Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä apteekissa töissä olevia oikein vaivaa?

Vierailija
03.10.2011 |

Miksi pitää kailottaa käyttöohjeet, jos lääke on ennestään asiakkaalle tuttu?

Myöskään ei tarvitse kysyä montaa kertaa, että voinko auttaa, jos asiakas ei tarvitse apua. Joskus asiakas voi hakea jotain, mitä ei halua sinulle kailottaa keskellä apteekkia. Ulostuslääkettä, raskaustestiä..

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mulle vaan kailota, kysyvät että onko tuttu lääke ja kun vastaan että on niin eivät enää selitä mitään. Korkeintaan kysyvät että onko mulla jotain kysyttävää.

Eikä noiden muidenkaan kohdalla kukaan ole koskaan kailottanut, ihan asiallista palvelua olen aina saanut.

katsoa että lääkettä on jo ostettu esim 9kk satsi niin siitä nähden pitää kysellä....

Vierailija
22/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelevat liikaa väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ängetään tietoa asiakkaalle uupumukseen asti.

Itse hain miedompia mielialalääkkeitä, koska lääkitys puretaan hiljalleen. Farmaseutti tokaisi kovaan ääneen, että toivotaan nyt ettei tule nyt vointiin takapakkia. Ihan uskomatonta. Eiköhän se ole ihan oma ja lääkärin välinen asia, ei kuulu farmaseutille tippaakaan.

Vierailija
24/99 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon käyttänyt apteekkeja. Mulla on ihan hyvää sanottavaa eikä ole tuputettu mitään .

Päinvastoin pari kertaa olen intiimi hyllyllä oikein odottanut asiakaspalvelijaa kun en ole yksin osannut päätöstätehdä..

Vierailija
25/99 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen saanut samanlaista "palvelua". Tampereen rautatieaseman kyljessä on apteekki, josta et voi ostaa mitään koko kaupungin tietämättä.

Palvelua tarjotaan yhdellä reissulla jokaisen myyjän taholta, vaikka aina kieltäytyisit. Jos et sanoa haluavasi mitään erikoista, niin tuote tivataan ja sinähän SAAT PALVELUA oikein Pohjanmaan kautta.

Kerran hain sieltä lääkettä univaivoihin, sain kuulla varsinaisen luennon lääkkeen käytöstä ja vaaroista. Punastutti, koska lääkkeeseen liittyi paljon vakavan kuuluisia sivuoireita: turvotusta, masennusta, riippuvaisuutta. Mummot seurasivat vierestä luentoa. Myyjältä puuttui vain mikrofoni.

Pitäkää tunkkinne!!

Vierailija
26/99 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan lääkkeen neuvominen.

Olin hakemassa e-pillereitä apteekista. Olin vielä alaikäinen, mutta olin syönyt niitä monta vuotta.

Näin yhtäkkiä isäni (vanhankansan mies ja ei todellakaan tiennyt pillereistäni mitään) tulevan apteekkin.

Samaan aikaan alkoi apteekkitäti kailottaa "JA NÄMÄ EHKÄISYTABLETIT PITÄÄ SITTEN OTTAA JOKA PÄIVÄ SAMAAN AIKAAN, ETTÄ EHKÄISYTEHO EI HEIKKENE. JA JOS OKSENNATTE EHKÄISYTABLETIN, PITÄÄ MUISTAA KÄYTTÄÄ KONDOOOMIA RAKASTELUN AIKANA"

Taatusti kuuli koko apteekki ja isäni myös. Hyvä kun ei tullut kotona tuppivyöllä perseelle narsistiselta, vanhankansan isältä, jonka mielestä olin huora kun söin e-pillereitä 17 vuotiaana kuukautiskipujen takia.

Kiitos apteekkihenkilökunnalle yksityisyyden säilyttämisestä.

Vierailija
27/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2011 klo 14:12"]

apteekkialalle päätyvät täysin huumorintajuttomat ihmiset? Nuo totiset torvensoittajat sitten kailottavat iänikuisia lääkeohjeitaan koko liikehuoneiston kuultavaksi... Oikein ahdistaa apteekkikäynnit nykyään...

[/quote]

Arvaapas, mistä tuo negatiivinen asiakaspalveluhenkisyys imee energiansa.. KYLLÄ, niistä kaikista kusipää asiakkaista jotka eivät viitsi edes katsettaan nostaa saatikka tervehtiä kun joutuu tekemisiin työntekijän kanssa. Aivan kuin se olisi apteekin vika kun sulla on asiaa apteekkiin. 

Vierailija
28/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekin työntekijän suusta. "apteekkarit käyttävät suuria summia henkilöihin jotka opastavat ja kehoittavat lisäämään myyntiä käymällä asiakkaan kimppuun kuin hyeenat" joudutaan pitämään kirjaa, kuinka monta asiakaskontaktia on päivässä tehnyt. veikkaan, että suurimmalle osalle apteekin työntekijöistä on yks paskan maku mitä apteekista olette hakemassa mutta kun "yläkerta painostaa" niin pakkohan sitä jotain näyttöä tyrkyttämisestä on olla jotta saa pitää työnsä. 

Vierailija
29/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:18"]apteekin työntekijän suusta. "apteekkarit käyttävät suuria summia henkilöihin jotka opastavat ja kehoittavat lisäämään myyntiä käymällä asiakkaan kimppuun kuin hyeenat" joudutaan pitämään kirjaa, kuinka monta asiakaskontaktia on päivässä tehnyt. veikkaan, että suurimmalle osalle apteekin työntekijöistä on yks paskan maku mitä apteekista olette hakemassa mutta kun "yläkerta painostaa" niin pakkohan sitä jotain näyttöä tyrkyttämisestä on olla jotta saa pitää työnsä. 
[/quote]

Juuri näin. Olin proviisorina eräässä helsinkiläisessä apteekissa vuosia sitten. Nuori farmaseutti kysyi ihan asiallisesti asiakkaalta, että tarvitsetko apua ja asiakas sanoi, että ei kiitos. Farmaseutti jätti asiakkaan rauhassa tutkimaan valikoimaa. Ei kestänyt kauan, kun raivopäinen apteekkari ryntäsi huoneesta ja melusi, että mikset auta asiakasta ja hänen pitää kipeänä tulla palvelemaan asiakasta. Asiakas ja farmaseutti ihan ihmeissään ja apteekkari jäi siihen väijymään asiakasta. Huoh... enpä viihtynyt siinä paikassa kauan. Onneksi en ole enää ollenkaan apteekissa töissä.

Vierailija
30/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelin omissa aatoksissani reseptiasiakkaille varatulla alueella, kun korviini kantautui apteekin toiselta puolelta selostus peräruiskekannun toimintaperiaatteesta. Todennäköisesti koko paikalla ollut asiakaskunta kuuli selonteon. Neuvonnan kohteena olleen asiakkaan naama oli mielenkiintoisen värinen.

Siis vaikka teille apteekin henkilökunnan edustajille kaikki on tuttua eikä yhtään noloa, niin voisi sitä sordiinoa silti harkita siihen trumpettiin, ettei asiakasta tarvitse nolata. Perusteellisesti nolattu asiakas äänestää seuraavan kerran jaloillaan ja tilaa netistä tai hakee toisen paikkakunnan apteekista tarvitsemansa.

Vierailija
31/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että farmaseutin koulutukseen ei kuulu myynnin valmennusta. Nyt sitten pitäisi myydä, jotta tulosta tulisi, kilpailu kiristynyt ja markkina kasvanut eri tuotteiden myötä. Voinko auttaa lause on todella huono aloitus lause. Miten olisi, etsitkö jotain vitamiinia? Tai tuosta voiteesta olenkin kuullut hyvää jne..

Vierailija
32/99 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka apteekissa on pienet loosit, niin sinne silti takaapäin näkyy. Virkailija sitten suurieleisesti nostelee kaikki enenmmän tai vähemmän arkaluontoiset lääkkeesi tiskille, johon uteliaalla ihmisellä halutessaan on näkyvyys.

Tähän vielä lisätään kovaääninen tilanneselvitys. Voisi olla paremmat näköesteet ainakin vaikka ääntä ei saakaan pienemmälle.

Vierailija
33/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Vierailija
34/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulle ole kailotettu mitään. hiljaisella ja matalalla äänellä puhuvat.

Vierailija
35/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He puhuvat normaalilla puheäänellä, joka kuuluu varsin hyvin pienehkössä tilassa. Et ole tätä ehkä huomannut, koska äitisi hoitaa niiden Muumi-laastareiden varsinaisen ostamisen.

Eikä raskaustestin hakeminen ole aina simppeli juttu. Siihen voi liittyä paljon erilaisia tunteita ja salailun tarvetta, etenkin pienessä kaupungissa tai tutussa lähiöapteekissa. Jos on yritetty esim. pitkään.

Vierailija
36/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palveluammatti ja ihmiset ovat todella usein sen informaation tarpeessa,monet ostavat ihan vääriä juttuja tiettyihin vaivoihin

Vierailija
37/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen saanut samanlaista "palvelua". Tampereen rautatieaseman kyljessä on apteekki, josta et voi ostaa mitään koko kaupungin tietämättä.

Palvelua tarjotaan yhdellä reissulla jokaisen myyjän taholta, vaikka aina kieltäytyisit. Jos et sanoa haluavasi mitään erikoista, niin tuote tivataan ja sinähän SAAT PALVELUA oikein Pohjanmaan kautta.

Kerran hain sieltä lääkettä univaivoihin, sain kuulla varsinaisen luennon lääkkeen käytöstä ja vaaroista. Punastutti, koska lääkkeeseen liittyi paljon vakavan kuuluisia sivuoireita: turvotusta, masennusta, riippuvaisuutta. Mummot seurasivat vierestä luentoa. Myyjältä puuttui vain mikrofoni.

Vierailija
38/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat kysymään, että tarvitseeko apua. Kyllä sitä jumalauta ihminen nyt apua osaa pyytää, JOS sitä tarvitsee!!!

Vierailija
39/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palveluammatti ja ihmiset ovat todella usein sen informaation tarpeessa,monet ostavat ihan vääriä juttuja tiettyihin vaivoihin

Eiköhän meillä kaikilla ole vähän muutakin asiaa apteekkiin kuin r.testit? :)

Jos olet alalla, niin kerrotko minulle, miksi palvelua annetaan käsikauppatavarasta, jos asiakas tietää, mitä hakee?

Edellinen

Vierailija
40/99 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät enää selitä mitään. Korkeintaan kysyvät että onko mulla jotain kysyttävää.

Eikä noiden muidenkaan kohdalla kukaan ole koskaan kailottanut, ihan asiallista palvelua olen aina saanut.