Imettämisestä taas kerran: koska ja miten maidontulo loppuu/lopetetaan?
Mulla on haaveissa kolmas lapsi, mutta jo kahdessa aikaisemmassa raskauksissani perussairauteni eli suomalaisten " risti" korkea verenpaine on aiheuttanut ongelmia. Mulle tämä on erityisesti ongelma, koska kaksi edellistä raskautta ovat osoittaneet, että en pysty käyttämään näitä raskauden kannalta " turvallisia" vp-lääkeitä kuin hyvin rajoitetun ajan. Tämän takia mulle sanottiin jo kakkosen synnyttyä, että jos vielä kolmas lapsi tulee, niin imetystä ei suositella kuin maksimissaan ihan pari viikkoa, ja sen jälkeen takaisin " omiin" lääkkeisiin (joita ei voi käyttää imettäessä) oman terveyteni takia. Mietin, että mitähän tällaisessa tapauksessa käytännössä tehdään?
Kommentit (3)
Sääli vain sinänsä, eikös joku tutkimuskin osoita että jo parin viikon imetys antaa hyvät vasta-aineet vauvalle.
Siitä huolimatta maito voi nousta, mutta jos et anna rintamaitoa ollenkaan niin nopeastihan maidon eritys loppuu.
Vaikka tietysti ne ensimmäiset päivät niin kernaasti soisi vauvalle sitä rintamaitoa, niin arvokasta se vauvan kannalta on...
Helpompi on samantien tyrehdyttää maidontulo.