Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kela perinyt liikaa maksettua hoitolisää takaisin?

Vierailija
24.04.2006 |

Kelalta tulivat vuositarkistus kupongit ja nyt vasta hoksasin, että miehen tulot muuttuivat oleellisesti lokakuussa ja näin ollen siis hoitolisää on maksettu liikaa. Onko kellään Kela perinyt liikaa maksettua hoitolisää takaisin vai onko vuosi-ilmoitus riittänyt?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin että viimekuulta peritään liikaa maksetut pois, kun tein nyt vasta tarkistuksen...

Vierailija
2/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja turha mennä sinne räyhäämään niistä liikamaksuista, ihan oma moka!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä vähän ajattelinkin, että varmasti perivät. Auts, kyllä kirpaisee. Tulee aika monen kuun lisät perintään (onneksi ei kuitenkaan ihan täyttä ole maksettu). Tähän tulee tietysti joku " sakkoprosentti" päälle, eikös vaan?



t. ap

Vierailija
4/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule 5. Kuka sinne on räyhäämään menossa? Oletko joku lukihäiriöinen. Niin ja kyllä. Oma moka oli.



ap.

Vierailija
5/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yh ja lapsi yksityisessä hoidossa. Vuoden aikana tulot oli noussu mut ei peritty takaisin kun ei ollut kyse siitä että olisi tullut yksi iso palkankorotus vaan että vuoden aikana oli tullut useampi pieni palkankorotus. Eli aina ei kuitenkaan peritä.

Vierailija
6/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, eli siis tilannekohtaista on.

Taitaa olla myös jokin minimiraja, jonka alle jäävää perittävää summaa ei peritä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa... Mulle maksettiin 70¿ liikaa asumistukea kelan mokan takia, pari viikkoo sit tuli päätös ettei sitä peritä takaisin koska oli täysin kelan moka.



T:se sama jolta kotihoidontuen hoitolisää ei peritty takaisin.



PS. Kela on joustava takaisinperinnässä, saa itse ehdottaa millä summalla kuussa haluaa " velkaansa" lyhentää ja lisäksi sen mistä etuudesta peritään takaisin.

Vierailija
8/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulle kävi... onneksi summa ei ollut päätä huimaava. noin 200 euroa ja senkin sovin että otetaan lapsilisistä 20 e kuussa ni ei tunnu missään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi