Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö ikkunoita etikkavedellä? Sain vinkin ja ajattelin kokeilla.

Vierailija
15.05.2010 |

Paljonkohan etikkaa laitetaan vaikka 5 litraa vettä. Muita pesukertoja tai aineita ei sitten kai tarvita? Vai onko tuo etikka huuhteluaine?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä käytettiin yleispesuaineena veteen sekoitettuna suhde 1/9.

Vierailija
2/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuivata kannattaa mummoni tavoin sanomalehtipaperilla. Tulee todella kirkas pinta eikä mitään viiruja. Ota sivu, tee siitä pallo hankaamalla ja kuivaa ikkuna. Kun paperi kostuu liikaa, niin ota uusi kuiva sivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi ohje oli että puoli litraa etikkaa "ämpärilliseen", eli aika paljon. Tosin en tiedä ämpäristä, mutta kai nyt 10 litraa.

Vierailija
4/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin jo ominut itselleni. Mutta silti ikkunat näyttävät raidallisilta, tulee joku kalvo, joka heijastaa värejäkin. Kuulin että se on pesuainejäämiä, ja olenkin käyttänyt ihan ikkunanpesuainetta (ilmeisesti liikaa). Etikassa ei kuulemma ole mitään ylimääräistä ja se haihtuukin nopeasti lasipinnalta.



ap

Vierailija
5/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkuna ei saa olla liian kuiva, muttei myöskään liian märkä. Aika hankala juttu.

Vierailija
6/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä sanomalehteä parempi on hyvä lasta (eli notkea kumi, kunnon vesiura) ja lastan huolellinen kuivaus joka pyyhkäisyllä. Olenpa nähnyt käytettävn kahta lastaa, että kuivauksen jälkeen vielä ilma saa lastaa hetken kuivata ennen käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi