G: Halusitko että lapsesi saisi esikoisensa 28- vai 36-vuotiaana?
Kommentit (16)
että häne "tekee" lapsen jos/kun hän itse katsoo sen järkeväksi. Ihan sama mulle, minkä ikäisenä.
Minulla poikia, joten sikäli ei edes iän puolesta kiirettä. Jos tekisivät 28, olisin vielä tiiviisti työelämässä.
parisuhteen jne. suhteen niin sitten paljon mieluummin 28v. Sain itse esikoiseni 32-vuotiaana ja kuopuksen 35-vuotiaana, ja pelkään kovasti etten ehkä ehdi saada lapsenlapsia ollenkaan.
Omalta osaltani aikaisempi äidiksi tuleminen olisi ollut mahdollista vain siinä tapauksessa että olisin ruvennut lisääntymään sellaisten miesten kanssa joiden kohdalla en voinut luottaa yhteiseen tulevaisuuteen paljonkaan. En haluaisi ett äomat lapseni tekisivät lapsia siihen tilanteeseen.
eikä tarvitse olla omakotitaloa valmiina..
Vai valitsisinko sittenkin sen, että ajankohta olisi heille paras mahdollinen.
jos vaan elämäntilanne yhtään sellainen, että lapsi siihen mahtuu.
ajatellutkaan että olisin sen nuorempana ainakaan lapsia halunnut.
ehtisin pidempään nauttia lapsenlapsen seurasta ja olla apuna tarvittaessa.
voi vastata ja toisaalta miksi ihmeessä kyselet tällaista?
hyvä säkä, että löytää hyvän kumppanin jo 28-vuotiaana, mutta yleensä nuo parikymppisten liitot on niitä, mitkä päätyy eroon.
Vaikka sekin on kyllä mun mielestä aika korkea ikä saada esikoinen. Ehkä mieluummin viimeinen lapsi tuossa iässä.
No, onneksi mun ei tarvi päättää ;)
mutta toivon kovasti, että lapseni olisi siihen puolisonsa kanssa valmis.
Itse sain esikoiseni hieman alle 25-vuotiaana ja ikä oli mielestäni mitä loistavin.
ehdottomasti 28 -vuotiaana !
Oletan, että hänellä on "normaali" tilanne elämässään.
Jos ei ole siihen valmis, ei pidä hankkia lapsia lainkaan.
Sain esikoiseni 29 vee.
Ja pikkukakkosen 42 vee ( :
koska itse sain 36vuotiaana, tosin tilaus laitettiin 31 vuotiaana alulle.
Mutta jos saisi 36v, ei se paha ole mutta itse olisin jo 72v silloin.