jäätelön teko ohje ...onko kellään ?
Siis tuollaisen lasten veivattavaan koneeseen....taitaa olla meidän ohjelappunen hävinnyt
Kommentit (2)
Huonosti on sulla asiat jos et tuota ymärtänyt!!!
1. Kotijäätelö:
3 munaa keltuaiset ja valkuaiset eroteltuna
1,5 dl siivilöityä tomusokeria
3 dl kuohukermaa
* Vatkaa keltuaiset ja siivilöity tomusokeri sähkövatkaimella kuohkeaksi vaahdoksi. Tomusokein siivilöiminen on tärkeää, että jäätelöstä ei tule paakkuista.
* Vatkaa valkuaiset vaahdoksi, samoin kerma. Valkuaisista ei tule kuohkeaa vaahtoa, jos seassa on pisarakin keltuaista tai rasvaa. Valkuaisvaahdon pitää olla niin kovaa, että vaahto pysyy kulhossa, vaikka kulhon kääntää ylösalaisin.
* Lisää keltuaisiin kerma- ja valkuaisvaahto. Mausta jäätelömassa ja pakasta se/laita jäätelökoneeseen.
(Sekoita jäätelöä pari kertaa pakastumisen aikana, jotta sen rakenteesta tulee hyvä. )
2. KOTIJÄÄTELÖ
2¿3 annosta
2 dl maitoa
2 dl jogurttia
2 keltuaista
1 dl sokeria
Makulisä
1 dl hedelmä- tai marjapaloja tai
1/2 dl hienonnettuja pähkinöitä tai suklaaraastetta ja sukaattia
Koristeeksi
vohveleita, kastikkeita, makeisrouhetta, maissihiutaleita, marjoja
Sekoita maito, jogurtti, keltuaiset ja sokeri kevyeksi vaahdoksi. Käynnistä jäätelökone ja kaada seos jäätymään. Valmistusaika noin 30 minuuttia. Pane makulisä sekaan seoksen sohjoontuessa.
3. Suklaa-pähkinäjäätelö
Ainekset
50g taloussuklaata
30g pähkinärouhetta
1 keltuainen
0,5dl sokeria tai fariinisokeria
1tl vaniliinisokeria
0,5tl pikakahvia
1,5dl kuohukermaa
2,5dl maitoa
Ohje
1. Huuhtele paksupohjainen kattila kylmällä vedellä (älä kuivaa).
2. Kuumenna maito, suklaa ja pikakahvi kattilassa miedolla lämmöllä hämmentäen koko ajan.
3. Ota kattila liedeltä, kun suklaa on sulanut. Anna seoksen jäähtyä huoneenlämpöiseksi.
4. Sekoita keltuainen, sokeri, vaniliinisokeri ja kerma kulhossa. Kaada seos hämmentäen suklaaseoksen joukkoon.
5. Lisää pähkinät.
6. Käynnistä jäätelökone ja kaada seos kulhoon
Googleta, eiköhän ohje sieltä löydy!