Mikä on paras vakuutusyhtiö?
Huomenna ois tapaaminen pankissa, tekevät OP-Pohjolasta tarjouksen. Nyt vakuutukset Tapiolalla.
Tilit on Op:lla ja ois vissiin kätevä jos kaikki ois samassa...
Missä teillä muilla on vakuutukset ja mikä vakuutusyhtiö korvaa parhaiten? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (125)
Kannattaa lukea vakuutusehdoista mitä vakuutus korvaa ja mitä ei ja sitten suhteuttaa se vakuutuksen hintaan. Täällä jonkun mielestä If on paras kun se korvasi juuri hänen vahinkonsa ja Turva taas paskin "eikä korvaa mitään" kun se kirjoittajalle sattunut vahinko ei ehtojen mukaan kuulunut korvauksen piiriin.
Joku tuolla väitti että Pohjola määrää millä lääkäriasemalla saa käydä, tämä ei pidä paikaansa. Ainoastaan yhteistyökumppaneille voidaan myöntää maksusitoumuksia, muussa tapauksessa joutuu maksamaan ensin itse ja sitten jälkikäteen saa korvauksen ehtojen mukaisista kuluista. Tämä käytäntö on lähes kaikissa yhtiöissä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:45"]Mulla ihan päinvastaiset kokemukset if:istä - nettiin saa syöttää summat esim. lääkärikäynneistä, ja edes mitään lappuja ei tarvitse postitella ja korvaus tulee saman tien.
Tärkeä merkitys on myös sillä, mitä itse valitset: Useissa yhtiöissä omavastuun suuruutta ja maksimikorvauksen suuruutta saa itse muokata. Mieti tarkkaan mitä varten vakuutuksen otat ja mistä olet valmis maksamaan! Meille tarjottiin vakuutusta, jossa molemmat summat oli minimissä, mutta muutimme molemmat summat maksimiin: voin itse hyvin maksaa yksittäisen lääkärikäynnin, mutta sitten jos tulee jotain vuosikausien kuntoutusta tai loppuelämän kallista lääkitystä vaativaa sairautta niin en halua, että maksimisumma tulee heti täyteen...
[/quote]Saattaa tuollaisessa isossa sairaudessa löytyä se pieni präntti sivulta 99 joka saa ifin kieltäytymään maksamisesta! En luota yhteenkään vakuutusyhtiöön vaikka on sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Se on vaan bisnestä firmoille, ei sosiaalitukea asiakkaille.
Olen sen verran nuori, että en ole mitään korvauksia vielä joutunut hakemaan, mutta hinnasta voisin sanoa, että Fennia on hyvä. Sain sieltä kaikki vakuutukseni reilusti halvemmalla kuin If:stä ja samoilla ehdoilla. Fenniassa myös tosi ystävällinen palvelu ja kaikki on on ollut selkeää ja helppoa hoitaa heidän kanssaan.
Fenniassa on aivan järkyttävän hidas asiakaspalvelu. Vastasivat sähköpostiini kymmenessä päivässä useamman muistuksen jälkeen. Toiseen viestiini suoramarkkinointikiellon rikkomisesta ei ole tullut ollenkaan vastausta...
ei meillä ole mitään vakuutuksia...
Pohjola täyspaska maalasijunttien pyörittämä laitos.
eivät ota vasruura kun koetat soittaa hädässä auton hajottua vaan sanottiin, että soita virka-aikana eikä siis annettu hätäpalvelunumeroa, niinpä piti itse tehdä päätökset ja sitten ne mulkut ei edes korvaanneet kaikkea, kaikkia vakuutukset pankkitilitlähti viahtoon. Koko Op-pohjolan touhu ihan ala-arvoista- eläkeikäinen välittäjä ois ottanu asuntoni esittelykuvat samantien kun tehtiin sopimusta asunnon myynnistä, siis kämppä oli ihan sekainen niin muija ois ottanu kuvat, mikä ammattitaidoton haaska, toivottavasti on jo eläkkeellä. Liäsksi ei ollut maininnut myyntiesitteessä, että kph remontoitu mikä on aivan oleellinen tieto, siitäkin tätä eläkemuoria pti muistuttaa. Sitten myydessäni itse asuntoani menin op-pankkiin Malmille niin osakkeiden panttikirjoja ei oltu toimitettu kaupantekotilaisuuteen-niinpä pankinjohtaja itse tuli kertomaan kieli ruskeana, että niitä ollaan tuomassa taksilla Hgin keskustasta. Sanoin eukolle, että haluan jutella hänen kanssaan kun kauppakirja on allekirjoitettu. Haukuin eukon ja hän tarjosi hyvitykseksi kahta elokuvalippua. Tein pankin toiminnasta valituksen ja vaadin hinnan alennusta kauppakirjojen laatimisesta.
Jäänyt ihan paskan maku koko maalaistollojen keskittymästä, älkää ottako sieltä mitään palveluita, aivan ammattitaidotonta porukkaa.
otatpa vakuutukset mistä yhtiöstä tahansa, kerää koolle paneeli ja pari asiantuntijaa lukemaan ja tulkitsemaan ensin kaikki 100 sivua sääntöjä. yleensä mitään ei tarvitse korvata, esim kaihileikkauksessa sokeutunut ei saa korvausta, koska sellaista saattaa tapahtua, ei siis mikään äkillinen, ennalta arvaamaton.. että silleen
Rififi
Olen samaa mielta kaikki vakuutukset pois KAUKO-Tapiolsta uusi nimi lähivakuutukselle ei korvaa mitään kokemusta on.
Ehdottomasti Pohjantähti! Hyvä yhtiö, ystävällinen palvelu, korvaavat hyvin!
Keskinäiset yhtiöt: LähiTapiola, Fennia, Turva korvaavat parhaiten.
Tapiolasta on vain kokemuksia, enkä näe syytä kokeilla mitään muuta. Vahinkoja on tapahtunut niin kaverin iPodin hajottamisesta laajan vesivahingon kautta fillarivarkauteen, välillä vatsataudissa Nepalissa kärsien, ja korvaus on maksettu tilille seuraavana pankkipäivänä ilmoituksesta. Maksan vakuutuksesta noin 90 e/vuosi.
Pohjola! Useiden vuosien kokemuksella ja myös kokemuksia muista vakuutusyhtiöistä omaavana suosittelen Pohjolaa. Asiat sujuvat jouhevasti ja korvaukset tulevat vahinkotapauksissa nopeasti tilille. Maksavat myös kohtuukorvaukset eikä jää tunnetta huijatuksi tulemisesta.
Ei ainakaan If. Itsellä ja tuttavilla huonoja kokemuksia. Pyrkivät välttämään korvauksien maksuja ja hidasta toimintaa. Vahinkotapauksissa tulee tunne kuin olisi itse syypää vahinkoihin.
Mulla ihan päinvastaiset kokemukset if:istä - nettiin saa syöttää summat esim. lääkärikäynneistä, ja edes mitään lappuja ei tarvitse postitella ja korvaus tulee saman tien.
Tärkeä merkitys on myös sillä, mitä itse valitset: Useissa yhtiöissä omavastuun suuruutta ja maksimikorvauksen suuruutta saa itse muokata. Mieti tarkkaan mitä varten vakuutuksen otat ja mistä olet valmis maksamaan! Meille tarjottiin vakuutusta, jossa molemmat summat oli minimissä, mutta muutimme molemmat summat maksimiin: voin itse hyvin maksaa yksittäisen lääkärikäynnin, mutta sitten jos tulee jotain vuosikausien kuntoutusta tai loppuelämän kallista lääkitystä vaativaa sairautta niin en halua, että maksimisumma tulee heti täyteen...
En oikein ymmärrä mikä IFillä meni pieleen... Ei mistään vakuutusyhtiöstä saa korvausta, mikäli korvaussumma jää alle omavastuun, oli sitten omavastuuta varten jemmassa rahaa tai ei. Kotivakuutus taas korvaa yllättäviä rikkoontumisia jne. Jos elämisen jäljistä tulee 500€ lasku, oikea osoite asian ratkaisemiseen on vuokranantaja eikä vakuutusyhtiö. Kameran kohdalla ymmärrän harmituksen, jos hinta-arvio on väärä. Uusi laite kuitenkin korvannee tämänkin virheen.
LähiTapiolasta on hyviä kokemuksia.
If on kirosana.
Elikkä kattelin tossa kilpailuttaja.fi- sivustolla auton vakuutuksen hintoja (BMW 525, 2008) ja Folksam tyrkkää sellasta hintaa Superkaskollensa että herää kysymys, onko kyseisen lafkan autovakuutukset ihan täyttä sontaa? On meinaan sen verta epäilyttävää että useammalla satasella päihittää kilpailutetun Lähitapiolan kaskon..
Kokemuksia siis kaivataan ennenkun lähen hinnan perässä vaihtamaan yhtään mihinkään.. Nimim. kokemusta myös POP-vakutuusten palvelusta, ei kiitos moista enää.
Itsekin kaipaisin kokemuksia Aktian tai Folksamin.. (mikä nyt onkaan..) autovakuutuksesta. Kun nuo hinnat näyttää olevan reilusti edullisempia kuin muiden yhtiöiden..Tällä hetkellä vakuutukset Fenniassa, tosin samapa se missä vakuutukset on kun on 0 prosentin bonukset vielä kun olen sen verran nuori.
Jännä miten moni suosittelee OP-Pohjolaa, meille se olisi ollut huomattavasti kalliimpi vaikka on tilit Osuuspankissa. Meillä LähiTapiola, on edullisemmasta päästä. Korvaukset saatiin Lähivakuutuksen aikaan ok hyvin mutta ei ole muutamaan vuoteen käynyt vahinkoja joten vanha kokemus. Tiedä sitten toimiiko nyt Tapiolan kanssa yhtä mallikkaasti.