Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laitoit vastasyntyneen/vauvan nukkumaan yönsä?

Vierailija
16.02.2012 |

Samaan sänkyyn kanssasi, samaan huoneeseen, omaan huoneeseen? Katsoin tuota 16 and pregnantia ja tuli mieleen, miten monet noista laittavat vauvan toiseen huoneeseen yksin nukkumaan. Itse otan varmaan samaan sänkyyn, sitten kun syntyy. Sitten vaan menee mies sohvalle, koska kaikki kolme ei mahduta...

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ostanut vauvalle pinnasänkyä, on alusta asti nukkunut meidän sängyssä. Nukutaan yhdessä koko onnellinen porukka

Vierailija
2/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ostanut vauvalle pinnasänkyä, on alusta asti nukkunut meidän sängyssä. Nukutaan yhdessä koko onnellinen porukka :) Mies haluaa myös pitää vauvan lähellä, sen mielestä olis kummallista jos me ei nukuttais meidän vauvan kanssa.

Vauva herää yöllä kerran-pari syömään (on nyt 2kk) ja jatkaa tyytyväisenä uniaan. Minä herään yöllä sen verran että vähän raotan paitaa ja nukahdan takaisin, on aamuisin ihanan levännyt olo kun ei oo tarvinnut nousta yöllä peiton alta mihinkään eikä edes kunnolla herätä. :D Toki niitä tiheän imun kausia tulee kun vauva heräilee useammin ja syö ihan jatkuvasti, mut ne menee nopeasti ohi.

Musta on ihanaa kun voin antaa vauvani olla lähellä yölläkin, koen että lapsen kuuluu olla äitinsä lähellä, onhan se just viettänyt 9 kuukautta kohdussa, ei se varmaan ihan heti oo valmis itsenäiseen elämään tai oleen erossa äidistään. :D Tää on ihan parasta, mä saan nukkua ja vauva saa olla lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsemme ovat nukkuneet vieressä ihan laitokselta lähtien. Sitä sairaalan vauvojen sänkyä en käyttänyt kertaakaan. Pinnasänkyä emme ole omistaneet koskaan.



Isää ei ole ajettu mihinkään vaan nukumme kaikki samassa sängyssä. Sänky on tarpeeksi suuri.



Lapset muuttavat omaan sänkyyn sitten, kun itse ovat siihen valmiita. Esikoinen halusi omaan huoneeseen ollessaan ekalla. Keskimmäinen oli tuolloin neljä ja halusi mennä nukkumaan isomman sisaruksen kanssa eli he nukkuvat nyt kahdestaan lastenhuoneessa vierekkäin leveässä sängyssä. Saavat omat sängyt heti halutessaan.



Kuopus nukkuu vielä meidän kanssa. On 1v.



Kaikki on nukuttu aina hyvin. Laitokselta asti lapsemme ovat heränneet kerran tai kahdesti yössä rinnalle niin kauan kun on imetetty ja sen jälkeen ovat nukkuneet täydet yöt.



Tämä järjestely on sopinut meidän perheelle loistavasti.

Vierailija
4/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten hiipi pikkuhiljaa perhepetiin ja hyvä näin. 2,5 vuotiaana siirtyi sujuvasti isoveljen kanssa samaan huoneeseen omaan sänkyyn.

Esikoinen samalla lailla, mutta siirtyi omaan huoneeseen omaan sänkyyn vähän myöhemmin, kolme vuotiaana. Tosin nukkui vaihdellen perhepedissä ja pinniksessä meidän vieressä. ( pystyi itse kulkemaan pinniksestä pois, laidan sai silleen auki ja pinnis oli tilava, siksi oli niin pitkään pinniksessä kai ). Isompi sänky hänellekkin ostettiin omaan huoneeseen jo aiemmin, mutta ei ollut silloin vielä valmis siirtymään.

Vierailija
5/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.


Tuntuu, että molempiin vaaditaan tiettyä kylmyyttä tai kovuutta, siis että nukuttaa vastasyntyneen kaukana itsestään ja vie alle 1v pois yöksi. En sano että se on väärin, mutta en itse pystynyt, oli mun äidinvaistoa vastaan. Samoin mun äidinvaisto pisti mut välillä vilkaseen vauvaa yölläkin, mikä oli helppoa kun nukkui vieressä. Mutta teillekö ei siis edes ihan ekoina yönä tullu tätä tarvetta?

mutta en tosiaan kokenut mitään tarvetta käydä välillä katsomassa vauvaa tms. Kun pääsin ite sänkyyn, nukuin kuin tukki aamuun asti jos en joutunut nousemaan syöttämään vauvaa (hoidimme tuon puoliksi miehen kanssa).

Mutta ei kait mulla sitten vissiin ole äidinvaistoa.


Ihan mielenkiinnosta kyselen, tää on näköjään arka aihe, hyvä etten kysyny tutuilta. Kai se on helpompaa ja kevyempää noin, siksi tehään. Mulle siis aivan sama missä jonkun muun vauva nukkuu, mutta kun joku tekee täysin mun vastakohtana, kysyin. Meillä ei syöty pullosta. Mutta yökylään et vie?


olen sitä mieltä että itse aihe ei varmaan ole arka mutta se miten tuot SINUN mielipiteesi esiin ja itsesi jalustalle on loukkaavaa muita kohtaan. Miksi muuten luulet että on ok pahoittaa tuntemattomien ihmisten mielet mutta tuttujen kanssa et tämmöistä kehtaa edes puhua.. ja et vissiin kehtaa kun tiedostat itse että loukkaat muita tavalla miten esität nämä asiat.


Mitä loukkaavaa olen sanonut? Että mun piti tarkastaa vastasyntynyt yöllä, ihan vilkasemalla, että mulle luontevinta nukuttaa vieressä, ja mun mielestä kylmää laittaa vastasyntynyt kauas äidistä. Tämäkö loukkaa? Miksi? Jos ihminen on sinut ratkaisujensa kans, ei pitäs olla mitään loukkaantumista. Ole hyvä ja kysele multa miks yhä imetän, miks 1.5v nukkuu vieressä ja mies sohvalla. Me löydetty meille sopiva ratkaisu, eikä mua loukkaa (kiinnosta) kyselyt.

Vierailija
6/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.

hän aistii ympäristönsä, mm hengityksen rytmi lähtee automaattisesti seuraamaan vieressä nukkuvan aikuisen rytmiä. Ihminen - ei vauvakaan - ole nukkuessaan tiedoton möhkäle. Muiden ihmisten seura tuo vauvalle turvallisuuden tunteen. Ihminen on laumaeläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSENI JALUSTALLE? Miten? Nukuttamalla vieressä? Eiköhän ole sun omasta arvotuksesta nyt kyse.

Vierailija
8/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSENI JALUSTALLE? Miten? Nukuttamalla vieressä? Eiköhän ole sun omasta arvotuksesta nyt kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.

hän aistii ympäristönsä, mm hengityksen rytmi lähtee automaattisesti seuraamaan vieressä nukkuvan aikuisen rytmiä. Ihminen - ei vauvakaan - ole nukkuessaan tiedoton möhkäle. Muiden ihmisten seura tuo vauvalle turvallisuuden tunteen. Ihminen on laumaeläin.


Että vauva tottuu olemaan kohdun ulkopuolella, läheisyys auttaa.

Vierailija
10/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkui myös kotonakin sitten.. joskus nukku meidän välissä mutta yleensä omassa sangyssä. Miestäni en koskais heittäis sohvalle vaan sen takia et vauva saa tulla viereen ja hyvin pysty imettää kun vauva oli toisessa huoneessa. Pitää vaan jaksa se perse roudata sieltä ylös,minä jaksoin 1,6v tehhdä sitä,kunnes tyyppi alkoi vetää sikeitä unia.


Suositellaan jopa ottamaan paidan sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/75 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on aika kylmää "heittää", kuten joku ilmaisi asian miehen kohdalla, vastasyntynyt nukkumaan toiseen huoneeseen. En olisi pystynyt itse. Minusta on ollut luonnollisinta nukkua vierekkäin 6kk-1v ikään, jonka jälkeen ollaan aina siirretty pinnasänkyyn, joka meidän sängyssä kiinni, nukkumaan.



Itselleni vieressä nukkuminen on antanut tunteen siitä, että olen vauvassa kiinni 24/7 ja koska itselläni on sellainen tunne, uskon, että vauvallakin. Kyllähän aikuinen ihminen vaistoaa nukkuuko yksin vai jonkun toisen kanssa niin miksei sitten vauva, jonka kaikki aistit on suunnattu luomaan yhteys hoitajaan. Ainakin omat lapseni ovat ihan vastasyntyneestä säpsähdelleen ja kun ovat tunteneet lämpimän ihon, rauhoittuneet siihen ennen kuin ovat edes heränneet.



Uskon tässäkin olevan vauvojen kohdalla eroa. Tytölleni oli ehdottoman tarpeellista saada nukkua mahdollisimman lähellä minua. Hän ei koskaan pienenä tai isompanakaan vauvana kääntänyt selkäänsä minulle edes nukkuessaan. Muutenkin selvästi oli poikia enemmän läheisyystankkaaja.

Vierailija
12/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat kotona vanhempiensa luona, ei niillä ole montaa huonetta edes käytettävissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omassa pedissä, sitten siirrettiin se omaan huoneeseen.

Vierailija
14/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ottaa ihan pientä viereen, pelkäisin, että vahingossa kierähdän päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja passitin miehen sohvalle.

Vierailija
16/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan huoneeseensa, molemmat lapset.



Vierailija
17/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli äitiyspakkauksen laatikko sänkynä ja samaan huoneeseen meidän vanhempien kanssa. Itse en uskaltanut ottaa viereen muuta kuin imettäessä ja sitten siirsin takaisin.

Vierailija
18/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnasänkyyn samaan huoneeseen kuin vanhemmat



ei ole ikinä yhtäkään yötä vieressä nukkunut, alusta asti omassa sängyssä tai vaunuissa, on nyt 9 v

Vierailija
19/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepedissa ja sitten pinnasängyssä meidän sängyn vieressä.. 1v siirty omaan huoneeseen nukkumaan..



toinen lapsi tulee nukkumaan myös perhepedissä ainakin suunnitelmien mukaan ekat 6kk eli täysimetyksen ajan (toiveena siis) ja sitten pinniksessa meidän makkarissa.. esikoinen nukkuu omassa huoneessa ja tulee aamuyöstä viereemme

Vierailija
20/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi nostin sieltä öisin viereeni syömään usean kerran per yö, mutta muutaman viikon jälkeen kävi niin, että vauva nukkui yön ensimmäisen syöttökerran jälkeen loppuyön minun vieressäni.



Omaan huoneeseen siirrettiin pari vuotiaana, kun muutettiin isompaan asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä