Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei halua että jään kotiin lapsen kanssa.

Vierailija
04.09.2006 |

Onkohan muilla samanlaisia ongelmia.... Mies on sitä mieltä että minä lähden töihin kun vauva on 10 kk. Itse haluaisin olla kotona kunnes hän on 2 vuotta - melkoinen mielipide-ero siis. Miehen mielestä tulee ihan liian kalliiksi jäädä yhden lapsen takia tänne kotiin makoilemaan (?) ja rahaa pitäisi saada. Meillä ei ole niin tiukkaa että palkkani olisi välttämätön, hän on vaan jostain syystä ihan älyttömän " pihi" tässä asiassa. Miestä selvästi ahdistaa että hänen pitäisi huolehtia yksin perheen taloudesta...



Olisi varmaan pitänyt jutella näistä ennen kuin lapsi hankittiin mutta eipä tullut mieleenkään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta oli mentävä töihin, kun aina narisi asiasta.

Vierailija
2/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsi saisi olla kotona (sinun toiveesi) ja molemmat aikuiset töissä (miehesi toive).

Voisitte myös pyrkiä jonkinlaiseen kompromissiin muulla tavoin. Esimerkiksi siten, että sinä olisit kotona vähän lyhyemmän ajanjakson ja menisit sitten työhön. Tai miehesi jäisi kotiin ja sinä olisit se perheen elättäjä. Mahdollisuuksiahan löytyy.

Tärkeintä taitaa olla, että keskustelette asian selväksi yhdessä, jottei kumpikaan tunne tulleensa petetyksi ja jyrätyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies taas oli salaa toivonut mun jäävän kotiin, mutta ei ollut sitä uskaltanut multa pyytää. Onneksi tuli puheeksi.

Vierailija
4/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajaa ei ole kyllä mahdollista palkata kotiin, ei riitä rahat :( Samoin mies ei varmasti jää kotiin hoitamaan sillä hänellä on niin paljon paremmat tulot, se olisi ihan älytöntä hänen mielestään (ja niin kyllä minunkin). Kyllä tähän joku kompromissi pitää löytää, yritän kyllä ymmärtää miestäkin.

Vierailija
5/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi vielä syntynyt? Tai onko tuo tilanne vielä lähelläkään? Mieli voi muuttua kun mies näkee kuinka vauva vielä 10kk vanha on.



Oma miehenikin oli sitä mieltä että äitiysloma riitttää, mutta sittemmin sovittiin asia niin että olin kotona 1,5 vuotta. Ja nyt kun odotan toista, on sovittu että sama aika tälläkin kertaa. Ellen sitten onnistu paria kuukautta pidempään neuvottelemaan... ;)



Järkipuhetta ja tutkimuksia vaan kehiin, ehkä miehesikin ymmärtää asian vielä.

Vierailija
6/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kovana, äläkä anna miehesi päättää tuollaisista asioista. En mä ainakaan antaisi. Onneksi meillä on mies se joka vaatimalla vaatii että jään kotiin hoitamaan lapsia. Tosin itsekkin olen kyllä vielä toistaiseksi ihan mielelläni kotiäitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käsitä miksi tätä ei tullut ajateltua aikaisemmin.

Vierailija
8/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin se oli ihan selvää, ainakin minulle ja kait sitten miehellekkin kun ei koskaan asiaan ole puuttunut... Olen siis kotona ollut niin, että juniori on 2v eli ensi kuussa on töihin lähtö edessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Noin sitä sitte joudutaan sinne miehen tossun alle.

Vierailija
10/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tavallisia keskituloisia ollaan.



Mutta oikeesti. Ei vauvan elämää voi suunnitella etukäteen. Katsokaa nyt ensin, millainen otus sieltä ulos putkahtaa. Elääkö se edes kymmenkuiseksi, onko terve. No todennäköisesti on ihan terve, mutta millainen luonne vauvalla on. Yhden kohdalla huomaa heti, että pärjää hyvin hoidossakin ja toisen kohdalla taas on niin, ettei ekojen vuosien aikana sopeudu mihinkään hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk. meillä mieheni tuli toisiin aatoksiin kun kuuli tuon,tosin meillä jo 2 lasta ja hoitomaksut olisi ollu jo 380e kk ja kun kaikki puoliksi meillä maksetaan niin mies olisi siinä vaan hävinny 190e =)

Vierailija
12/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osaa kävellä. Ettei tarvitse istua pihamaalla lätäkössä... Itse lähdin äitiysloman jälkeen töihin ihan omasta halusta, kun lapsi oli sen 9-10kk, mutta silloin mies jäi kotiin siihen saakka, kunnes lapsi oli sen reilu vuoden vanha. Olisiko tämä joku konkreettinen oppi (kävely?) ehkä hyvä raja hoitoon laittamiselle teilläkin?



Toisaalta miksi rahat ei riitä siihen kotihoitajaan, jos sinun mielstäsi riittäisi siihen, että sinä olet ilman palkkatuloa kotihoidontuella? Jos keskituloisia olette, niin oletan, että sun tulot kuitenkin jotain vajaa 3000 e?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ihan noin hyvin sentään tienaa :(

Vierailija
14/14 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee keskustelussa miehesi kanssa selväksi myös, että jos sinä menet töihin niin kaikki lapsenhoitoon ja kotiin liittyvät hommat (kaupassa käynnit, ruoanlaitto, siivous, lapsen kuljetus jne.) on 50% - 50%. Ja jos lapsi sairastuu hänkin jää vuorostaan lasta hoitamaan.



Etteköhän löydä kompromissin asiaan esim. sinne >1 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän