Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen painoa ja syömisiä pitäisi tarkkailla?

Vierailija
03.12.2006 |

Jos perheellä on normaalit ruokailutottumukset, on ruoka-ajat, syödään normaalia kotiruokaa, herkut on herkkuja eikä jokapäiväistä leipää jne. niin ei kai kukaan lapsi silloin liho? Eikös nämä ole kuitenkin normaaleja perusasioita lapsiperheissä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisipa asia noin yksinkertainen....onneksi olkoon ap, keksit juuri keinon millä ylipaino poistuu maapallolta...NOT!

Vierailija
2/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kaikki sopusuhtaisia. Siitäkin huolimatta että pari vuotta sitten oma bmi:ni oli 30, sittemmin olen laihtunut normaaliin painoon. Meillä harvoin on perus-suomalaista kotiruokaa, keitetyt perunat ja karjalanpaisti ei ole meidän juttu, mutta terveellistä kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö joskus muuallakin kuin kotona.

Vierailija
4/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi ne ylipainoiset lapset ennen oli paljon harvinaisempia kuin nykyään?

Vierailija
5/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsi syö joskus muuallakin kuin kotona.

Meinasin lähinnä lapsia, jotka eivät vielä juuri muualla syö kuin kotona ja hoidossa/koulussa. Totta puhut.

4

Vierailija
6/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa sellaisissa perheissä, missä muut olivat normaalipainoisia ja syötiin terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkyydestä lihoa (huono aineenvaihdunta). Meillä kaksi tyttöä,eivät sukua,toinen lihoo samoilla sapuskoilla kun toinen on taas hoikka.

Vierailija
8/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvun ja painon kehitys voi myös häiriintyä erilaisten sairauksien vuoksi ja siksikin niihin pitää kiinnittää huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset ei ole näitä lapsia.

Vierailija
10/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa taitaa aikuisistakin olla niitä, jotka ovat lihoneet tavallisella ruoalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Suurin osa taitaa aikuisistakin olla niitä, jotka ovat lihoneet tavallisella ruoalla.

Vierailija
12/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painokäyrä sojottii kaakkoon, vaikka meillä syötiin hyvin terveellisesti. Leipä esimerkiksi oli aina ruista, maito rasvatonta, lihoista valittiin vähärasvaiset, lautasella oli kasviksia, herkkuja syötiin vain lauantaisin ja silloinkin kohtuudella (esim. jäätelö ja pari pikkuleipää). Lapsella oli vain pohjaton ruokahalu, annokset olivat valtavia, pienemmillä ei lähtenyt nälkä.



Vaadittiin radikaaleja toimenpiteitä, jotta asia saatiin hallintaan ja painokäyrä normaaliksi. Lapsikin alkoi voida paremmin.



Nyt tilanne on ollut hyvä jo pari vuotta, mutta aikamoista nuorallakävelyä tämä on. Siivu vaaleaa leipää saattaa sekoittaa koko systeemin päiväksi, ja purkillinen ah-niin-terveellistä Valiojugurttia päivässä nosti painoa kilon kuukaudessa.



Uskokaa tai älkää, aivan sama minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ruokahalu on valtava. Vaatii todellista tarkkailua. Lipsua ei voi. Syytä asiaan ei ole löydetty. Lääkäri lopulta totesi, että lapset ovat erilaisia ja sillä selvä. Asialla ei enää stressata vaan jatketaan samalla tavalla. Pituuskasvu tasaa sitten tilanteen.

Vierailija
14/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutren sanottu, ylipainoisia lapsia on ollut aina, mutta ne ovat olleet niitä poikkeuksia. Nylyään se ylipainoisten lapsten määrää vaan lisääntyy hurjalla vauhdilla.



Mä olen muuten sitä mieltä että 20 lapsen ruokavalio oli pielessä sillä tavalla että oli liian rasvatonta. Mä olen nimittäin samanlainen, jos syön noin rasvattomasti, mulla on nälkä kokoajan ja syön ihan liikaa, lihon. Sen sijaan jos syön normaalirasvaista ruokaa, riittää paljon pienemmät annokset, olen kylläinen enkä liho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on liian rasvaista, milloin rasvatonta.

Lapsen ominaisuuksillahan ei ole mitään merkitystä?????



Siis joku lapsi on vain vähäruokainen, toinen ei. Se, kenellä on taipumusta syödä liikaa, lihoo. Sitä se tarkkailu on.



Vierailija
16/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten sanoin poikkeuksia on, aina on ollut ylipainoisia lapsia.

Vierailija
17/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu mies kärsi sellaisesta taudista, jossa kasvoi todella pitkäksi ja sitten jotenkin kuoli sen aiheuttamiin komplikaatioihin. Näitä on tärkeä seurata.

Vierailija
18/18 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee yhdistelmä, joka takaa ylipainon, joten kiinnittäisinkin huomiota myös liikunnan määrään. Kyllähän nykylapset liikkuvat paljon vähemmän ja käyttävät enemmän aikaa television ja tietokoneen ja pelien ääressä kuin vanhempiensa (=meidän) sukupolvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan