Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä apteekissa töissä olevia oikein vaivaa?

Vierailija
03.10.2011 |

Miksi pitää kailottaa käyttöohjeet, jos lääke on ennestään asiakkaalle tuttu?



Myöskään ei tarvitse kysyä montaa kertaa, että voinko auttaa, jos asiakas ei tarvitse apua. Joskus asiakas voi hakea jotain, mitä ei halua sinulle kailottaa keskellä apteekkia. Ulostuslääkettä, raskaustestiä..

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meillä kaikilla ole vähän muutakin asiaa apteekkiin kuin r.testit? :)

ja muut lääkkeet raskaana ollessa. Käyn Tampereella yliopistonapteekissa (iso apteekki), jossa yksi vanha koulukaverini on töissä. Hän on sisareni erittäin hyvä ystävä ja vaikka onkin vaitiolovelvollinen, eikä todellakaan kerro kenellekään mitään, niin kyllä mua ärsyttää, jos hän saa ensimmäisenä tietää raskaudestani.

Vierailija
2/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meillä kaikilla ole vähän muutakin asiaa apteekkiin kuin r.testit? :)

ja muut lääkkeet raskaana ollessa. Käyn Tampereella yliopistonapteekissa (iso apteekki), jossa yksi vanha koulukaverini on töissä. Hän on sisareni erittäin hyvä ystävä ja vaikka onkin vaitiolovelvollinen, eikä todellakaan kerro kenellekään mitään, niin kyllä mua ärsyttää, jos hän saa ensimmäisenä tietää raskaudestani.

Esikoisesta oli ainakin erittäin jännittävää mennä ostamaan elämän ensimmäinen testi. Tuntui pahalle, kun myyjä alkoi esitelmöidä ja kertoa eri vaihtoehdoista. Itseä vain kiinnosti pissata ja tarkistaa asia.

Ei ollut aikomus laittaa leivän päälle tai saattaa eloon muutakaan urbaania legendaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran lääkelaki määrää, että ihmiselle pitää joka kerta sanoa samat asiat tutuista lääkeistä, niin miksi käytätte tällaisia puheenparsia:

Osaatteko käyttää tuotetta, onko se entuudestaan tuttu?



Jos asiakas vastaa, että on tuttu, niin eikö tunnu typerältä vain jatkaa luentoa tuollaisen kysymyksen jälkeen. Kannattaisi opetella puhumaan suomeksi paremmin ja sanoa, että nyt kerron vähän lääkkeestä kun laki määrää tms.

Vierailija
4/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekkialalle päätyvät täysin huumorintajuttomat ihmiset? Nuo totiset torvensoittajat sitten kailottavat iänikuisia lääkeohjeitaan koko liikehuoneiston kuultavaksi... Oikein ahdistaa apteekkikäynnit nykyään...

Vierailija
5/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat kysymään, että tarvitseeko apua. Kyllä sitä jumalauta ihminen nyt apua osaa pyytää, JOS sitä tarvitsee!!!


Siis oikeesti!!!!!!!!!!

Apteekissa (kuten myös kaupassa) työskentelevän kuuluu tervehtiä asiakasta (vai ärsyttääkö sekin ehkä?!) sekä kysyä "Voinko auttaa?".

Se on mielestäni itsestään selvä asia.

Vierailija
6/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos farmaseutti puhuu hiljaisella ja äänellä ja yrittää olla mahdollisimman diskreetti, niin sitten valitetaan, kun se mumisee eikä siitä saa mitään selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen apteekit (etenkin ne keskusta-alueen) tuntuvat olevan yli-innokaiden asiakaspalvelijoiden kansoittamia. Hain kerran siitä Sokoksen yhteydessä olevasta apteekista jotain reseptilääkettä, ja kun olin valmis lähtemään siitä tiskiltä, niin farmaseutti alkoi kysellä haluaisinko kysyä jotain tai askarruttaako minua jokin asia. Kun sanoin että kaikki on hyvin kiitos vain, niin täti jatkoi utelemistaan edelleen: eikö nyt jotain kysyttävää kuitenkin olisi?!

Vierailija
8/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset pysyä terveinä, ettei tarvi mennä niiden apteekin natsien pompoteltaviksi!



Ja ostakaa ne raskaustestinne marketista, ettei tutuntuttu apteekinkassa vaan saa tietää mahdollisesta raskaudestanne ennen sukulaisianne!



Varokaa kuitenkin niitä av:ltä tuttuja markettikassoja, jotka kommentoivat joka ostosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on menossa katselemaan, mitä uutta on tullut, ja vähän kodin apteekkihyllyä paikkaamaan, niin voi kai hyvin vastata avuntarjouksiin että "no ei kiitos ainakaan vielä, katselisin ja vertailisin tässä ensin näitä tutumpia tuotteita. Jos vaikka kysyn sitten kun tarvitsen apua...?"

Vierailija
10/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähän tilannetajua pitäisi olla, vaikka olisi itse kuinka rutinoitunut lääketyöntekijä. harva ostaa raskaustestejä tai "katumuspillereitä" yhtenään, kyllä nuo ovat valtaosalle erittäin mullistavia tilanteita, joten diskreetti pitää olla. Eikä ole kiva muitakaan intiimijuttuja kailottaa niin että kaikki muut asiakkaat kuulevat. Just joku peräpukamavoide tai hiivalääke on aika noloja ostoksia, joten lääketyöntekijä voisi siellä hyllyväliköissä ihan vaikka kääntyä niin päin, että puhuu asiakkaaseen päin eikä myymälään päin / muihin asiakkaisiin päin.



Pahempi se kuitenkin olisi, jos ei mitään kerrottaisi lääkkeistä, varmaan tulisi vielä enemmän väärinkäytöksiä ja noita Mobilatteja leivän päällä. Mut tilannetajua lisää, kyllä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ihmiset siellä apteekissa ihan vaan yrittävät tehdä työtään. Ja työnantaja se on heilläkin. Ylhäältä päin se ohjeistus tulee, että heti on tervehdittävä ja oltava palvelua tarjoamassa.

Vierailija
12/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein ja kuinka monessa apteekissa oikein käyt, kun sinulla on noin kattava käsitys apteekkien työntekijöistä?

En ole kokenut kailottamista, minusta on hyvä kun neuvotaan tutustakin lääkkeestä (varmuuden vuoksi), jos farmaseutti tarjoaa apua jota en tarvitse, sanon että "Kiitos, löydän kyllä itsekin."

Apteekissa asioinnissa ei ole mitään noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on myyjä heti kimpussa, kun astuu apteekkiin sisään. Mulla on kokemusta useammasta apteekista. Ideaparkin apteekissa on mun käynneillä ollut varmaan vähemmän henkilökuntaa, kun siellä ei ole tahtonut saada apua millään.



Itse tykkään siitä, että saan palvelua, enkä joudu itse etsimään kaikkia ostoksiani. Tykkään myöes esittää tuotteista kysymyksiä, jolloin innokkaat ladyt joutuvat tutkimaan tuoteselosteita. ;) Ihmisillä on monenlaisia sairauksia ja mulle on ihan sama, jos joku tuntematon mies kuulee minun valitsevan hiivalääkettä tai raskaustestiä. Pääasia, että saan tuotteen mikä vastaa tarpeitani ja saan itseni kuntoon.

Vierailija
14/99 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää apteekki-henkilökunnan hitaus. Reseptilääkettä ostaessa ne tujottaa sekuntitolkulla pakettia, tarkastavat n. 3 krt että tuote on sama kun reseptissä, vielä avaavat paketin, ja tarkastavat onko tuote nyt varmasti sama, ahh...repee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/99 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:03"]

Mua ärsyttää apteekki-henkilökunnan hitaus. Reseptilääkettä ostaessa ne tujottaa sekuntitolkulla pakettia, tarkastavat n. 3 krt että tuote on sama kun reseptissä, vielä avaavat paketin, ja tarkastavat onko tuote nyt varmasti sama, ahh...repee...

 

[/quote]

Voisko olla, että se tarkastus tehtäis ihan sun oman turvallisuuden takia?

Vai haluaisitko saada itsellesi/lapsellesi noin silmämääräisesti oikean näköisen paketin? Jos kuulisitte, mitä apteekkilaisilta tullaan kysymään, ette yhtään ihmettelisi, että lääkelakiin on kirjattu apteekeille velvoite antaa lääketietoa.

Vierailija
16/99 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui tampereen keskustassa, erääseen suureen, nimeltä mainitsemattomaan apteekkiketjuun kuuluvassa apteekista pari vuotta sitten. Kärsin pahoista PMS-oireista ja käytin niihin mietoa masennuslääkettä noin viikon ajan kuukaudessa. Hain siis lääkettä tästä apteekista, jossa minua palveli arviolta yli 50-vuotias farmaseutti. Farmaseutti kirjoitti etikettiin epähuomiossa paniikkioireisiin, kun tekstin piti olla PMS-oireisiin. Huomautin asiasta, mutta sanoin, että minulle on aivan sama, mitä etskussa lukee. Farmaseutti kauhistui ja sanoin haluavansa korjata virheen ehdottomasti. Ymmärsin tämän tietysti. Tämän jälkeen farmaseutti totesi, että olisihan se ikävää ja noloa, jos vaikka joku vieras näkisi pakkauksen ja siinä tekstin paniikkioireisiin. Tätä lausahdusta en oikein ymmärtänyt. Mitäköhän noloa farmaseutin mielestä paniikkihäiriössä oikein on? Onko raivoisat PMS-oireet jotenkin vähemmän säälittäviä kuin paniikkioireet? Näinkö apteekkilaiset salaa ajattelevat myydessään mielialalääkkeitä?

Vierailija
17/99 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin apteekin tiskillä maksamassa ostosta kun farmaseutti tiskin takana aivasti flunssaisena. Murjaisin siihen tilanteeseen sopivan vitsin, että ota vaikka vähän lääkettä. Oli ihan että jaa... Ei ihan heti hoksannut. On ne vähän tosikoita kuten joku huomasikin aiempana ketjussa.

 

Mistä apteekkihenkilökunta vitsailee? Onko ärsyttäviä asiakkaita tai kysymyksiä? Mikä on pinttynein luulo lääkkeistä?

Vierailija
18/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Myyjiä ja kaupantätejä.



Kuitenkin taustalla on akateeminen yliopistotutkinto ja tiukka lääkelaki.



Terveisin farmaseutti - akateemisesti koulutettu kaupantäti joka viimeksi eilen kysymyksellään esti D4-luokan pahan yhteisvaikutuksen ja sai asiakkaansa lääkityksen oikaistua turvalliseksi.



Ihan teidän kiusaksennehan me olemme töissä.



Sen allekirjoitan täysin että kailottaminen ei kuulu apteekkiin.

Vierailija
19/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apteekissa saa parasta palvelua Suomessa. Aina tullaan ystävällisesti tarjoamaan apua. Harva menee apteekkiin vain "katselemaan", vaan yleensä on tarkoitus ostaa johonkin vaivaan jotain.

Vierailija
20/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä apteekkia mä suosittelen? Hki-Vantaan lentokentällä on sellainen miniapteekki. Yleensä kaikilla on siellä kova kiire, helppo ostaa. Täti oli vähän yrmy, ei selittänyt mitään. Täydellistä!