Onko kokemusta oppisopimuksista???
Haluisin oppisopimuksella johonki vaate/kenkä/laukku kauppaan... Onko kellään kokemusta? Miten vaikeeta niihin on päästä??? Miten toimia? Tietääkö ketään, ottaako esim. aleksi 13 oppisopimuksella töihin???
kiitti jos viitsit vastata!:)
Kommentit (12)
Mutta ymmärtäisin edellä olevista viesteistä, että ammattitutkinnolla tarkoitetaan jotain korkeampaa tutkintoa, johon vaaditaan myös aiempaa työkokemusta. Mutta jos haluat aivan tavalliseksi myyjäksi vain, niin ei ole mitään estettä sulla. Menet ensin sinne työkkärin oppisopimustoimistoon ja selvität siellä. Täällä ihmiset puhuu monesta asiasta yhtä aikaa, eivätkä vaivaudu selvittämään asioita sinulle perinjuurin, joten väärinkäsityksiä tulee helposti.
Siellä oppisopimustoimistossa ne saavat palkkaa siitä, että neuvovat sinua, joten ovat hieman perustellisempia. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Kyllä se siitä!
Siis millaiseen hommaan olisit menossa? Merkonomiksi vai? Ensin yhteys oppisopimustoimistoon ja sitten lisätietojen kanssa hakemaan sitä paikkaa... Suosittelisin...
mutta maksevat vain harjoittelijan palkkaa yleensä, ravintola-alalla saa ihan normaalin palkan..... harkkarin palkka on yleensä n. 60% alan normi palkasta........
Ehkä myynnin ammattitutkonto...
Tiiättekö ketään kuka ois ollu???
Eikö voi??? No miten voi olla kokemusta kun ne ei ota töihin ku ei ole kokemusta????
ap
tai sitten aloitat kassalta ja siitä hissukseen ylenet ja teet sen ammattitutkinnon.
kysyin ensin työkkäristä ja sitten vaatekaupasta, palkkaa sain taulukon mukaisesti, aloitin opiskelut v. 1997 ja valmistuin 2000, koulua oli kahtena päivänä viikossa ja loput töissä, lomat ja vapaat kertyvät normaalisti, koulupäivät laskettiin työ päiviksi. Töissä olen edelleen samassa paikassa.
Voihan lähihoitiajaksikin opiskella oppisopimuksella, vaikka ei oo kokemusta.... ONKO se oikeesti noin? :(
ap
pääset oppisopimuksella ilman työkokemusta. Mutta jos haluat suorittaa sen ammattitutkinnon, on se työkokemus must!
Vitsi kiinnostas mihin vaatekauppaan pääsit???? Sulla on mennyt sitten ihan hyvin!!! Onnx Olkoon!!
ap
vois selventää mulle, että miksi työkokemus pitää olla must???