Ärsyttää tämä asuntolaina juttu
Saatais pankilta lainaa ESIMERKKI 150 000 euroa. Löydettiin aivan ihana unelmien kämppä, mikä maksais just sen 150 000! Mutta meidän on periaatteessa "pakko" ottaa ylimäärästä, että saadaan "remonttia" tehtyä, eli uusia huonekaluja yms sisustusta, sekä oikeastikin remonttia.
Pankista on alustavasti sanottu, että ei saatais meidän tuloilla enempää kuin tuo. Ärsyttää! Ois just siinä rajalla :D
Saadaankohan sitten siihen päälle lisäksi remppalainaa esim. 10 000? Ja mitenhän paljon siitä pitää maksaa kuukausierää? Onko kokemuksia?
Vai pitäsköhän suoraan tyytyä ostamaan talo 140 000 jotta sais sen 10 000 ylimäärästä, sillon se ei nouse yli 150 000...
Kommentit (4)
Mutta antaako pankki silti lainaa yli asunnon arvon? Voi olla, ettei onnistu.
Jos talossa voi asua, minä en tekisi heti remonttia saati uusisi sisustusta velkarahalla vaan remontoisin ja sisustaisin sitä mukaa kun on varaa.
Ja jos ei ole varaa ilman velkaa sisustaa, silloin minusta ei ole varaa sisustaa ollenkaan.
Hei, heti mulle kaikki nyt! Kämppä 100% rahoituksella ja siihen lainaremontti ja lainamööpelit päälle? Eikö asunto ole asumiskunnossa ja remontti on tehtävä heti? Huonekaluja voi ostaa lisää pikkuhiljaa rahatilanteen sen salliessa.
Oletteko kuulleet säätämisestä?
Ja sitten ihmetellään kun maailmantalous on kaulaa myöten kusessa.
*Syvä huokaus*
Jos talosta ei saa tingittyä, kalustaisin pikkuhiljaa.
Aina siitä vähän saa pois.