Lue keskustelun säännöt.
Onko rikos, jos psykoterapeutilla ja potilaalla on suhde?
27.08.2012 |
Siis sen jälkeen, kun hoitosuhde on päättynyt? Onko ns. poliisiasia?
Kommentit (3)
Minä olen naimisissa ollut jo 10 vuotta entisen terapeuttini kanssa ;-)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olettaen, että molemmat osapuolet ovat suhteessa vapaaehtoisesti eli omasta halustaan ja hoitosuhde on päättynyt eli ollaan suhteessa niin sanotusti yksityishenkilöinä: miksi ihmeessä se olisi rikos? Kaikki suhteet on nykyään vissiin rikollisia, jos kumppanit ovat tavanneet toisensa jotain muuta kautta kuin perjantai-iltana baarissa...
jollei potilas nosta syytettä ja syytä potilas-hoitajasuhteen väärinkäytöksestä.
Mielikuvan tasolla toi kuulostaa todella etovalta tilanteelta, mutta ei se kuitenkaan rikos ole lähtökohtaisesti.