Missä asioissa saat apua suvulta?
Kommentit (6)
Tärkeintä tässä vaiheessa on taloudellinen tuki suvun säätiöltä.
kuuntelua murheisiini ja myötätuntoa sekä lohdutusta, hyvää seuraa yksinäisyyttä vastaan, kiihkeitä väittelytuokioita toisen loukkaantumatta esim. politiikasta, pukeutumisneuvoja, matkustukseen liittyviä vinkkejä, jonkin oudomman asian hoitamiseen apua esim. perukirjan kirjoittamiseen, kannustusta uralle, ääniä kunnallisvaaleissa, jne
Mutta en esim. lapsenhoitoapua tai kukaan ei tule mulle siivoamaan tai tiskaamaan eikä laittamaan pihaa, ei asunnon remonttitalkoisiin eikä työntämään autoa käyntiin. En edes kehtaisi tällaisiin pyytää, koska mulla olisi varaakin palkata joku muu näitä tekemään. Enkä varsinkaan pystyisi pyytämään mansikoita perkaamaan. Meillä tuo apu on jotenkin "intellektuallisempaa".
Äitini on hoitanut sairaita lapsia ehkä noin 7 (työ)päivää viime vuonna. Vauva-aikana ei lastenhoitoapua lainkaan.
Kylään tullessa vanhempani tuovat tuliaisina ruokaa ja antavat joskus rahaa 20 tai 40€. Lisäksi äitini ostelee lapsille aina välillä perusvaatteita jos alerekeistä osuu sopivaa vastaan. Ikävä kyllä muistaa todella usein koon väärin (ja aina pienemmäksi), mutta ajatus ja yritys tärkein :) Asuvat kaukana, toinen eläkkeellä ja toinen töissä. Käyvät kylässä kerran kahdessa kuukaudessa, saman verran me heillä.
Äitini on hoitanut sairaita lapsia ehkä noin 7 (työ)päivää viime vuonna. Vauva-aikana ei lastenhoitoapua lainkaan.
Kylään tullessa vanhempani tuovat tuliaisina ruokaa ja antavat joskus rahaa 20 tai 40€. Lisäksi äitini ostelee lapsille aina välillä perusvaatteita jos alerekeistä osuu sopivaa vastaan. Ikävä kyllä muistaa todella usein koon väärin (ja aina pienemmäksi), mutta ajatus ja yritys tärkein :) Asuvat kaukana, toinen eläkkeellä ja toinen töissä. Käyvät kylässä kerran kahdessa kuukaudessa, saman verran me heillä.
Ai niin, se johon geneettisesti kuulut ja joka vaatii sinulta menestystä. Jos sitä ei tule niin sitten olet nobody, EVVK!
Jos et siis muuhun pysty niin mene edes naimisiin Jonkun Nimekkään kanssa niin sitten sukusi huomaa sinut.
Mutta jos et noita pölöjä kaipaa niinelä elämääsi. Heiltä et saa mitään mutta ei kannata heillekään mitään antaa.
Karmeinta mitä tiedän on suku.
äitini hoitaa lapsiani muutaman tunnin.