heräsi 2 kertaa yössä syömään ja olin aivan rikki kun en saanut päiväunia nukuttua. Jos olisin lapsen isän kanssa ollut niin ei taatusti olisi syöttänyt kertaakaan.

Vierailija
5/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi yösyötöt ei ole mulle mikään ongelma. Vauva syö 5 minuutissa itsensä kylläiseksi, röyhtäisee ja jatkaa unia. Herää sen jälkeen vasta aamulla 8.30 (herää kerran yössä klo 4 aamulla).

Vierailija
6/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsi oli 1kk ikäinen kun tavattiin miehen kanssa. Monesti hän heräsi yöllä syöttämään, että minä saisin nukuttua edes vähän. Lapsi heräsi 2 kertaa yössä syömään ja olin aivan rikki kun en saanut päiväunia nukuttua. Jos olisin lapsen isän kanssa ollut niin ei taatusti olisi syöttänyt kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten nukahdan uudelleen ja nukun aamuun asti.



Miten ja kenelle tämä olisi helpompaa, jos mies heräisi, raahautuisi keittöön, kaataisi ja lämmittäisi maidot, ottaisi vauvan syliin, syöttäisi ja laittaisi uudelleen nukkumaan?

Vierailija
8/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tyttö olikin superhelppo tapaus. Söi pullosta ja heräsi kerran yössä syömään, ja juuri silloin kun mies heräsi jokatapauksessa töihin.



Nyt tämä kakkonen, ei ole mies voinut hoitää yöheräämisiä koska on niin tissipoika. Vaikka mie olen sitä toivonyt ja rukoillut. Jätkä on jo vuoden ja herää edelleen 3-4 kertaa yössä tisuttelemaan. Ja nyt tämä on jo helpottanut..... ei se nyt kauhean rankkaa ole kerran vieressä nukkuu ja meillä on just tuo taktiikka että tissi suuhun ja mie nukahdan taas.



Mutta olisi niin ihana, saada nukkua edes yksi yö heräämättä. Mutta ehkä sitten joskus, kaippa tämän tisuttelun voisi tästä pikkuhiljaa alkaa lopettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsi oli 1kk ikäinen kun tavattiin miehen kanssa. Monesti hän heräsi yöllä syöttämään, että minä saisin nukuttua edes vähän. Lapsi heräsi 2 kertaa yössä syömään ja olin aivan rikki kun en saanut päiväunia nukuttua. Jos olisin lapsen isän kanssa ollut niin ei taatusti olisi syöttänyt kertaakaan.

Vierailija
10/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsi oli 1kk ikäinen kun tavattiin miehen kanssa. Monesti hän heräsi yöllä syöttämään, että minä saisin nukuttua edes vähän. Lapsi heräsi 2 kertaa yössä syömään ja olin aivan rikki kun en saanut päiväunia nukuttua. Jos olisin lapsen isän kanssa ollut niin ei taatusti olisi syöttänyt kertaakaan.

Moni olisi onnesta soikeana jos vauva heräisi vain 2 kertaa yössä, ja sinä olet siitä ihan hajalla. Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain näin yhden pidemmän unijakson. Uneni on aina jotenkin tehottomampaa lapsi vierellä.



Unentarpeissa on valtavia eroja ihmisten välillä ja oma kokemukseni on se että riittävä uni on yksi tärkeimpiä asioita äidin (ja siten myös lapsen) hyvinvoinnille. On todella hienoa jos perheissä pystytään kehittämään juuri itselle sopivia käytäntöjä. Itselläni on ainakin muita pätemisen alueita kuin lapsenhoidon aiheuttaman vaivan ja kärsimyksen kestäminen, vaikka kärsimys se kirkastaakin kruunun.

Vierailija
12/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syö kahdesti yössä, ei paha. Ja minä voin nukkua päivällä kun vauvakin nukkuu, mies ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokkiminen on minun tehtäväni ekat 6kk. Joka tapauksessa heräisin siihen, kun vauva alkaa itkeä, mies nousee itkevän vauvan kanssa, lähtee lämmittämään pulloa vauva edelleen itkien (meillä vauva itkee kunnes ruoka on suussa) jne. Ja suurella todennäköisyydellä vauva olisi tästä erikoisesta ruljanssista niin hämillään, että nukkumaan käyminen tekisi tiukkaa. Ei maksaisi vaivaa.

Vierailija
14/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et saa lisää lapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti + N-kertaa yössä imettäminen ei ole toimiva yhtälö. Nyt jaksan ihan mahtavasti, kun saan keskeytymätöntä unta 22-05

Vierailija
16/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi herää kaksi kertaa yössä syömään, on ihan rikki :D

Tuo olisi jo luksusta, meillä vauva huusi ekat 2,5kk yötä päivää, silloin aloin olemaan rikki, miehestä puhumattakaan. Yhteistyöllä selvittiin vaikka lapsi on jo vuoden, syö edelleen 1-2ker yössä pullosta. Ei maistu kiinteät sitten millään, joten nälkä yllättää yölläkin.



En ymmärrä miten joku voi olla rikki jos kaksi kertaa herää syömään ja siihen tarvitaan vielä miehen apua, huoh näitä avuttomia!



luulen kyllä, että eräs viesti oli provo

Vierailija
17/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä sitten kärsi ollenkaan yösyötöistä? Vain nainen ja äiti voi olla oikeasti väsynyt?

AP:n kysymys oli " hoittako isä JOSKUS yösyötöt" . On ihan kohtuullista järjestää väsyneelle äidille edes vähän pitempi yhtäjaksoinen unipätkä. JOSKUS.

Meillä yöt muuttuivat aika yhtenäisiksi jo imetysaikaan, joten mahdollisuutta (rintaruokinta) ja tarvetta tuolle ei ollut. Mutta muuten mies teki pahaansa, esimerkiksi vei viikonloppuaamuina syöneen vauvan (joskus siinä 3 kk iässä uni ei tullut enää heti syönnin jälkeen, vaan oli pirteä tunnin, pari) seurustelemaan tms, jotta minä sain jatkaa uniani seuraavaan syöttöön asti. Sitten syötin uudestaan ja jatkettiin unia vauvan kanssa.

Vierailija
18/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole edes tarjoutunut auttamaan, kummankaan lapsen kanssa :(

Kertaakaan en ole saanut nukkua edes aamulla pitkään niin kauan kun meillä on ollut lapsia. Vanhempi siis jo 2,5v.

Vierailija
19/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v. herää enää vain 2x yössä. :D



1kk iässä olisin itkenyt onnesta jos olisin joutunut heräämään vain 2 kertaa yössä tuon kanssa.....



Mutta asiaan: mies hoitaa aika pitkälti " yövuoron" , lähinnä siitä syystä että minä en herää vaikka lapsi huutaisi miten kovaa.

Vierailija
20/21 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


No eipä silti, oli yksi ystävänikin rikki kun hänen toinen lapsensa heräsi kaksi kertaa yössä. Esikoinen nukkui täydet yöt 3vk lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä