Mikä on paras vakuutusyhtiö?
Huomenna ois tapaaminen pankissa, tekevät OP-Pohjolasta tarjouksen. Nyt vakuutukset Tapiolalla.
Tilit on Op:lla ja ois vissiin kätevä jos kaikki ois samassa...
Missä teillä muilla on vakuutukset ja mikä vakuutusyhtiö korvaa parhaiten? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (125)
Meillä on vakuutukset Folksamissa (ent.Aktia) ja olemme kyllä olleet tyytyväisiä. Heiltä saa myös aina palvelua ruotsiksi ja henkilökunta on todella ystävällistä.
Tällä hetkellä yksi vakuutuksen kohde on 'perintönä' uuden Lähitapiolan piirissä. Taidan vaihtaa pikimmiten pohjolaan.
Vahingon korvaamisen arviointi on ollut todella hidasta, vaikka olen yrittänyt omilla toimillani sitä helpottaa.
Kesäaika on ehkä loma-aikoineen hidastamassa työtä. Kuitenkin toista kuukautta on kulunut ja ukkoja on käynyt jo kolme katsomassa ja kuvaamassa kohdetta. Kaikista ripein oli asentaja, joka tuli omalla ajallaan omista harrastuksistaan heti paikalle välimatkasta huolimatta. Hänen työnsä ei tietenkään kuulu vakuutuksen piiriin.
Miksi toimistot ovat olemassa? Vastaus: siksi, että sieltä annetaan puhelinnumero, johon soittaa, josta ehkä välitetään tieto seuraavalle henkilölle, joka ehkä ottaa yhteyttä silloin, kun on luvattu. Kaikesta nykyviestimistä huolimatta tarkastaja haluaa tulla paikan päälle katsastamaan kahden miehen arvion kohteesta. Hienoa huolellisuutta. Olen kuitenkin joka kerran matkustanut 1000 km paikalle, kun joku näistä ukkeleista on tulossa jonain päivänä tekemään jotakin. Eli kuvan lähettäminen ja vahinkoilmoituksen tekeminen sähköisesti ei riitä.
Vesivahingon sattuessa voi aina toivoa mahdollisimman pieniä vaurioita. Tällä kertaa kävi näin. Olen tullut siihen tulokseen, että en ehkä olekaan enää näin ripeä ja tunnollinen vahingon minimoimisessa. Antaa mennä koko maksun edestä. Ainakin sitten käsittelyajan pituus ja vahingon suuruus olisivat yhteneväiset.
OP + Pohjola on erittäin kilpailukykyinen yhdistelmä. Kaikki pankkiasioinnista saamasi bonukset voit käyttää vakuutusmaksujen maksamiseen. Asuntovelkaisella tässä on kysymys sadoista euroista vuodessa.
Turva on mätä. Ei korvaa mitään. En suosittele. Vesivahingon kautta vaihdan toiseen yli 20 vuoden asiakkuuden jälkeen. Turvan ikävähennykset tekee korvausten saannin mahdottomaksi. Kärsimystä. Hae pankista lainaa, jotta voit maksaa laskut ja sitten maksettuasi haet korvausta Turvalta, joka n. 2-3 viikon päästä kehtaa maksaa rahat. Kenellä meistä on 10 tuhansia jemmassa vahinkoa varten. Ei ainakaan meillä.
Todella pettynyt. Hyvähän se on ottaa asiakkailta maksua ja maksaa osakeomistajille plussaa. Suomessa vakuutustoiminta on rikollista toimintaa.
Älkää ihmeessä ottako vakuutuksia ainakaan Pop vakuutuksesta. Halpa hinta houkutteli mutta kun henkilövahinko kävi niin ensin joutui itse maksamaan kaikki lääkärin maksut, röntgenit ja muut. Puolen vuoden kuluttua vakuutusyhtiö maksoi nämä. Ikinä ei pääse puhelimitse asiakaspalveluun eikä myöskään soittopyynöihin vastata. Ja jos joskus pääseekin jonkun kanssa puheisiin niin tämä ei tiedä ko. asiasta mitään ja ei kun jälleen odottamaan takisin soittoa.
Olen kokenut saman. vaihtoon yhtiö menee kun saan tämän vahingon korvausasian loppuun. Turvan tarkastajan tapa puhua epäasiallinen. Vanhan talon omistajalle aivan pas....vakuutusyhtiö.
Vakuutukset on kilpailutuksessa. Mitä suosiitelette asiakkaalle joka haluaa pienet laskut ja suuret omavastuut. Vakuutan vain täystuhon varalle, en tarvitse korvausta tiputetusta kännykästä. korvauspalveluita en ole 40+ elämäni aikana tarvinnut kuin kerran, sekin vastapuolen liikennevakuutuksesta.
Vakuutettavana on okt, pariturva, pysyvä työkyvyttömyys x2, 2 autoa, peräkärry, metsäpalsta, lapsen tapaturma.
Meillä on yrityksenä kokemusta vanhasta Lähivakuutuksesta sekä IFistä, molemmat toimineet aina ripeästi ja reilusti. Samoin kotivakuutuksesta kokemuksia IFistä ja korvauspalvelu ollut ripeää, asiakkaan toiveet huomioon ottavaa ja reilua. LÄHI-TAPIOLA on uusin tuttavuutemme ja myös tyrmistyttävin: yrityksille emme ainakaan usko heidän korvaavan yhtään mitään, ovat ylimielisiä ja vahingon kärsinyttä syyllistäviä... jos yleensä vastaavat ollenkaan. Lähi-Tapiolan yrityspuolen korvauspalvelu on taatusti maan hitain, oikeasti menee jopa kuukausia tapauksien käsittelyyn!
turvan minäkin hylkäisin välittömästi. Korvauspäätöksissä todella todella hidas ja saamaton
Meillä on nyt ollut perheen vakuutukset Folksamilla, ja olen itse kyllä ollut todella tyytyväinen. Palvelu on todella hyvää, ja eniten arvostan sitä että ongelmatilanteessa saa aina ihmisen langanpäähän ilman että joutuu kuuntelemaan sitä "PAINA YKSI.."
Vakuutus yhtiö IF
Asuin vuokralla ja pois muuttaessani perässä tuli lasku elämisen jäljistä. noin 500 euroa.Ensimmäinen lapseni oli juuri syntynyt ja olimme ostaneet asunnon,joten lasku hirvitti.No onneksi minulla oli kotivakuutus IF:llä ja luottaen heidän iskulauseeseen OLE HUOLETI,ME AUTAMME, ajattelin että onneksi oli vakuutukset kunnossa. Lähetinkin kaikki tarvittavat selvitykset heille. Päätös oli,etteivät he korvaa yhtään mitään,koska lasku oli syntynyt yksittäisistä pienistä asioista asunnossa,eikä yhdestä suuresta.. No syötiin sitten näkkileipää muutama kuukausi.
Lapseni ollessa pieni,toivoin kameraa että saisin ikuistaa hänen ensivaiheitaan ja sainkin sitten lahjaksi mahtavan digikameran.Ikäväkseni siitä halkesi näyttö melko pian.No vakuutus oli kunnossa.Ilmoitin vahingosta ja iloitsin,että saisin nopeasti uuden kameran,ettei tyttäreni ensi hetket jäisi taltioimatta.Koska olin saanut kameran lahjaksi,minulla ei ollut kuittia ja IF kehoitti hakemaan liikkeestä paperin laitteen hinnasta,joka oli 499 euroa.No hain sen ja lähetin rikkinäisen kameran IF.ille. Asian käsittelyssä meni viikkoja.Korvaus tililleni maksettiin noin 180e. Ihmettelin,että mitä ihmettä ja olin heihin yhteydessä.He kertoivat,että tuo oli heidän hankinta hintansa kameralle..Kerroin että mitä se minua auttaa,kun minun hankinta hintani on 499. Soittelujen ja paskan jauhannan jälkeen IF.iltä soitti muka joku päällikkö ja pahoitteli asiaa ja lupasi järjestää minulle kameran,jonka järjestikin,mutta viikkoja olin ollut ilman ja moni tärkeä hetki jäi ikuistamatta tyttäreni alkuajoista.
No jossain vaiheessa IF keksi kampnjan että saisin 50e omavastuuta varten käytettäväksi ja vielä 50e lisää mikäli varaisin heille ajan jossa kartotettaisiin vakuutuksiani. No menin tekemään sen ja sain sitten yhteensä 100e käytettäväksi omavastuuseen vahingon sattuessa.
No vuosia kului.Sitten tyttärelläni särkyi puhelin.Etulasi meni hajalle.No vakuutuksiahan olin maksanut noin 2000e vuodessa,joten luottamus oli vielä jonkinlainen.Olihan IF alkanut mainostaa DONT YOU WORRY BOUT THE THING mainoksillaan ja mahtavalla nopealla korvaamisellaan.
Lasin vaihdon hinnaksi IF arvioi 110 ja omavastuu olisi 130. Eli korvattavaa ei jäisi. No muistelin vuosia sitten luvattua 100 euroa ja ajattelin,että tässä olisi nyt hyötyä silloin tehdystä sopimuksesta. Olin yhteydessä sähköpostitse ja aluksi joku vastasi:
Kiitos viestistäsi!
Valitettavasti en pysty vastaamaan siihen että mitä sinulle ollaan luvattu vuosia sitten omavastuuta koskien.
Vähän myöhemmin tuli vastaus:
Sinulle on annettu 50 euroa omavastuuetu 25.9.07 ja 20.10.07 on tehty oikeusturvakartoitus konttorilla, jossa on lisätty toinen 50 euroa.
Hyvää päivänjatkoa.
No hyvältähän tuo alkoi kuulostamaan.Joku vielä oikein soittikin ja kertoi,että jostain piilosta oli löytynyt vielä 60 euroa.Ajattelin että kiva juttu,niin saadaan tytön puhelin kuntoon ja kiitin itseäni,että oli vuosia sitten käynyt vakuutuskartoituksessa ansaitsemassa omavastuu rahaa ja että nyt voisin käyttää sen.No puhelimeen tulikin sitten tekstiviesti,että vakuutus kansiossa olisi viesti ja ajattelin,että hyvä.Sielä on varmasti ohje siitä miten asian kanssa menetellään ja kohta voin antaa korjatun puhelimen takaisin tyttärelleni. No eipä siinä kun vakuutus sivuille katsomaan.Vastaus oli:
Kiitos viestistäsi.
Sinulle on kertynyt omavastuurahaa vakuutusten keskittämisestä ja vahingottomista vuosista yhteensä 160 euroa. Omavastuurahaa voi käyttää omavastuun pienentämiseen siinä tapauksessa kun vahingonmäärä ylittää vakuutuksen omavastuun.
Tässä tapauksessa puhelimen lasin korjaus maksaa 110 euroa. Koska vahingonmäärä jää alle vakuutuksesi omavastuun 130 euroa, ei omavastuurahaa voi omavastuun pienentämiseksi käyttää. Koska korvaus jää alle omavastuun, ei korvausta lasin korjauksesta voida vakuutuksestasi maksaa.
No eipä siinä. sähkö postiin tuli lisää sähköpostia IF:ltä:
Hei!
Toivoisimme sinun kertovan kuinka tyytyväinen olit meihin.
Vastaaminen vie alle minuutin ja se auttaa meitä palvelemaan sinua ja muita asiakkaitamme mahdollisimman hyvin.
Että tälläistä palvelua ainakin IF:illä
Tapiolasta vannottinn puhelimitse vakuutusta ottaessa, että kaikki korvataan. Ikävä vahinko sattui, eikä korvattu penniäkään! Vakuutus oli 10 e halvempi kuin Pohjolassa, joka korvasi tuttavalleni vastaavan vahingon.
Mulla on kaikki vakuutukset Pohjolassa ja olen tyytyväinen. Autosta oli taannoin särjetty lasi ja varastettu tavaraa, no tein ilmoituksen ja vakuutusmies kävi tarkastamassa auton. Korvasivat kaikki tavarat, lasin ja oven uudelleen maalauksen jonkun mitättömän naarmun takia. :) Pohjola on myös halvin mitä olen vertaillut.
Tapiola on aina korvannut nopeasti ja nurisematta. Viime vuonna multa hajosi läppäri, ja kun lähetin sinne huoltolaskun, rahat tulivat tilille seuraavana päivänä. Kerran meillä hajosi pakastin niin saatiin korvaukset itsekerätyistä mustikoista, lakoista yms. kaupan pakastemarjojen kilohintojen mukaan ilman mitään mukinaa.
Ei ole olemassa parasta vakuutusyhtiötä. Kaikkien niiden tarkoitus on tehdä mahdollisimman suurta voittoa ja se tapahtuu aina asiakkaiden kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:06"]
Ei ole olemassa parasta vakuutusyhtiötä. Kaikkien niiden tarkoitus on tehdä mahdollisimman suurta voittoa ja se tapahtuu aina asiakkaiden kustannuksella.
[/quote]
Olet selvästi perillä osakeyhtiölain 5. pykälästä!
5 §
Toiminnan tarkoitus
Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille
Et varmaan käy ruokakaupassakaan, ettei porvarisiat vaan pääse rikastumaan..?
LähiTapiola. Toimii ja korvaukset saa nopeasti.
Meillä on vakuutukset Pohjantähdessä ja olemme tyytyväisiä. Palvelu on ollut hyvää ja korvausasiat sujuneet hienosti, mikä varmaan johtuu myös siitä, että vahingot ovat olleet pieniä ja tavanomaisia (pieni tapaturma, porokolari ja automurto, jossa tekijä jäi verekseltään kiinni). Kerran kilpailutimme vakuutukset, mutta jäimme edelleen asiakkaiksi, sillä oli halvin kolmesta vaihtoehdosta.
Me ollaan hajautettu vakuutukset. Autovakuutukset ovat IFissä, koti-, eläin- ja tapaturmavakuutukset Fenniassa. Fennia oli kaikkein halvin tuohon henkilö- ja omaisuuskomboon, mutta IF pieksi hinnassa monella sadalla muut yhtiöt autovakuutuksissa. Yhden kerran olen joutunut käyttämään Fennian kotivakuutusta, kun tiskikone hajosi hieman takuuajan umpeuduttua. Maksoivat meille uuden koneen (- omavastuu tietysti). Yhden kerran olen myös käyttänyt eläinvakuutusta, kun jouduin viemään tapaturman vuoksi pyhänä eläinlääkäriin. Molemmissa tapauksissa rahat tulivat tilille hetkessä. Fennian eläinvakuutus on muuten tosi hyvä. Siinä on vain 34€ omavastuu/sairaus/vuosi. On halpaa käyttää eläintä lääkärissä!
Vakuutusyhtiö Folksam on tosi hyvä. Korvaukset on tullut ajallaan ja ihanan ystävällinen palvelu.