Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetusministeri kannattaa yksityiskouluja ja tasoryhmiä

Vierailija
11.09.2010 |

Onko tämä nykyisen tasa-arvoisen peruskoulun loppu?



"Opetusministeri Henna Virkkunen (kok.) haluaisi, että lahjakkaiden koululaisten oppimista tuettaisiin heidän tehtäviään vaikeuttamalla. Myös syventäviä opintoja ehdotetaan peruskouluun, Sanoman maakuntalehdet kertovat.

...

Opetusministeri ei pidä arveluttavana sitä, että yritykset tarjoavat peruskoululaisille lisäopetusta ja opintojen ohjausta."



http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/virkkunen_lupailee_etevimmill…

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee lahjakkaille erikoisryhmiä ja mahdollisuus yksityiskoulutukseen.

Vierailija
2/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää katsoa lahjakkaita oppilaita, jotka kärsii kaikkien ac/dc tapausten takia.



t. matematiikan opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää katsoa lahjakkaita oppilaita, jotka kärsii kaikkien ac/dc tapausten takia.

t. matematiikan opettaja.


sitten niiden acdc-tapausten opettajaksi ja kollegansa pääsee lahjakkaita luotsaamaan.

Vierailija
4/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta itsesi sen lahjakkaan asemaan ja yritä tehdä tehtäviä, kun takarivi mekkaloi.

Vierailija
5/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP vastustanee varmasti tällaista viimeisen asti... Mielenkiintoista nähdä, millainen "sota" tästä uudesta tuntijaosta vielä tulee. Toinen iso kysymys on se kuuluisa pakkoruotsi, jota nyt Keskusten ministeritkin ovat ruvenneet vastustamaan, mutta opetusministeri kannattaa.

Vierailija
6/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksityisen sairaanhoidon kanssa. Kuka enää jää julkiselle puolelle kouluun ja kuka enää haluaa opettaa julkisella puolella palstamammojen sekopäitä jannajennicoita ja nicopettereitä kun tarjolla on jotain parempaakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP vastustanee varmasti tällaista viimeisen asti... Mielenkiintoista nähdä, millainen "sota" tästä uudesta tuntijaosta vielä tulee. Toinen iso kysymys on se kuuluisa pakkoruotsi, jota nyt Keskusten ministeritkin ovat ruvenneet vastustamaan, mutta opetusministeri kannattaa.

Vierailija
8/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta itsesi sen lahjakkaan asemaan ja yritä tehdä tehtäviä, kun takarivi mekkaloi.


ja pitää takarivinkin työnteossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksityisen sairaanhoidon kanssa. Kuka enää jää julkiselle puolelle kouluun ja kuka enää haluaa opettaa julkisella puolella palstamammojen sekopäitä jannajennicoita ja nicopettereitä kun tarjolla on jotain parempaakin?

Niin, onko se lopulta kenekään etu, että olisi A- ja B-luokan koulut? Suomen menestys esim. Pisa-testeissäkin on perustunut siihen, että meillä heikoimmatkin oppilaat oppivat. Onko parempi, että osa oppii entistä paremmin ja osa entistä huonommin?

Vierailija
10/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksityisen sairaanhoidon kanssa. Kuka enää jää julkiselle puolelle kouluun ja kuka enää haluaa opettaa julkisella puolella palstamammojen sekopäitä jannajennicoita ja nicopettereitä kun tarjolla on jotain parempaakin?

Niin, onko se lopulta kenekään etu, että olisi A- ja B-luokan koulut? Suomen menestys esim. Pisa-testeissäkin on perustunut siihen, että meillä heikoimmatkin oppilaat oppivat. Onko parempi, että osa oppii entistä paremmin ja osa entistä huonommin?


Peruskoulu ei sitä salli, ei nykysysteemillä. Ja juuri tämän eliittiporukan varaan Suomen tulevaisuus rakentuu.

Minusta voidaan hyvin jakaa normiopetukseen ja eliittiopetukseen. Siinä jokainen saa halunsa ja tarpeensa mukaan ja se on yksittäisten oppilaiden sekä koko yhteiskunnan etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksityisen sairaanhoidon kanssa. Kuka enää jää julkiselle puolelle kouluun ja kuka enää haluaa opettaa julkisella puolella palstamammojen sekopäitä jannajennicoita ja nicopettereitä kun tarjolla on jotain parempaakin?

Niin, onko se lopulta kenekään etu, että olisi A- ja B-luokan koulut? Suomen menestys esim. Pisa-testeissäkin on perustunut siihen, että meillä heikoimmatkin oppilaat oppivat. Onko parempi, että osa oppii entistä paremmin ja osa entistä huonommin?


Peruskoulu ei sitä salli, ei nykysysteemillä. Ja juuri tämän eliittiporukan varaan Suomen tulevaisuus rakentuu.

Minusta voidaan hyvin jakaa normiopetukseen ja eliittiopetukseen. Siinä jokainen saa halunsa ja tarpeensa mukaan ja se on yksittäisten oppilaiden sekä koko yhteiskunnan etu.

Mutta eikö eliitti ehtisi elitisöityä lukiossakin? Onko se oikeasti sen arvoista, että uhrataan heikompien opetus, jotta elitti erottuu jo peruskoulussa?

Vierailija
12/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä on testattu vain valtion koulujen oppilaiden menestystä. Sivistysmaista löytyy suuri yksityiskoulujen sektori, joiden oppilaat saavat paljon korkempitasoista opetusta kuin Suomessa kukaan. En tajua miksei suomalaislapsille voisi sallia laadukasta opetusta. Ei ne heikommat yhtään sen huonommin opi vaikkei luokassa olisikaan fiksumpia oppilaita. Mutta ne fiksummat kyllä oppisivat enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta eikö eliitti ehtisi elitisöityä lukiossakin? Onko se oikeasti sen arvoista, että uhrataan heikompien opetus, jotta elitti erottuu jo peruskoulussa?

[/quote]




Tasoryhmät joissain tapauksissa ok, mutta yksityiskouluja en missään nimessä kannata.



t. yläkoulun aineenopettaja

Vierailija
14/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nykyisen tasa-arvoisen peruskoulun loppu?

"Opetusministeri Henna Virkkunen (kok.) haluaisi, että lahjakkaiden koululaisten oppimista tuettaisiin heidän tehtäviään vaikeuttamalla. Myös syventäviä opintoja ehdotetaan peruskouluun, Sanoman maakuntalehdet kertovat.

...

Opetusministeri ei pidä arveluttavana sitä, että yritykset tarjoavat peruskoululaisille lisäopetusta ja opintojen ohjausta."

<a href="http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/virkkunen_lupailee_etevimmill…" alt="http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/virkkunen_lupailee_etevimmill…">http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/virkkunen_lupailee_etevimmill…;

inklusiivinen opetus kaikkine eriyttämisineen so. yksilölähtöistä oppimista ja opetusta.

Lukekaa Uusikylän Lahjakkaiden kasvatus sekä Petersonin ja Hittien Inclusive teaching. Löydätte vastauksia monen moneen pulmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit häiriköt joita löytyy joka luokasta vähintään yksi.

Jos ei opetus kiinnosta ja älli riitä niin miksi pitää hidastaa muiden opetusta häiriköimällä ja keskityskyvyn puutteella?



Sitä paitsi kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan ja jos ne fiksummat pääsisivät rauhassa kehittämään heille suotuja lahjoja loppupeleissä kaikki hyötyisivät.

Ne joita ei koulu kiinnosta tai lukupäätä löydy voisivat sen sijaan kehittää ihan muita taitojaan.

Vierailija
16/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoryhmien palaaminen olisi tervetullutta! Nykyinen järjestelmä ei pysty vastaamaan kaikkiin tarpeisiin, mitä esim käsistään taitavalla oppimisvaikeuksisella lapsella on. Koska lukuhommat ei suju, tulee koulusta piinaa ja pakkopullaa, sitä on tidella vaike alähteä ponnistamaan edes amikseen. vaikka rahkeita käytännön työhön olisikin paljon, enemmänkin kuin niillä lukuihmisillä.

Vierailija
17/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit häiriköt joita löytyy joka luokasta vähintään yksi.

Jos ei opetus kiinnosta ja älli riitä niin miksi pitää hidastaa muiden opetusta häiriköimällä ja keskityskyvyn puutteella?

Mutta eikös tämä korjaannu sillä, että häiriköt otetaan erityisopetukseen/tarkkailuluokalle? Vai eikö "tarkkiksia" enää ole olemassa?

Vierailija
18/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit häiriköt joita löytyy joka luokasta vähintään yksi.

Jos ei opetus kiinnosta ja älli riitä niin miksi pitää hidastaa muiden opetusta häiriköimällä ja keskityskyvyn puutteella?

Mutta eikös tämä korjaannu sillä, että häiriköt otetaan erityisopetukseen/tarkkailuluokalle? Vai eikö "tarkkiksia" enää ole olemassa?

ei siis ole enää. Ja erityisluokalle päästäkseen pitää olla jokin syy miksi sinne laitetaan, diagnoosia tai vastaava selkeä kirjattu asia mikä antaa aiheen erityisluokkaan, ja josta selviää myös oppimisvaikeuden/ ns häiriköinnin syy.

Vierailija
19/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit häiriköt joita löytyy joka luokasta vähintään yksi.

Jos ei opetus kiinnosta ja älli riitä niin miksi pitää hidastaa muiden opetusta häiriköimällä ja keskityskyvyn puutteella?

Mutta eikös tämä korjaannu sillä, että häiriköt otetaan erityisopetukseen/tarkkailuluokalle? Vai eikö "tarkkiksia" enää ole olemassa?

ei siis ole enää. Ja erityisluokalle päästäkseen pitää olla jokin syy miksi sinne laitetaan, diagnoosia tai vastaava selkeä kirjattu asia mikä antaa aiheen erityisluokkaan, ja josta selviää myös oppimisvaikeuden/ ns häiriköinnin syy.

Jaa, no tässä on sitten varmaan menty metsään.

Kyllä mielestäni kokonaisuuden kannalta olisi parempi poistaa perusluokasta häiriköt omaan ryhmäänsä kuin että otettaisiin ne parhaimmat omaan eliittiryhmäänsä.

Vierailija
20/89 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit häiriköt joita löytyy joka luokasta vähintään yksi.

Jos ei opetus kiinnosta ja älli riitä niin miksi pitää hidastaa muiden opetusta häiriköimällä ja keskityskyvyn puutteella?

Mutta eikös tämä korjaannu sillä, että häiriköt otetaan erityisopetukseen/tarkkailuluokalle? Vai eikö "tarkkiksia" enää ole olemassa?

ei siis ole enää. Ja erityisluokalle päästäkseen pitää olla jokin syy miksi sinne laitetaan, diagnoosia tai vastaava selkeä kirjattu asia mikä antaa aiheen erityisluokkaan, ja josta selviää myös oppimisvaikeuden/ ns häiriköinnin syy.

Jaa, no tässä on sitten varmaan menty metsään.

Kyllä mielestäni kokonaisuuden kannalta olisi parempi poistaa perusluokasta häiriköt omaan ryhmäänsä kuin että otettaisiin ne parhaimmat omaan eliittiryhmäänsä.

toisille, eli sinne erityisluokalle, ei auta näitä häiriköitä yhtään. Perimmäinen syy häiriköintiin (mitä sillä kukakin nyt tarkoittaa) tulee selvittää, sillä kukaan ei huvikseen häiriköi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän