Mikä on paras vakuutusyhtiö?
Huomenna ois tapaaminen pankissa, tekevät OP-Pohjolasta tarjouksen. Nyt vakuutukset Tapiolalla.
Tilit on Op:lla ja ois vissiin kätevä jos kaikki ois samassa...
Missä teillä muilla on vakuutukset ja mikä vakuutusyhtiö korvaa parhaiten? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (125)
Lähitapiolaan itsekin tyytyväinen, korvaukset tulleet pikimmiten kaikesta. Pohjolasta taas ei niin hyviä kokemuksia. Anoppi asui vuokralla omakotitalossa, sattui vesivahinko ja teki vahinkoilmoituksen, päätöksessä luki ettei kyseinen kohde kelpaa edes vakuutuskohteeksi. Ja ihan konttorissa kävi vielä vakuutuksensa hankkimassa. Katteettomia vakuutuksia myyvät siis. Vanha ketju mutta halusinpa jakaa että muutkin tietäisivät pohjolan toiminnasta. :)
IF on selvästi paras kun saat korvauksen vaikkei se sinulle kuulu jos sen ilmoitat iltalehteen
Varmasti kaikilla on hyviä ja huonoja kokemuksia kustakin yhtiöstä, joten voin vain puhua omasta puolestani. Itselläni on Pohjolan Mittaturva ja olen ollut erittäin tyytyväinen kolmen korvausasian suhteen (n. 5 vuoden sisällä). Halpa se ei kuitenkaan ole, se on totta.
Ifistä olen kuullut paljon huonoa, jopa heidän omalta myyjältään. Jouduin myös ulkomailla tilanteeseen, jossa minä ja kaverini jouduimme hakemaan molemmat korvauksia. Sain korvaukset Pohjolalta nopeasti, mutta kaverini (jolla Ifin vakuutus) hakemuksen käsittelyä pitkitettiin yli vuosi (!) minkä jälkeen ilmoitettiin, että asia on vanhentunut. Vasta viimeisen raivokkaan yhteydenoton jälkeen korvaus myönnettiin ja rahat maksettiin tilille parissa päivässä.
Maatalousyrittäjien eläkelaitos on tosi hyvä.
En tiedä parasta mutta If on paskin kaikista. Halpaa on joo, mutta jos jotain sattuu niin mitään eivät korvaa. Jopa silloin kun olet täysin syytön tapahtumaan VAIN if voi päätyä ratkaisuun että "korvatkaa kaikki itse omat vahinkonne." Lähtee vakuutukset takaisin Pohjolaan. Ainiin, ja Ifillä on hyvä tämä että jos joku laite on viallinen ja aiheuttaa vahingon niin mitään ei korvata, koska laite ei ollut rikki. Pohjolassa tällaisesta saa kuitenkin pienen korvauksen vahingon korjaamiseen, ei tosin uuteen laitteeseen.
Olen perheeni kanssa (aviomies + lapsi) ollut LähiTapiolan asiakkaita, mutta vaihdamme nyt asuntolainan hakemisen yhteydessä kaikki vakuutuksemme OP Pohjolaan, josta saimme hieman edullisemman tarjouksen (kotivakuutus, lapsivakuutus, sairaskuluvakuutukset, autovakuutus), kun keskitämme pankki- ja vakuutusasiamme samaan yhtiöön.
LähiTapiolasta saimme aina korvaukset kahden arkipäivän sisällä. Asiakaspalvelu ei ollut parhaasta päästä, mutta asiamme tuli aina hoidetuksi. Sehän se pääasia on!
Toivottavasti OP Pohjola pistää paremmaksi :) Hinta ratkaisi meidän tilanteessamme.
LähiTapiola.
Korvaavat hyvin, ainakin pienissä asioissa. Puhelimista - kodinkoneisiin
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:41"]Keskinäiset yhtiöt: LähiTapiola, Fennia, Turva korvaavat parhaiten.
[/quote]
Turvan jättäisin tosta hyvistä pois ja kirkkaasti.
Meillä kokemusta monesta yhtiöstä. Riippuu vähän vakuutuksestakin, että mikä on paras. If on tosi hyvä ollut omaisuusvahingoissa, Tapiola taas on kätevämpi sairauskuluvakuutuksissa, mutta Ifikin toimii. Pohjolalla on tosi paljon rajoituksia sairauskuluvakuutuksessa, mm. määräävät, että missä lääkäriasemalla saa käydä jne. Pohjola siis siinä mielessä huonoin, mutta toisaalta myöntää sairauskuluvakuutukset 100 v asti mitä muut firmat ei tee.
Selvää on se, että vakuutukset ovat tehty niin hankaliksi, että niiden vertaaminen yhtiöiden välillä on mahdotonta.
Kaikki ne on huijareita ja paskanpuhujia. En ottais vakuutuksia mistään jos ei olis pakko.
Pohjolaan olen ollut tyytyväinen, hinnat kohdallaan.
Tuttava joutui syyttömänä pahaan kolariin. Elinikäinen pysyvä vamma ja Pohjolan kanssa saanut vaan tapella. Itsellä vakuutukset Fenniassa, ainakin omaisuus- ja autovahingot korvattu sieltä hyvin. Siskolla oli kotivakuutus Tryggissä, ei saanut vesivahingosta korvauksia. Itse vaihdoin välillä vakuutukset Pohjolaan, kun oli olevinaan halvempi. Vuoden päästä tuli uudet laskut, oli hinta noussut lähes puolella edellisvuodesta, vaihdoin takasin Fenniaan.
täydellinen pohjanoteeraus on Folksam, en suosittele.
Tapiolaa on nyt syytä karttaa erityisesti. Täytyy muistaa, että se on osa S-ryhmää, joten hinnat ylös ja asiakkaan kyykytys käyntiin. Vaihdoin itse POP-pankin vakuutuksiin ja säästin kolme sataa euroa. Tyhmää kansaa kusetetaan niillä boonuksilla, jotka on leivottu hintoihin.
LähiTapiola ei ole osa S-ryhmää, mutta tekee yhteistyötä S-ryhmän kanssa!
Folksam ihan hyvä. Autoon oli tullut naarmuja yön aikana ja tein seuraavana päivänä ilmotuksen ilkivallasta. Meni muutama päivä ja vakuutustarkastaja kävi kattoo vahingot, seuraavan viikon keskiviikkona laittovat maksuun kertakorvauksen. Menihän tuohon melkein 2viikkoa ennenkun sai korvauksen, mutta kaikki sujui ilman ongelmia. Lähitapiolasta kyllä hyvät kokemukset ja Ifista taas erittäin huonot.
Pohjola on tarjonnut työtapaturman sattuessa kiitettävää palvelua, pääsin täältä korvesta Helsinkiin leikattavaksi heidän omaan sairaalaansa, jossa palvelu ja hoito oli huippua. IF kotivakuutus ollut ihan ok, korvannut myös pienempiä vahinkoja ilman isompaa vääntöä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:48"]Pohjola on tarjonnut työtapaturman sattuessa kiitettävää palvelua, pääsin täältä korvesta Helsinkiin leikattavaksi heidän omaan sairaalaansa, jossa palvelu ja hoito oli huippua. IF kotivakuutus ollut ihan ok, korvannut myös pienempiä vahinkoja ilman isompaa vääntöä.
[/quote]
Minulle korvasivat vain magneettikuvauksen ja yhden lääkärikäynnin yksityisellä joka sanoi minun kuvittelevan kaiken. Terveyskeskuslääkäri löysi vakavan rustovaurion polvesta ja ainoa vaihtoehto leikkaus. Olen edelleen yli kolmen vuoden jälkeen mitään korvauksia. Kyllähän se vituttaa kun olen reilu 20 ja polvi on täysin paskana.