Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin tänään itselleni kaksi takkia, joista toinen maksoi 530e ja toinen 250e. Onko mielestänne paljon?

Vierailija
28.10.2006 |

Omasta mielestäni on, yleensä ostan n. 100-200 euron takkeja. En vaan voinut vastustaa...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputorilta, yhteishinta 15 euroa.

Vierailija
2/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää seuraavat 40 vuotta, ellei jopa enemmänki, vaikka äidiltä tyttärelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä pitää satsata ja hemmotella itseään prinsessan omaisesti:) Varsinkin, kun olet muuten ostanut normaalihintaisia takkeja, niin kiva välillä panostaakin ja pääasia, että tuli hyvä mieli?

Vierailija
4/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivuotiseksi ja monikäyttöiseksi klassikoksi ei ole kallista. Itselläni vaan jää tuon 500 e kk käteen vuokran jälkeen, joten en voi nyt ostella kuin halvimman mahdollisen takin. Onneksi vanha vielä menee. Oma pitkä villakangastakkini oli Seppälästä ja se on säästeliäässä juhlakäytössä kestänyt nyt 10 vuotta. Käytän kyllä tosi harvoin, pakko pitää kestävämpää (marketti)toppista.

Vierailija
5/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaskisi maksaa takeista noin paljon. Ehkä tuo halvempi olisi vielä mennyt, mutta ei tuo kalliimpi enää.

Vierailija
6/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten takuulla valittelet toisaalla, kuinka on rahat vähissä eikä ole varaa ostaa sitä ja sitä. Nykyään tuntuu, että " köyhillä" lapsiperheilläkin on ja pitää olla varaa ostella kalliita vaatteita, huonekaluja, koneita ja laitteita ym. Ei millään jakseta säästää vaan asenne on KAIKKIMULLETÄNNEHETI!!! Vaikka sitten lainarahalla jos ei muuten. Pätemisen/näyttämisen tarvetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


välillä pitää satsata ja hemmotella itseään prinsessan omaisesti:) Varsinkin, kun olet muuten ostanut normaalihintaisia takkeja, niin kiva välillä panostaakin ja pääasia, että tuli hyvä mieli?

pääasia että tulee hyvä mieli?! Kyllä onkin järkevää rahankäyttöä kun perustuu yksinomaan mielihyvään! Näin niitä velkaisia ihmisiä leivotaan ja Suomi syösyy lamaa kohti...

Vierailija
8/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on fiksua satsata laatuun ja maksaa siitä. Köyhän kannattaa ostaa laadukasta ja maksaa 500¿, kun ostaa jatkuvasti uusia halpis takkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi ostin itselleni kevyesti topatun takin (only/50,-)

ja mitä laatuun ja kestävyyteen tulee,

mä kyllä usein jo kahden kauden jälkeen kyllästyn ja ostan uuden,

eli kaippa mun kannattaakin pysytellä halppislinjalla!

Vierailija
10/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen ehkä turhankin säästäväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina laadukasta ja kallista koska inhoan shoppaamista. Kumma nainen. Ostan esim laadukaan 500EUR laukun mielummin kuin 10 muovista vuodessa. Käytän sitä sit pitkään. Sama takkien kanssa. Mulla esim on 1 parempi takki 500EUR jota sit käytän tosiaan useamman vuoden. En nyt tarkoita et yhdellä pärjää mutta en viitsi ostaa uutta muotivillitys takkia joka vuosi. Ei sen perusteella et ostaako kalliita vaatteita tai laukkuja voi sanoa et joku hassaa rahaa. Se on siitä kiinni kuinka usein ja kuinka paljon ostaa. Useimmat ei tule ajatelleksi tätä kun näkee naapurin akalla Guccin laukun käsivarrella

Vierailija
12/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minulla takkeihin on tähän mennessä aina parisataa euroa riittänyt. Ja kyllä niitä käytetään vuosia, 2-4 vuotta vähintään: yksi siistimpi takki ja toinen urheilullisempi.



Siis onko jonkun mielestä säästäväistä jos talvitakkia käyttää ihan kaksikin vuotta??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin kivan talvitakin, mutta maksoi 1800e, joten päädyin sitten halvempaan, joka oli vain 590e. Harvoin hyvää ja laadukasta takkia alle 400e:n saa, paitsi alesta. Ja hyvää takkia voi käyttää vaikka 10 vuotta.

Vierailija
14/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sata ehkä jo aika paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostin juuri uuden talvitakin (puolkipitkä toppatakki) ja maksoi kokonaiset 14,90¿. Eihän se ihan kaikkein laadukkain ole, mutta kivan näköinen ja haluan ainakin parin vuoden välein uuden takin. Sekin vaikutti nyt valintaan, että olen vakaasti päättänyt saada 25kg ylipainoa pois. Jos sitten ensi tai sitä seuraavana talvena ostaisi jonkun ihanan takin hoikkaan olemukseen:) Mutta 500¿ on musta joka tapauksessa ihan kauheesti. Mä mietin useaan kertaan raaskinko ostaa 100¿ takkia.

Vierailija
16/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mä ostan aina laadukasta ja kallista koska inhoan shoppaamista. Kumma nainen. Ostan esim laadukaan 500EUR laukun mielummin kuin 10 muovista vuodessa. Käytän sitä sit pitkään. Sama takkien kanssa. Mulla esim on 1 parempi takki 500EUR jota sit käytän tosiaan useamman vuoden. En nyt tarkoita et yhdellä pärjää mutta en viitsi ostaa uutta muotivillitys takkia joka vuosi. Ei sen perusteella et ostaako kalliita vaatteita tai laukkuja voi sanoa et joku hassaa rahaa. Se on siitä kiinni kuinka usein ja kuinka paljon ostaa. Useimmat ei tule ajatelleksi tätä kun näkee naapurin akalla Guccin laukun käsivarrella

Vierailija
17/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon, muttei mitenkään kauhean paljon. Niissä on 3 vuoden kosteustakuu ja ovat ajattoman näköiset. Eli jos kävelen niillä kolme talvea, niin ovat vähän edullisemmat, kun yleensä maksan 50 euroa kengistä ja ne on yhden kauden jälkeen sen näköiset, että ei kehtaa enää kadulla kulkea.



Mutta jo kassa mietin, että haluanko nyt todella kulkea kolme talvea samoissa kengissä. Sitten päätin, että ehkä ostan keväällä alesta toiset talvikengät ja alkaisin vähitellen pääsemään tilanteeseen, jossa voi vaihdella myös kalliita ulkovarusteita tilanteen mukaan eikä aina vai kuluttaa loppuun takkia ja kenkiä/talvi. Näin kengät myös säilyisivät, kun ne voisi välillä " levätä" .



En ole hyvätuloinen, mutta jos olisi aivan mielettömän ihana, ajaton ja kestävä takki, voisin varmasti maksaa jopa 500 euroa eli monen kuukauden ylimääräiset rahani.

Vierailija
18/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan siksi, että se maksaa itsensä takaisin. 500 euroa ei ole paha hinta hyvästä talvitakista jos takkia aikoo käyttää usemman vuoden.



Ostin pari viikkoa sitten uuden takin talveksi, hinta 450 euroa. Edellisen talvitakin ostin 3-4 vuotta sitten, sekin maksoi muistaakseni n. 400-500 euroa. Ja kumpaakin aion käyttää tulevan talven aikana. Kaapissa on lisäksi muutama muukin talvitakki, vanhin niistä yli 10 vuoden takaa :) Ja edelleen satunnaisessa käytössä.



Eli jos lasken omille takeilleni hinnan käyttövuosissa niin hinta ei todellakaan ole korkea.

Vierailija
19/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e takista on paljon, mutta toisaalta olen itse uusinut takkejani tänä syksynä ja ostanut 5 uutta talvitakkia, jotka ovat maksaneet yhteensä yli 500e. Suunnilleen saman kuin ap:n kaksi takkia yhteensä. Mutta mä tykkään vaihtelusta, joten ostan kohtuuhintaisia vaatteita useampia.

Vierailija
20/20 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta itse ainakin kyllästyn kaikkeen niin nopeasti, etten viitsi mistään vaatteesta maksaa yli 200 euroa. Mieluummin ostan useamman halvemman. kahdessa vuodessa olen jo täysin kyllästynyt, vaikka olisi kuinka laadukas ja klassinen vaate.