Mikä on paras vakuutusyhtiö?
Huomenna ois tapaaminen pankissa, tekevät OP-Pohjolasta tarjouksen. Nyt vakuutukset Tapiolalla.
Tilit on Op:lla ja ois vissiin kätevä jos kaikki ois samassa...
Missä teillä muilla on vakuutukset ja mikä vakuutusyhtiö korvaa parhaiten? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Pohjantähti! Hyvä yhtiö, ystävällinen palvelu, korvaavat hyvin!
Korvaa hyvin kyllä jotkut pikkujuttut 0-1000€ asti mutta kun kyse on jostain isommasta niin vaikeaksi menee kun esim omakotitalo rak 1995 ,150neliöä palaa irtaimistoineen täysin.
Varmasti etsitään kaikki mahdolliset ja mahdottomat poistot,vähennykset ja virheet vaikka sellaisia ei edes olisi tai että vahinko olisi johtunut asiakkaan huolimattomuudesta, Jotta korvaus olisi mahdollisimman pieni.
Tarkoitus on että rahaa tulee sisään, mutta ei lähde ulos. ( bisnes is bisnestä)
Siinä se pieneys ja riskikantokyky todellisuudessa mitataan.
Hannu Karpo aikoinaan teki ohjelmia tapauksista
Folksam vakuutusyhtiö ei korvaa! Vaikka olisit syytön osapuoli kolarissa. Lunastavat autosi pilkkahinnalla ja vaativat kesäautoon mukaan talvirenkaat. Jos kolaroit syyttömänä Folksamin asiakkaan kanssa - Ole tarkkana ja varo huijari Folksamia.
T. Timo K
Ehdottomasti Turva pois listalta!
Op pohjola on kyllä huono vaihtoehto vakuutusyhtiöksi. Ne löyävät aina jonkun syyn miksi korvaukset laskevat tai eivät maksa ollenkaan. Papereissa ei lue kaikkia ehtoja mitä niiltä löytyy ja ne tulee tietoon vasta korvausta tarvittaessa. Meillä tapahtunut vesivahinko eikä pohjola maksa penniäkään. Että kokemusta on...
Fenniallakin taso laskenut ainakin omalta kohdaltani. Autoani kolhittiin parkkipaikalla ja tein ilmoituksen yhtiölle ( autossa erikseen pysäköintivakuutus). Kaikki meni siihen asti hyvin kun vahinkotarkastaja soitti ja ilmoitti että parkkipaikka kolhu käsitellään kahtena erillisenä tapauksena kun kyseessä kaksi kolhua ( kylki ja perä) eli tupla omavastuut!, Puhelun jälkeen kulunut aikaa kohta kuukausi ja lopullista päätöstä ei vieläkään ole tullut, saati sitten mitään korvauksia ( Lupaavat vain palata asiaan pikimmiten kun perään olen kysellyt). Taitaa jäädä kyllä seuraavalla kilpailutuskierroksella Fennia suosiolla pois omilta listoiltani.
Vierailija kirjoitti:
Lähitapiolassa aina yhtä ystävällinen ja mukava palvelu. Hyvin on kaikki toiminut aina ja nuoret iloiset asiakspalvelijat tuovat iloa päivään, jaksavat jutella vanhempien ihmisten kanssa hiukan pidempäänkin jos ei ole jonoa. :)
Kiitos tämä olikin mukava kuulla lähitapiolaisena :)
Turvasta ei saa todellakaan turvaa. Tulipalon jälkeen jankuttivat 5-6 viikkoa että sijaisasunto etsittävä itse, emme ole asunnonvälitysfirma. Ilmeisesti olisi pitänyt lumihangessa nukkua? Evakko kesti lopulta 9 kk. Paperia paperin perään ennen kuin mitään tapahtuu, osa noista papereista sellaisia joiden saamiseen menee kuukausia. Kumma kun lopulta alkoi löytyä asuntoa niin että pystyi valitsemaan, sekin oli todennäköisesti meidän taloyhtiön isännöitsijöiden ansiota, jotka olivat tapauksen jälkeen tuki ja turva. Korvaavat toisen asunnon kuluista 90%, loput maksan minä muiden elämisen kulujen päälle vaikken aiheuttanut tulipaloa (oli ihan muiden syy ja vielä huolimattomuuttaan). Vakuutusvirkailijan sähköpostina Gmail, kertoo ehkä kaiken. Pompottelua paikasta toiseen. Jos soitat asiakaspalveluun, et saa mitään vastauksia vaan käsketään ottaa yhteyttä omaan vakuutusvirkailijaan, joka on täysi lapanen.
Kävin eilen if-vakuutuksessa ,ja sali oli tyhjä kaksi virkailijaa joten pääsin pian vastaanotolle .Kerroin kuulumisen että käteen oli sattunut kaadutessa ja niin ed .Eli tein tapaturmailmoitusta omasta mielestäni ,kun olin päässyt kertomukseni loppuun minulle esitettiin koppia mihin pitäisi mennä soittamaan samat asiat,jotka olin jo kertonut ,mutta virkailijan mukaan yläkerrassa on joku jolle pitää soittaa ,tuli vähän omituinen olo .Nyt olen yön yli miettinyt että menen kohta samaiseen konttoriin ja sanon välittömästi tapaturmavakuutuksen irti !Vastaan otto oli kuin jossain Itä-Saksassa Stasin toiminnan kaltaista hämärää meininkiä,ja tuntematon oli kuin joku kuulustelija toisessa päässä ja selitteli jotain sairaskertomuksien toimittamista ja ties vaikka mitä että saisi lääkärissä käynnin jälkeen rahansa pois .En aijo enää rahottaa ,heidän toimintaansa se on tällä päivä-määrällä poikki ja katson myös muiden vakuutuksien siirtämistä muualle .En suosittele kyseistä yhtiötä kenellekkään ,olisi pitänyt jo viime kesänä ymmärtää lähteä ,kun koko yhtiö oli kiinni kuukauden .Lääkärissä käynti pitää ensin maksaa itse ja sitten kerjätä heiltä takaisin ,rahoja ,kyllä pitäisi noin isolla ja mainostavalla yhtiöllä olla sopimukset lääkärikeskuksien kanssa laskutus politiikasta ettei tarvisi kierosti mutkitella .Nyt on sellainen olo että noinkin Skeptisesti ihmisiin suhtautuva firma ,varmaan jos talo palaa niin maksattaa sen ensin asiakkaalla ennekuin voi heiltä hakea korvausta .Yhteenvetona ja loppu kaneettina sanon että Huijjauksen maku on ilmassa .
lukekaas totuutta lähitapiolasta tästä
https://www.vauva.fi/keskustelu/2574244/lahitapiola_kokemukset
Lähi Tapiolan uhreja on jo tuhansia fiksu välttää tuollaista kioskia
Vierailija kirjoitti:
Huomenna ois tapaaminen pankissa, tekevät OP-Pohjolasta tarjouksen. Nyt vakuutukset Tapiolalla.
Tilit on Op:lla ja ois vissiin kätevä jos kaikki ois samassa...
Missä teillä muilla on vakuutukset ja mikä vakuutusyhtiö korvaa parhaiten? Kertokaa kokemuksia!
Pohjola ei korvannut suurta talovahinkoa tutulla. Kierrän kaukaa. Muut oli sitä mieltä että ilman muuta korvaa. Juu pikku korvaukset. Ikänsä moni maksaa vakuutuksia, joka on pelkkä maksulappu.
Hei,
jos haluatte kilpailuttaa vakuutusyhtiötä, olkaa minuun yhteydessä.
Minun kautta onnistuu yhtiön kilpailutus ja vertaaminen helposti ja sujuvasti.
Voin luvata, että yhteydenotto on hyödyllinen!
Olkaa yhteydessä minuun, niin katsotaan kuntoon nämä, alla sähköpostiosoitteeni.
Terveisin,
Niko Lappalainen
Kokemuksia 2018 vakuutusyhtiöistä (olen vaihtamassa ehkä) eli hinta <=> kattavuus <=> mahdolliset korvaukset & asiakaspalvelu - kommenttejanne kaipaan.
Seuraavista asioista lähinnä: Yksin asuvalle keski-ikäiselle, asunto kerrostalossa alle 50 m2, pk-seutu, peruskoti - ei suuria arvokkaita tauluja tmv siis. Kotimaan matkoja jonkun verran vuodessa, ulkomaan perusmatkavakuutus tulee ammattiliiton kautta suoraan.
Tapaturmavakuutus mukaan myös. Muuta huomioitavaa?
Autovakuutus myöhemmin kun ostan auton viimeistään 2019. Onko hyötyä nyt miettiä jo valmiiksi sellainen vakuutusyhtiö, jossa tuo koko kombo toimisi?
Keskittämisalennukset - onko todellista hyötyä?
Aiempaa vakuutusyhtiötä en tässä mainitse, mutta harkitsen esim. seuraavia: If (ammattiliiton alennuskin tulee), Turva (ammattiliiton alennuskin tulee), LähiTapiola.
Kiitos kommenteista ja vinkeistä!
( En siis kaipaa kenenkään vakuutusihmisen omaa yhteystietoa tänne tai mainosta, kiitos.)
Mielestäni helpoin tapa kilpailuttaa vakuutukset oli mennä osoitteeseen www.vakuuttava.fi ja aloittaa kilpailutus. Emme olleet tarkistaneet hintoja vuosi kausiin ja palvelu tuntui helpoimmalta tavalta. On ilmeisesti aika uusi toimija, mutta toimi meidän kohdalla erittäin hyvin.
Meillä yhtiö vaihtui kilpailutuksen jälkeen Pohjantähdestä OP Vakuutukseen, hinta tippui n. 800 € vuodessa ja samalla tuli käytyä useamman yhtiön tarjonta läpi.
Op:lla kestää korvauksien maksaminen luvattoman kauan ja asiaa selitellään joka kerta ruuhkautumisella! Ja tämä siis AINA kun olen jotain hakenut, aina ruuhkaa ja korvauksia saan odotella keskimäärin 3 viikkoa. Nyt alkaa tympiä sen verran että taidan vaihtaa vakuutukseni muualle. Kokemuksia missä ei olisi vastaavia ongelmia kuin OP:ssa?
Itse voin ainakin suositella POP vakuutusta. Edullinen ja toimiva.
Lisäks koodilla SIHVAA heti -25 € alennusta POP vakuutuksesta :)
Meillä on POP-vakuutuksesta koti- ja autovakuutukset.
Kilpailutettiin ja kotivakuutus oli yli 100€ halvempi ja autovakuutuskin tippui n. 40€.
Kotivakuutus on koeponnistettu kun reppu varastettiin ravintolassa. Korvaus tuli muutamassa viikossa.
Muutenkaan ei moittimista.
Tällä meidän koodilla saa -25€ alennusta uuteen POP-vakuutukseen. Käyttäkää, olkaa hyvät! :)
www.popvakuutus.fi/ref/OEHORS
Koodi: OEHORS
Ps. tuolla POP-vakuutuksen nettisivuilla on laskuri, jolla voi laskea omat akuutukset.
Älkää ikkään sortuko LähiTapiolaan. Todella huonoa kohtelua ainaskin kotivakuutuksen suhteen. Olen ajamassa kansanliikettä, jossa firma ajetaan konkurssiin.
Tryg on varmasti surkein vakuutusyhtiö. Jos esim matkalaukku varastetaan ei korvaa mitään jos sinulla ei ole kuitteja. Aika harva on säästänyt kuitit esim vaatteista partakoneesta lääkkeistä jne...
Itse olen ollut iffiin enemmän kuin tyytyväinen korvausasioissa. Koskaan ei mitään ongelmaa, usein yhdellä puhelinsoitolla on rahat tilillä. Ei tarvi mitään turhia anomuksia tehdä. Kokemusta niin lapsen sairaskulu- kuin koti- ja autovakuuksista. Hinnasta en osaa sanoa, meillä on erilaisia keskittämisalennuksia
ja liiton kautta tulevia alennuksia.
Tapiolaan olen ollut aiemmin tyytyväinen, mutta viime aikoina on ollut tason laskua ja kusetuksen makua. 17-vuotias poikani esimerkiksi loukkaantui heinäkuussa eräänä lauantaina pelaillessaan kavereidensa kanssa yhden koulun pihalla. Hakemus lääkärilaskuineen ja -todistuksineen jätettiin asianmukaisesti, ja hakemuksessa tehtiin tarkka selko tapahtuneesta, että turma oli tapahtunut vapaa-ajalla (pojalla vapaa-ajan tapaturmavakuutus).
Kuinka ollakaan, pian saapui kielteinen päätös. Päätöksen perusteena oli, että koska tapaturma on sattunut "koulussa", korvausta tulee hakea oppilaitoksen vakuutuksesta. Ja kaiken huipuksi vielä että Tapiola on toimittanut asiakirjat eteenpäin kyseiselle oppilaitokselle (jossa poikani ei edes ole oppilaana).
Tuossa meni nyt kaikki pieleen: 17-vuotias on ensinnäkin oppivelvollisuutensa suorittanut, ja tapaturma sattui peruskoulurakennuksen pihalla. Tapahtumapäivä oli eräs heinäkuinen lauantai iltapäivällä, ja se oli hakemuksessa kerrottu. Näillä spekseillä Tapiolan mielestä 1) poika on oppilaana kyseisessä koulussa jonka pihalla oli, ja 2) kyseessä oli koulupäivä, kun kerran pelattiin koulun piha-alueella heinäkuussa.
Eivät ilmeisesti lue korvaushakemuksia lainkaan, vaan pistävät sokkona vain kielteisen päätöksen standardiperusteluineen.
Valitin ja toki sain lopulta korvaukset, mutta kaikkien aikaa meni monin verroin hukkaan, kun oikean päätöksen olisi annettujen tietojen perusteella voinut tehdä heti ensimmäiseltäkin istumalta.